امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رجایی:طرح حفاظت از خاك در مجلس شورای اسلامی در شرف تصویب است

کد مطلب: 48077 | تاریخ ارسال: 6 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

رییس كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تضمین سلامت محصولات تولیدی در بخش كشاورزی طرح حفاظت از خاك در شرف تصویب است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘عباس رجایی’ روز پنج شنبه به مناسبت روز ملی دامپزشكی در جمع مدیران و مسوولان این حوزه در استان مركزی در اراك افزود: خاك از مهمترین و موثرترین عناصر برای تولید با كیفیت محصولات سالم غذایی در بخش كشاورزی محسوب می شود.

وی خاطر نشان كرد: از دیگر عوامل موثر برای تولید با كیفیت مواد و محصولات غذایی در بخش كشاورزی، نهاده های سالم و با كیفیت است.

** باید به موضوع تولیدات غذایی نگاه ویژه ای داشت

نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: هم اكنون ضرورت های جامعه و وظایف دامپزشكی با توجه به شرایط حاضر تغییر كرده است و باید به موضوع تولیدات غذایی نگاه ویژه ای داشت.

رجایی بیان كرد: طرح پالایشگاه آب از دیگر طرح های در شرف تصویب در مجلس شورای اسلامی است كه تاثیر بسزایی در رونق بخش كشاورزی و استفاده بهینه از منابع دارد.

وی توضیح داد: حدود 34 میلیون هكتار اراضی بیابانی كشور قابلیت بهره برداری و كشت را دارد كه باید با استفاده از تكنولوژی های نوین این مهم محقق شود.

رییس كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد ظرفیت های جدید در تولید غذا، استفاده از دانش روز و تكنولوژی های نوین، افزایش بهره وری و تبدیل صنایع سنتی به صنعتی از رویكردهای مهم بخش كشاورزی و رونق تولیدات است.

رجایی یادآور شد: 30 درصد از دامداری های كشور صنعتی هستند و مابقی واحدها نیز قابلیت تبدیل شدن به صنعتی و مدرن را دارند.

وی اضافه كرد: در صورت استفاده از ظرفیت های موجود در بخش كشاورزی، بیش از 30 درصد به مجموع محصولات تولیدی كشور اضافه خواهد شد.

نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: افزایش جمعیت از ضرورت های كنونی جامعه و از موضوعات مورد تاكید رهبر معظم انقلاب می باشد كه تامین غذای سالم و كافی برای آن نیازمند برنامه ریزی و درایت و همت است.

رجایی گفت: كشور به لحاظ ظرفیت های موجود قابلیت تامین غذا برای جمعیتی بیش از 150 میلیون نفر را دارد كه باید به صورت جدی به آن پرداخت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.