امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ثبت‌نام 298 نفر از پزشکان استان مرکزی در طرح پزشک خانواده

کد مطلب: 47792 | تاریخ ارسال: 30 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا کنون 298 پزشک در سطح استان مرکزی برای طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مرکزی دیلی، بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در اراک، تصریح کرد: طرح پزشک خانواده طرحی بسیار ارزشمند و نتیجه بخش است که باید با همدلی تمامی مسئولان در استان مرکزی انجام و اجرایی شود.

وی افزود: اجرای این طرح توسط دولت و مجلس بعنوان یک برنامه راهبردی با ایجاد زیرساخت های لازم و کارشناسی شده انجام خواهد شد که آثار و نتایج مثبت آن را در آینده ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: در اجرای این طرح قرار شد که پزشکان در مطب های شخصی خود از تجهیزات لازم اعم از استاندارد بودن و از تجهیزات سخت افزاری همچون یک دستگاه رایانه برخوردار باشند که استان مرکزی این مهم را با کمک و همکاری پزشکان محقق خواهد کرد.

عشرتی ادامه داد: بخشی از تجهیزات سخت افزاری مكانیزاسیون مطب ها آماده است و با خریداری تعدادی دستگاه رایانه به دو میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: از وزارت متبوع چک لیست هایی به استان ها برای اجرای این طرح ارسال شده که مرکز بهداشت و بیمه ها و دانشگاه علوم پزشکی استان ها باید این چک لیست ها را تهیه کنند و وزارت متبوع در نوبت گذاشته و توسط کارشناسان وزارت بهداشت بازدید انجام خواهد شد و با تایید کارشناسان هر استانی می تواند این طرح را اجرایی کند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با تاکید بر اجرایی شدن این طرح توسط وزارت بهداشت و فراهم کردن زیرساخت های لازم گفت: مردم در اجرای این طرح با تغییر دفترچه های بیمه نسبت به گذشته هزینه كمتری برای درمان می پردازند و از سرگردانی در مراكز بهداشتی و مطب های شخصی پزشكان آسوده خاطر خواهند شد.

عشرتی از ثبت نام 298 نفر از پزشکان استان در طرح پزشک خانواده خبرداد و افزود: كاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف وقت و درمان تخصصی تر از مزایایی طرح پزشك خانواده برای عامه مردم است.

وی نقش مردم و دستگاه های اجرایی را در اجرای این طرح مهم دانست و گفت: با تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم این طرح ارزشمندترین طرح از سوی وزارت بهداشت در حوزه سلامت است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: با اجرای طرح پزشک خانواده در تمامي نقاط شهري استان به ازاي هر 10 هزار نفر جمعيت شهری يك تيم 17 نفره سلامت تشکیل می شود.

عشرتی افزود: این تیم سلامت شامل پزشك، ماما، پرستار، كارشناس بهداشتي، تغذيه و بهداشت روان است که برای طرح پزشک خانواده در استان از این تیم های سلامت استفاده خواهد شد.

وی در خاتمه تعداد افراد پیش‌بینی شده برای ویزیت هر پزشک را 2500 نفر عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.