امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خشایار جمشیدی سرپرست اداره کل زندان‌های استان مرکزی شد

کد مطلب: 47949 | تاریخ ارسال: 3 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

طی مراسمی با حضور معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور خشایار جمشیدی به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی معرفی شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: زندان‌‌های استان مرکزی یکی از کم‌تراکم‌ترین زندان‌های کشور است که این جای بسی خوشحالی است.

محمدعلی زنجیره‌ای افزود: سلامت فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مؤثری در کاهش آمار زندانیان زندان‌ها دارد که می‌طلبد مسئولان فرهنگی در زمینه ارتقای سلامت فرهنگی و اجتماعی که نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است تلاش مضاعف داشته باشند.

‌وی با اشاره به سختی کار زندانبانی،‌ تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را در وجود دیدگاه‌های ارزشی و انسان‌مدارانه مبنی بر تلاش در مسیر بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه دانست و گفت: جایگاه کار در این عرصه همانند جایگاه انبیا در هدایت نسل‌های بشری مقدس و ارزشمند است.

معاون قضایی دادگستری استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه زندان کانون تجمع اراذل و اوباش، کلاهبرداران و افراد مخل نظم و امنیت عمومی است، بیان کرد: دستگاه قضا در برخورد با کسانی که امنیت عمومی جامعه را با رفتارهای نابهنجار خود به خطر می‌اندازند، هیچ تعارفی ندارد و با اقتدار با این افراد برخورد می‌کند.

زنجیره‌ای با اشاره به اینکه 63 فرآیند اصلاحی و تربیتی در حوزه فرهنگی، قضایی، مددکاری، انتظامی و سلامت با همکاری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مصوب شده است، افزود: سیاست سازمان زندان‌های کشور استاندارد‌سازی اصلاح و تربیت است که این امر آمار بازگشت زندانیان کشور به زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

محمدرضا عدالتخواه افزود: کاهش جرم و جنایت در جامعه در سایه تعامل مردم و مسئولان قضایی و انتظامی محقق می‌شود که هر چه این تعامل بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه زندان کانون تربیت و اصلاح رفتار بزهکاران است تصریح کرد: مدیریت علمی زندان‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که برای بهتر شدن این مدیریت نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

معاون قضایی دادگستری استان مرکزی تقویت پژوهش‌های علمی، آسیب‌شناسی جرایم، تفکیک کامل و طبقه‌بندی زندانیان از نظر ارتکاب جرم، سن و جنس و نظارت جدی بر مراقبت‌های پس از خروج زندان را از راهکارهای مؤثر در مدیریت علمی زندان‌ها عنوان و بر تحقق آن تاکید کرد.

عباسعلی عرب مدیرکل سابق زندان‌های استان مرکزی نیز در این مراسم از همکاری نزدیک و صمیمانه مجموعه کارکنان زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در زندان‌های استان با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

در ادامه این مراسم خشایار جمشیدی سرپرست زندان‌های استان مرکزی گفت: امر اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران از عهده یک فرد و یک سازمان خارج بوده و کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان در این امر مهم را می‌طلبد.

جمشیدی پیش از این معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان مرکزی بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.