امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



راه اندازی مركز متادون درمانی ویژه زندانیان آزاد شده در اراك

کد مطلب: 47600 | تاریخ ارسال: 24 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی گفت: مركز متادون درمانی دولتی ویژه مددجویان آزاد شده از زندان در نیمه دوم امسال در اراك راه اندازی می شود.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘عباسعلی عرب’ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این كلینیك درمانی با همكاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان مركزی و معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشكی اراك در مركز مراقبت پس از خروج زندانیان استان مركزی دایر می شود.

وی اظهار كرد: سالانه بین 670 تا یكهزار و 300 مددجوی ندامتگاه های استان مركزی تحت پوشش متادون درمانی و ترك اعتیاد هستند كه با توجه به طولانی بودن زمان درمان با متادون، ایجاد مركزی با تسهیلات ویژه درمانی پس از آزادی یك ضرورت بود.

مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی اضافه كرد: مددجویان آزاد شده از زندان در ماههای اول با شرایط نامناسب مالی و بیكاری دست و پنجه نرم می كنند و توان پرداخت درمان آزاد متادون درمانی را ندارند كه این مهم ضریب لغزش و آلودگی مجدد به مواد را به همراه دارد.

عرب توضیح داد: در این كلینیك دولتی ، مددجویان در دو ماه اول آزادی از زندان از خدمات رایگان بهره مند می شوند و در ماه های بعد نیز نرخ ارائه خدمات به صورت دولتی خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: فضایی به وسعت 130 متر مربع برای راه اندازی كلینیك متادون درمانی اختصاص یافته و پیش بینی می شود سالانه بیش از 150 مددجوی آزاد شده از زندان از خدمات آن بهره مند شوند.

مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مركزی هدف از راه اندازی كلینیك مذكور را تكمیل چرخه درمان معتادان زندانی و پر كردن حلقه های مفقوده خدمات درمانی و نظارتی پس از آزادی از زندان عنوان كرد.

عرب گفت: درحال حاضر هزینه متادون درمانی در مراكز درمان خصوصی بین 60 تا 80هزار تومان است در حالیكه حداكثر هزینه آن با تعرفه دولتی حدود 30 هزار تومان می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.