امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بهره برداری از واحد بسته‌بندی گوشت قرمز در اراک

کد مطلب: 48002 | تاریخ ارسال: 3 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

طی مراسمی با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بهره‌برداری از واحد بسته‌بندی گوشت قرمز و مرکز مایه‌کوبی دام به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی در اراک آغاز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک معاون پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این دو پروژه اظهار داشت: بسته‌بندی محصولات غذایی با منشأ دامی نقش بسیار مؤثری در ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه دارد که خوشبختانه گام‌های ارزنده‌ای در این راستا برداشته شده است.

محسن مشکات افزود: در حال حاضر گوشت مرغ به صورت بسته‌بندی بهداشتی عرضه می‌شود که تلاش برای عرضه بسته‌بندی شده گوشت قرمز و آبزیان در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تامین سلامت و بهداشت غذای مردم یکی از وظایف اصلی و خطیر سازمان دامپزشکی است که تا به حال در این راستا برنامه‌ریزی‌‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور توسعه کشتارگاه‌های صنعتی دام را یکی از راه‌های حفظ امنیت و سلامت غذایی کشور عنوان کرد و ادامه داد: توسعه کشتارگاه‌های صنعتی در کاهش بروز بیماری‌ها نقش بسزایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر 343 کشتارگاه در کشور وجود دارد که از این تعداد 56 کشتارگاه صنعتی و مابقی سنتی هستند.

مشکات تبدیل مراکز قدیمی به صنعتی و مدرن را از اولویت‌های اصلی دامپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته از 750 کشتارگاه سنتی 450 واحد به دلیل مغایرت با مسائل بهداشتی و سلامت از ادامه فعالیت منع شدند.

سید سعید حسینی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز با اشاره به فعالیت 11 واحد بسته‌بندی محصولات دامی در استان بیان کرد: توسعه مراکز بسته‌بندی با همکاری بخش خصوصی یکی از طرح‌های مهم در دست اقدام این اداره کل است.

در این مراسم واحد بسته‌بندی گوشت قرمز در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با ظرفیت دو تن در هر شیفت به همراه یک مرکز مایه‌کوبی دام در اراک به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.