امروز امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ممنوعیت عرضه تغذیه به صورت فله‌ای در مدارس

کد مطلب: 47523 | تاریخ ارسال: 24 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: عرضه تغذیه به صورت فله‌ای و فاقد بسته‌بندی در مدارس ممنوع است.

به گزارش مرکزی دیلی، بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و اهمیت سلامت دانش‌آموزان عرضه هرگونه تغذیه به صورت فله‌ای و فاقد بسته‌بندی در بوفه مدارس ممنوع است و مدیران مدارس باید به صورت جدی از عرضه این نوع خوراکی‌ها در مدارس جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: بهترین خوراکی برای تغذیه دانش‌آموزان میوه‌های تازه و یا نان و پنیر و سبزی است که هر دانش‌آموز می‌تواند به جای چیپس و پفک و تنقلاتی که فاقد هیچ گونه ارزش غذایی هستند، از این خوراکی‌ها استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با تاکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان گفت: رعایت بهداشت فردی در مدارس مسئله بسیار مهمی است که می‌طلبد هم والدین و هم مسئولان مدارس ضرورت رعایت آن را مکررا به دانش‌آموزان گوشزد کنند.

عشرتی افزود: استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف، برخورداری سرویس بهداشت مدارس از صابون مایع دستشویی از ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون نحوه اجرای طرح پزشک خانواده در استان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی اجرای این طرح منوط به تامین زیرساخت‌های لازم است که در حال حاضر چک لیستی برای مشخص بودن زیرساخت‌های لازم در اختیار استان قرار گرفته که به محض تکمیل این چک لیست موارد به وزارت بهداشت و وزارت رفاه اعلام خواهد شد که در صورت تایید نهایی آن‌ها طرح به اجرا در می‌آید.

عشرتی اظهار داشت: در استان مرکزی مشکلی از نظر تامین پزشک مورد نیاز این طرح وجود ندارد، تنها کمبود مطب‌های مجهز به کامپیوتر است که با رایزنی‌های صورت گرفته با بانک ملت تسهیلات مناسب برای تجهیز مطب‌ها در اختیار پزشکان متقاضی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.