امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



همایش سراسری ‘تازه های پژوهش در سلامت’ در دانشگاه علوم پزشكی اراك

کد مطلب: 48191 | تاریخ ارسال: 10 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

اولین همایش سراسری ‘تازه های پژوهش در سلامت’ (با محوریت طب مكمل)، امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشكی اراك آغاز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این همایش دو روزه كه تا عصر فردا (پنج شنبه) جریان دارد، مقالاتی در خصوص نوآوری های محمد زكریای رازی و ابوعلی سینا در بیماری های كلیوی، تاثیر اسطوخودوس استنشاقی بر طول مرحله اول و دوم زایمان طبیعی، تاثیر ماساژ با و بدون روغن معطر بر تسكین خارش بیماران تحت درمان همودیالیز، بررسی اثر مكمل غذایی پكتین فرآوری شده بر كاهش دوز مصرفی داروی شیمی درمانی دوكسوروبیسین در درمان سرطان پروستات و فرا تحلیل اثر بخشی تاثیر طب سوزنی برای تسكین درد در ایران ارایه می شود.

آیا صوت قرآن و لالایی بر شاخص های فیزیولوژیك نوزادان زودرس موثرند، بررسی تاثیر قرص سلوویت بر باغداران مواجه شده با سموم ارگانو فسفره، تاثیر طب فشاری بر شدت خستگی بیماران تحت درمان همودیالیز، مقایسه آنتی اكسیدان تام انواع آبغوره ها، بررسی تاثیر نگهداری از پرندگان بر افسردگی سالمندان مقیم سراهای سالمندان توحید و ابن سینای شهر تهران در سال 90 و بررسی تاثیر شروع زودرس رژیم غذایی معمولی بعد از سزارین در بیماران بستری شده در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از دیگر موضوعات مقالاتی است كه در این همایش ارایه می شود.

طب تلفیقی ‘نقطه پایان چالش بین طب معمول و طب جایگزین’، تاثیر گل مغربی و ویتاگنوس بر ماستالژی دوره ای در مقایسه با گروه شاهد، تاثیر موسیقی بر شدت درد نوزادان در زمان خونگیری از پاشنه پا و بررسی تاثیر عصاره آبی برگ گردو، سیر كوهی و خارخاسك بر میزان گلوكز موش های دیابتی، موضوعات دیگری است كه در همایش در قالب سخنرانی ارایه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اراك در مراسم افتتاح این همایش گفت: طب مكمل از مباحث جدیدی است كه نگرش ها به آن در چند سال اخیر بیشتر شده و تحقیقات زیادی در این راستا در حال انجام است.

دكتر ‘مجید رمضانی’ افزود: طب مكمل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به این مهم در جامعه باید بیش از پیش توجه شود.

وی بیان كرد: دست اندركاران امر آموزش و پژوهش باید به این مهم نگاه ویژه ای داشته باشند تا در این راستا نیز توفیقات گسترده ای به دست آوریم.

دبیر علمی همایش سراسری تازه های پژوهش در سلامت (با محوریت طب مكمل) نیز گفت: جوامع مختلف به طب مكمل گرایش فراوانی دارند و در این راستا باید تحقیقات گسترده ای در كشور صورت گیرد زیرا این مهم در تقویت دانش پزشكی نقش موثری دارد.

دكتر ‘كبری راهزانی’ افزود: 168 مقاله از سراسر كشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد كه آثار مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

وی اضافه كرد: از این تعداد 76 مقاله برتر انتخاب شده كه 32 مقاله به صورت سخنرانی و 44 مقاله به صورت پوستر در این همایش ارایه می شود.

وی ‘طب مكمل در سلامت كودكان، زنان و سالمندان’، ‘طب مكمل و آلاینده های زیست محیطی’ و ‘طب مكمل و اقتصاد سلامت’ را از مهمترین محورهای این همایش عنوان كرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.