امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رشد کیفی و کمی در جشنواره بین المللی امام رضا (ع)

کد مطلب: 47632 | تاریخ ارسال: 25 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری رشد کیفی و کمی بالایی داشته است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، دبیر جشنواره رضوی اخلاق و آداب رضوی اراک شامگاه روز دوشنبه در مراسم اختتامیه همایش علمی، پژوهشی شناخت اخلاق و آداب رضوی در اراک گفت: دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سال جاری رشد کیفی و کمی بالایی داشته است و از لحاظ گستره مکانی، زمانی و دایره محتوایی و موضوعی ارتقاء چشمگیری داشته است.

مصطفی مشایخی با بیان اینکه این جشنواره از سلسله جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) است که برای چهارمین بار در استان مرکزی برگزار می شود افزود: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با هدف ترویج سیره رضوی و تقویت بیش از پیش معنویات در جامعه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی به همت پدیدآورندگان آثار فرهنگی هنری مرتبط با معارف امام رضا(ع)  پیش می رود، اظهار داشت: در سال جاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با 888 برنامه  در 68 موضوع فرهنگی، هنری، سینمای، مطبوعاتی، فضای مجازی، رسانه های دیجیتالی، کودکان و نوجوانان برگزار می گردد.

وی در خصوص گستره فعالیت این جشنواره در حوزه دانشگاه گفت: جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  بخش دانشگاهی خود را با محوریت 11 دانشگاه کشور برگزار می کند.

مشایخی برگزاری هفته فرهنگ رضوی توسط استان ها را از جمله برنامه های این جشنواره خواند و یادآور شد: 67 دبیرخانه موضوعی در 31 استان کشور و 35 سازمان و 48 کشور جهان عهده دار برگزاری مجموعه جشنواره های رضوی هستند.

وی این جشنواره را تجربه ای بی بدیل و گرانبها دانست و اضافه کرد: این رخداد بزرگ فرهنگی از طرفی در بین نخبگان و دانشگاهیان و از طرفی در بین مردم جامعه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

مشایخی در خصوص جشنواره  شناخت اخلاق و آداب رضوی در اراک اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد پژوهشی و با تلاش محققان و دوستداران اهل بیت (ع)، حوزویان و دانشگاهیان اقدامی بنیادی در جهت نیل به شناخت سیره امام رضا (ع) بوده است.

وی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان جشنواره 139 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری توسط اساتید مربوطه 9  مقاله به عنوان برتر انتخاب شدند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.