امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



همایش روز جهانی ناشنوایان در اراک

کد مطلب: 47990 | تاریخ ارسال: 3 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

همایش روز جهانی ناشنوایان با حضور مسئولان و ناشنوایان استان مرکزی در سالن کوثر اراک برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر این همایش به همت کانون حمایت از ناشنوایان استان مرکزی با همکاری اداره کل بهزیستی استان مرکزی و اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی عصر روز سه شنبه برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره جبار باغچه بان گفت: افرادی همچون باغبان برای اولین بار در ایران الفبای انگشتی ناشنوایان را ابداع کردند که موجب انقلابی در آموزش ناشنوایان کشور شد.

عبدالله اسدی پور افزود: متاسفانه در جامعه با معلولین همچون تابوی فرهنگی برخورد می شود و سایر اقشار جامعه از آنان دوری می کنند.

اطلاع رسانی در سطح جامعه نسبت به معلولین بسیار ضعیف است

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در سطح جامعه نسبت به معلولین بسیار ضعیف است، اظهار داشت: باید در راستای اطلاع رسانی صحیح از وضعیت و نحوه برخورد این افراد در جامعه صورت گیرد که البته نیازمند یاری مسئولین و سازمان های متبوع است.

اسدی پور ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به حدود 270 میلیون ناشنوا در دنیا وجود دارد که نزدیک به 250 هزار نفر آن در کشور ما زندگی می کنند.

نزدیک به 141 نفر دانش آموز ناشنوا در استان مرکزی

وی اضافه کرد: در استان مرکزی نزدیک به 141 نفر دانش آموز ناشنوا وجود دارد که 60 درصد آن پسرو بقیه دختر هستند.

اسدی پور در پایان گفت: در تمامی مدارس استثنائی و ناشنوایان استان معلمین، کارشناسان و دانش آموزان ناشنوا تحت خدمات مشاوره قرار دارند.

در پایان این مراسم از خانواده های نمونه ناشنوا، کارگران نمونه، دانش آموزان نمونه و همکاران فعال انجمن ناشنوایان استان مرکزی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.