امروز امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 16, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



استان مرکزی میزبان دانشجویان سراسر کشور در جشنواره «ادبیات و قرآن»

کد مطلب: 48858 | تاریخ ارسال: 31 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از برگزاری جشنواره ملی «ادبیات و قرآن» به میزبانی استان مرکزی خبر داد و گفت: دانشجویان سراسر کشور می توانند تا پایان آبان ماه آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش مرکزی دیلی ،محسن مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فراخوان جشنواره ملی «ادبیات و قرآن» در استان مرکزی اعلام شده است، افزود: این فراخوان با محوریت سوره مبارکه انفال ویژه دانشجویان سراسر کشور در استان مرکزی است.

وی اظهار داشت: سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی استان با اهداف مختلفی از جمله گسترش فرهنگ غنی قرآن و انس بیشتر با کلام وحی، ایجاد زمینه خلق آثار ادبی دانشجویان با بهره‌گیری از مفاهیم عالی سوره مبارکه انفال، ایجاد سهولت و روانی در فراگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی با استفاده از ادبیات این جشنواره را در سطح کشور برگزار می‌کند.

ارسال آثار ادبی با بهره‌گیری از محتویات سوره مبارکه انفال

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید آثار ادبی خود را با بهره‌گیری از محتویات این سوره مانند قبیل مسائل مالی اسلام شامل انفال، غنایم و خمس، صفات و امتیازات مؤمنان واقعی و داستان جنگ بدر، احکام جهاد و وظایف مسلمانان در برابر حملات پیگیر دشمن، وضع مشرکان و خرافات آنها قبل از اسلام، جریان هجرت پیامبر(ص)، چگونگی ضعف مسلمانان در آغاز کار و سپس تقویت انها در پرتو اسلام، مبارزه و درگیری با منافقان و راه شناخت آنها و سایر مسائل اخلاقی و سازنده این سوره تهیه کنند.

مرادی در ادامه مهلت ارسال آثار جهت شرکت در این جشنواره را از 20 مهر تا پایان آبان ‌ماه سال‌ جاری عنوان کرد و افزود: اختتامیه این جشنواره قرانی اواخر آذرماه سال ‌جاری‌ برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره در بخش‌های شعر‌، داستان و مقاله‌

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی ادبیات و قرآن کریم در بخش‌های شعر‌(کلاسیک، نیمایی، سپید)، داستان(داستان کوتاه، داستان بلند، داستانک) و مقاله‌(علمی، پژوهشی) برگزار می‌شود.

مرادی در ادامه تحلیل بلاغی آیات سوره مبارکه انفال، تجلی آیات سوره انفال در ادبیات، برداشت‌های عرفانی ـ ادبی از آیات سوره انفال با توجه به تفاسیر، شاخصه‌ها و مبانی بیداری اسلامی‌ از منظر قرآن کریم، بیداری اسلامی و تحقق وعده‌های الهی قرآن کریم، نقش وحدت در تحقق و استمرار نهضت بیداری اسلامی و دسیسه‌های دشمن در مواجهه با آن از منظر قرآن کریم، نقش زنان در نهضت‌های بیداری اسلامی با توجه به آموزه‌های قرآنی، دفاع از اسلام و کیان مسلمانان در قرآن را از جمله موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه شرایط عمومی ارسال آثار در جشنواره ملی ادبیات و قرآن کریم را یادآور شد و گفت: آثار نباید در جشنواره‌های قبلی حائز رتبه یا ارائه شده باشند.

مرادی تصریح کرد: همچنین حداکثر آثار برای هر نفر پنج اثر است و همه آثار باید با قلم 12 BTraffic تایپ شده و به نشانی الکترونیکی جشنواره ارسال شود.

وی با بیان اینکه رونوشت کارت دانشجویی و ارسال آن همراه اثر الزامی است، افزود: به تمام شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در جشنواره اعطا و تمامی آثار نیز در سایت جشنواره درج می‌شود.

اثری از غیر دانشجو پذیرفته نمی‌شود

مرادی با اشاره به اینکه این جشنواره صرفاً ویژه دانشجویان‌ برگزار می‌شود و به هیچ وجه اثری از غیر دانشجو پذیرفته نمی‌شود، افزود: جوایز این جشنواره نیز ویژه نفرات اول هر رشته پنج میلیون ریال، نفرات دوم 3 میلیون ریال و نفرات سوم یک میلیون ریال است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در پایان، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره ملی ادبیات و قرآن کریم باید آثار خود را به نشانی الکترونیکیwww.jdmarkazi.ac.ir/anfal ارسال کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.