امروز امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / Sunday, Jun 02, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ابلاغ 57 میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی و خوداشتغالی به استان در سال 91

کد مطلب: 48980 | تاریخ ارسال: 2 نوامبر 2012 | چاپ صفحه

پنجمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با حضور اعضای این کارگروه در استانداری مرکزی برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، در این جلسه محمدرضا عاشوری معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم ایجاد چاپخانه‌های جدید در استان اظهار کرد: تاکنون درخواست‌هایی جهت ایجاد چاپخانه دریافت شده است ولی متأسفانه این طرح‌ها تا امروز مصوب نشده‌اند.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی چاپخانه به تعداد بسیار کم وجود دارد که همین تعداد نیز در سطح بسیار اندک و با تکنولوژی بسیار قدیمی مشغول به کار هستند و افرادی که نیازمند خدمات چاپ هستند مجبورند برای دریافت این خدمات به استان‌های مجاور همچون قم و اصفهان مراجعه کنند.

وی با اشاره به ارایه خدمات نوین پزشکی در استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در این حوزه پیشرفت‌های خوبی در سطح استان حاصل شده است و رضایتمندی مردم نیز در این حوزه افزایش پیدا کرده است.

عاشوری همچنین به اشتغالزایی طرح‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: در حوزه چاپ نیز باید همین روند دنبال شود بویژه اینکه در این حوزه نیز می توانیم اشتغالزایی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، ناصر شیخی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه طرح‌هایی در جهت تثبیت اشتغال و یا ایجاد اشتغال جدید به تصویب رسید.

شیخی گفت: در سال جاری 33 میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی و 24 میلیارد تومان در حوزه خوداشتغالی به استان اعتبار ابلاغ شده که در دستور کار قرار گرفته و اعتبارات بانک‌ها در حال ابلاغ شدن است.

وی افزود: 20 طرح با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان توسط بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی مصوب شد که قریب به 18 طرح در حوزه تثبیت اشتغال در قالب سرمایه در گردش مصوب شد و 4 طرح هم به منظور ایجاد اشتغال جدید به تصویب رسید.

شیخی با بیان اینکه 4 طرح یاد شده در حوزه‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و پزشکی ارایه شده‌اند گفت: امیدواریم با ارایه این تسهیلات شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

وی یکی از موضوعات مهم در اشتغالزایی استان را مشاغل خانگی و خوداشتغالی دانست و افزود: در حوزه مشاغل خانگی اعتبار استان در سال گذشته 30 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه بوده است و تا امروز بیش از 17 هزار مجوز مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های مربوطه ‌در بیش از 312 رشته مصوب شده است.

شیخی گفت: این افراد برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده‌اند و تا امروز بیش از 24 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: سقف تسهیلات مشاغل خانگی 5 میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 36 ماهه است و تسهیلات خوداشتغالی نیز 10 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماهه و قرض الحسنه است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اولویت دریافت این تسهیلات با دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای، دارندگان مجوز از دستگاه‌های اجرایی، فارغ التحصیلان دانشگاه و زنان سرپرست خانوار است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.