امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری اولین همایش تخصصی منطقه‌ای «مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس» 9 آبان در اراک

کد مطلب: 47844 | تاریخ ارسال: 1 اکتبر 2012 | چاپ صفحه

اولین همایش تخصصی منطقه‌ای مدیریت پسماند، بازیافت و بیومس نهم آبانماه، در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سعید فرخی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استان مرکزی و دبیر اجرایی همایش مذکور در جلسه مقدماتی برگزاری این همایش که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد گفت: این همایش منطقه‌ای با نگاه ویژه به مدیریت پسماندهای عمومی، عفونی و صنعتی با همکاری دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس توافقی که با دانشگاه تهران انجام شد مقرر شد که اولین همایش منطقه‌ای مدیریت پسماند به صورت منطقه ای روز نهم آبان‌ماه در اراک برگزار شود.

فرخی با اشاره به تأکیدات استاندار مرکزی درخصوص برگزاری کارآمد و اثرگذار این همایش و بکارگیری تمام توان استان در این راستا اضافه کرد: با توجه به اهمیت مدیریت پسماند در استان مرکزی و شاید غفلتی که در این حوزه در استان صورت گرفته است برگزاری چنین همایش هایی ضروری به نظر می‌رسد.

دبیر همایش مدیریت تخصصی منطقه‌ای پسماند در اراک ابراز امیدواری کرد که این همایش شروعی برای ورود قوی استان به حوزه مدیریت پسماند و آغاز حرکتی پرشتاب برای مسوولان این حوزه در راستای رفع کاستی‌ها و نواقص و جبران گذشته باشد. این همایش می‌تواند نگاه‌ها را به سوی مدیریت پسماند جلب کرده و زمینه ای برای فرهنگ‌سازی در این حوزه فراهم کند.

فرخی همچنین از برگزاری پانل‌های تخصصی « پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی»، «عفونی و پزشکی» و «صنعت و معدن، نفت و پتروشیمی» در قالب این همایش خبر داد و گفت: رییس پانل عفونی، دانشگاه علوم پزشکی استان و دبیر آن مدیریت تأمین اجتماعی خواهند بود، ریاست پنل صنعت و معدن، نفت و پتروشیمی را رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیری آن را ریاست شرکت شهرک‌ها برعهده خواهد داشت و برگزاری پنل نخله‌های ساختمانی برعهده دفتر امور شهری و روستایی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اراک یا ساوه خواهد بود.

وی تأکید کرد: مسوولان پانل‌ها باید انتخاب سخنران و انتخاب مقالات را با همکاری محیط زیست استان به عنوان ناظر علمی همایش انجام دهند.

فرخی با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی این همایش در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک مستقر است خاطرنشان کرد: ثبت نام در این همایش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و از روز هشتم مهرماه سایت همایش باز شده و امکان ثبت نام وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر علایی عضو هیئت علمی و نماینده دانشگاه تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه محتوای مباحث و مقالات ارایه شده در همایش به صورت کتاب چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد افزود: این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار می شود.

وی اظهار کرد: اعضای هر پنل تخصصی 5 نفر بوده و این افراد مقالاتی را به صورت پاورپوینت در پانل‌ها ارایه خواهند داد.

علایی بر لزوم جلب مشارکت مخاطبین خاص از طریق تبلیغات تلویزیونی تاکید کرد و گفت: یکی از خروجی های این همایش در حوزه پانل پسماندهای شهری می تواند جذب اعتبارات لازم برای مدیریت پسماند شهر اراک باشد.

وی اضافه کرد: از آنجا که این همایش تخصصی و کاربردی است فراخوان مقاله در این همایش اعلام نشده است و مقالات توسط اعضای هیات رییسه پانل‌ها ارایه می شود.

علایی گفت: پیش بینی شده جهت سخنرانی در پانل‌های تخصصی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران، تربیت مدرس و دانشگاه شهید بهشتی است دعوت به عمل آید ولی در نهایت با شکل گیری پانل‌ها سخنران اصلی با همفکری روسای پانل ها انتخاب می‌شود.

وی از صدور گواهینامه حضور در این همایش برای شرکت‌کنندگان با امضای مشترک استانداری و دانشگاه تهران خبر داد و افزود: هزینه این گواهینامه برای دانشگاهیان نصف خواهد بود.

دبیر همایش مدیریت تخصصی منطقه‌ای پسماند در اراک در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: همایش منطقه‌ای مذکور اولین همایش از همایش‌های شش‌گانه‌ منطقه‌ای است که قبل از برگزاری همایش بین‌المللی پسماند در سطح کشور برگزار می‌شود.

فرخی اظهار کرد: همایش بین‌المللی مدیریت پسماند روزهای 24تا 27آبانماه در تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استان مرکزی با بیان اینکه مجموع مدیریت استان توجه چندانی به بحث مدیریت پسماند ندارند و این همایش می تواند توجهات را به این سمت جلب کند افزود: ارایه راهکارهای نوین و جلب توجه مدیران و مردم به مدیریت پسماند از اهداف مهم این همایش است.

فرخی افزود: بیشترین نقش را در مدیریت پسماند مردم دارند. مردم می‌توانند از طریق کاهش تولید پسماند، کمک در تفکیک از مبدا و مدیریت پسماندهای خانگی در این حوزه نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسایل در این همایش فرهنگ سازی مدیریت پسماند است اهداف اصلی این همایش را ارتقای سطح فرهنگ مدیریت پسماند و راهکارهای نوین در حوزه مدیریت پسماندهای عادی، نخاله‌های ساختمانی، عفونی و پزشکی، صنعت و معدن، نفت و پتروشیمی عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.