امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سلیمی : افزایش تولیدات علمی راهکاری مناسب برای درآمدزایی است

کد مطلب: 49102 | تاریخ ارسال: 6 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر شیوه فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ آزاد در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن اعتبارات لازم می‌تواند به تولیدات علمی مناسبی دست پیدا کند.

به گزارش مرکزی دیلی ، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بدهی‌های دانشگاه آزاد نباید از جیب دانشجویان پرداخت شود اظهار داشت: اجرای برنامه‌های درآمدزا می‌تواند راهی برای کاهش هزینه‌های تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهایی برای رفع بدهی‌های دانشگاه آزاد ادامه داد: راه‌اندازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از فعالیت‌هایی است که این دانشگاه می‌تواند با بهره‌گیری از آن به پیشرفت و رشد چشمگیری دست یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در حال حاضر بودجه قابل توجهی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است افزود: دانشگاه آزاد با استفاده از اعتباری که قانون در اختیارش گذاشته، می‌تواند تولیدات مناسبی را به ثمر برساند.

سلیمی تبدیل علم به فناوری را از دیگر راه‌ها برای حل معضل بدهی دانشگاه آزاد توصیف کرد و متذکر شد:  درست است که در تولید علم توانسته‌ایم گام‌های بلندی را برداریم اما در تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی تولیدات علمی، راه‌های نرفته بسیاری در پیش داریم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در شرایط دانشگاه آزاد نمی‌تواند برنامه‌ریزی درستی در رابطه با طرح‌های علمی و پژوهشی داشته باشد ، به گونه‌ای که انجام فعالیت گروه‌های علمی این مرکز، با مشکلات زیادی روبرو هستند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ آزاد فعالیت‌های علمی زیادی را انجام می‌دهد لازم است تا در پرداخت مالیات‌ها و عوارض شهرداری‌ها از سازوکار جدیدی استفاده کنند تا دچار چالش‌های مالی شدید نشوند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.