امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



عباس رجایی: معلمان سمبل حكومت اسلامي

کد مطلب: 489 | تاریخ ارسال: 4 می 2009 | چاپ صفحه

نماينده مردم اراك در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش معلمان در جامعه گفت: معلمان و آموزگاران سمبل اصلي نظام و حكومت اسلامي هستند.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، عباس رجايي ظهر امروز در مراسم تجليل از معلمان نمونه استان مركزي با اشاره به اينكه معلمان انتقال دهنده انديشه‌هاي مترقي جهان اسلامي هستند، اظهار داشت: در دهه پيشرفت براي رسيدن به تكنولوژي‌هاي برتر و برخورداري از دانشمندان خلاق و مبتكر وزارت علوم تحقيقات و فناوري و وزارت آموزش و پرورش نقش ويژه‌اي دارند.
نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه مجلس شوراي اسلامي و دولت به‌منظور حمايت از فرهنگيان برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد، تصريح كرد: امروز فضاي تعليم و تربيت در كشور با شاخص‌هاي جديدي دنبال مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه آموزش و پرورش از اركان اصلي هر جامعه‌اي است، خاطرنشان كرد: در قانون اساسي پژوهش و تعليم و تربيت به‌عنوان اركان اصلي هر نظامي مطرح است و در اين راستا حمايت از اين حوزه همچنان از وظايف حاكميتي و دولتي است و در اين زمينه به دليل اهميت حوزه علم و پژوهش نقش خصوصي‌سازي كمرنگ مي‌شود.
رجايي با تاكيد بر اينكه در سال اصلاح الگوي مصرف سياست‌هاي تعليم و تربيت نيز بايد براساس اين الگو دنبال شود، خاطرنشان كرد: چنانچه وقت و آموزش انسان‌ها در اصلاح الگوي مصرف ناديده گرفته شود، خسارات جبران‌ناپذيري به جامعه وارد مي‌شود.
وي با اشاره به افزايش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در كشور افزود: طي پنج سال گذشته بودجه وزارت آموزش و پرورش از 4 هزار ميليارد تومان به بيش از 9 هزار ميليارد تومان رسيده است.
استاندار استان مركزي نيز در سخناني با اشاره به اهميت و جايگاه آموزش و پرورش در جامعه گفت: وظيفه اصلي آموزش و پرورش توسعه منابع انساني است.
علي‌اكبر شعباني‌فرد با تاكيد بر اينكه استان مركزي زادگاه شخصيت‌ها و فرهيختگان و دانشمندان بزرگ است، افزود: زكات علم معلمان، تربيت شاگردان شجاع، ديندار، فرهيخته و مدافع منافع سياسي، ملي و فرهنگي اين مرز و بوم است.
وي با اشاره به اينكه معلمان هدايت‌گر انسان‌ها از تاريكي به روشني هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش انسان‌ها را از جهل فكري به روشني و انديشه بيدار فكري هدايت مي‌كند.
استاندار استان مركزي با اشاره به وجود 18 هزار معلم در سطح استان مركزي افزود: براساس آمار ارزشيابي و سنجش رضايتمندي از معلمان در استان مركزي در سطح بالايي قرار داشته است.
شعباني‌فرد بر نقش والاي معلمان و آموزگاران در جامعه و كشور تاكيد كرد و گفت:
عامل اساسي در توسعه كشور توسعه منابع انساني است كه در سايه توسعه اهداف والاي آموزش و پرورش و تلاش‌‌هاي بي‌شائبه معلمان امكان‌پذير است و اگر امروز شاهد پيشرفت در عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي و شكوفايي جوانان هستيم، از بركت وجود معلمان دلسوز است.
وي دست‌يابي به سلول‌هاي بنيادي، كشف فناوري‌هاي جديد و نو را نتيجه زحمات و خدمات معلمان و آموزگاران دانست و تصريح كرد: امروز هيچ مقامي والاتر و شايسته‌تر از مقام معلم در جامعه وجود ندارد.
استاندار مركزي با تاكيد بر اينكه امروزه توسعه منابع انساني به‌عنوان مهم‌ترين عامل در توسعه كشورها به حساب مي‌آيد، خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش در اين زمينه وظيفه خطير و حساسي بر عهده دارد.
شعباني‌فرد با اشاره به اينكه شخصيت دانش‌آموزان بيشتر در نهاد مدرسه شكل مي‌گيرد، افزود: معلمان در شكل‌گيري شخصيت دانش‌آموزان در محيط آموزشي و كلاس‌ درس نقش موثري دارند.
در پايان اين مراسم از چهار معلم نمونه كشوري، 18 معلم نمونه استاني و 143 معلم نمونه منطقه‌اي با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.