امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



سلیمی: دخالت نظامی عربستان در بحرین مانند حمله صدام به کویت است

کد مطلب: 47877 | تاریخ ارسال: 1 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر سیاست دوگانه‌ای درباره سوریه و بحرین اجرا می‌کنند،‌ گفت: چرا جامعه جهانی در برابر ورود نظامی نیروهای ارتش عربستان به بحرین و سرکوب مردم انقلابی این کشور سکوت کرده است؟

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه امروزه در جامعه جهانی معیارهای دوگانه‌ای ضد کشورها اجرا می‌شود، گفت: سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر که عمدتا تحت سلطه قدرت‌های استکباری جهان اداره می‌شوند،‌ از واژه‌های زیبایی چون آزادی و دموکراسی برای پیشبرد اهداف دولت‌های غربی سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقض حقوق بشر در بحرین و عربستان اضافه کرد: سیاست‌های دوگانه غرب در قبال کشورهایی چون بحرین و سوریه نشان‌دهنده این واقعیت است که اصطلاحاتی چون دفاع از حقوق بشر و توسعه دموکراسی، تنها شعارهایی هستند برای امتیازگیری از کشورهای دیگر.

وی افزود: هیچ‌گاه نشنیده یا ندیده‌ایم که در عربستان یا بحرین انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود،‌ یا اینکه در عربستان مردم نمایندگان مجلس را انتخاب کنند. همچنین قانون اساسی عربستان به رأی گذاشته نشده است. نیمی از کرسی‌های مجلس بحرین را پادشاه انتخاب می‌کند و نیمی دیگر را که به اصطلاح مردم انتخاب می‌کنند، اگر پادشاه تأیید نکند، امکان ورود به پارلمان را ندارند. اینها تنها مواردی از نقض حقوق بشر و مرگ دموکراسی در بحرین و عربستان است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه پادشاه بحرین را سفیر آمریکا در منامه انتخاب می‌کند نه مردم، تصریح کرد: به دلیل حمایت‌های غرب از رژیم آل‌خلیفه است که سران این رژیم به راحتی می‌توانند هر ظلم و ستمی را که می‌خواهند بر مردم بحرین روا کنند؛ چون می‌دانند غرب در برابر این ظلم‌ها سکوت می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با طرح این پرسش که آیا سزای مردمی که تنها حق رأی و آزادی بیان و رفع تبعیض را فریاد می‌زنند، ضرب و شتم است؟، خاطرنشان کرد: این جای شگفتی است که رهبران و حاکمان بحرین، مردمی را که خواهان حقوق اساسی و اولیه خود هستند، زندانی و شکنجه می‌کنند.

وی همچنین به محکوم کردن تعدادی امدادگر بحرینی به اتهام مداوای مجروحان درگیری‌های مردمی با نیروهای امنیتی بحرین اشاره و ابراز کرد: در کجای دنیا عده‌ای را به خاطر انجام وظیفه‌شان محاکمه می‌کنند؟

نماینده اصول‌گرای مجلس نهم حمایت نظامی غرب از تروریست‌های سوری را به بهانه کمک به گسترش دموکراسی در سوریه یادآور شد و اظهار کرد: مردم انقلابی بحرین نیازی به کمک نظامی ندارند و با تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات‌شان،‌ توانسته‌اند تا به حال به پیشرفت‌های خوبی دست یابند. آنها تنها حمایت شفاف سیاسی و معنوی دنیا را می‌خواهند.

سلیمی گفت: دخالت نظامی عربستان در بحرین رنگ و بوی تهاجم صدام به خاک کویت را دارد؛ اما غربی‌ها چون کویت هم‌پیمان‌شان و صدام به غرب پشت کرده بود، بلافاصله واکنش نظامی نشان دادند؛ اما از آنجایی که عربستان از پیش از ورود نظامی به بحرین با غرب هماهنگ کرده بود، این رفتار آل‌سعود با سکوت مجامع بین‌المللی روبه‌رو شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس همچنین با گوشزد کردن برخی رفتارهای غیرانسانی رژیم آل‌خلیفه، تصریح کرد: تجاوز به نوامیس مردم، تخریب مساجد و حسینیه‌ها، شکنجه و آزار و اذیت جنسی زندانیان و مواردی از این دست از ستم‌هایی است که از سوی رژیم آل‌خلیفه بر آزادی‌خواهن بحرینی می‌شود؛ اما هیچ حمایتی از سوی مجامع بین‌المللی از آنها صورت نمی‌گیرد که پوچ و تو خالی بودن شعارهای زیبای غربی را در حمایت از دموکراسی و حقوق بشر نشان می‌دهد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.