امروز امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 05, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری دوره آموزش غربالگری شنوایی در اراک

کد مطلب: 47511 | تاریخ ارسال: 24 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی از برگزاری دوره آموزش غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در اراک خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی، محمدعلی الله‌دادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این دوره از سوم تا چهارم مهر ماه در سالن دانشگاه علمی و کاربردی بهزیستی استان و با حضور 40 نفر از مجریان برنامه غربالگری شنوایی و مسئولان سنجش شنوایی نوزادان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزیابی برنامه غربالگری، آشنایی با بیماری‌های شنوایی و آموزش عملی و تئوری پروتکل غربالگری شنوایی به صورت موازی از بخش‌های آموزشی این دوره است که توسط سعید محمودیان دکترای شنوایی سنجی ارائه می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی آگاه‌سازی و آموزش مجریان برنامه در راستای کاهش بروز و شیوع معلولیت ناشنوایی را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و خاطر نشان کرد: برنامه غربالگری توسط دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی از سال 84 به مرحله اجرا درآمده است که تاکنون 61 هزار و 473 نفر از شیرخواران و نوزادان استان زیر پوشش این طرح درآمده‌اند.

الله‌دادی با بیان اینکه شنوایی یکی از حواس‌های برتر انسان است اظهار کرد: محروم بودن از حس شنوایی فقط نشنیدن صدا نیست، بلکه نتیجه این محرومیت عدم دستیابی به بسیاری از تجربیات مفید و امید بخش زندگی فردی و اجتماعی است که می‌تواند فرد را از مسیر موفقیت دور کند.

وی بیان کرد: موفقیت پیشگیری به آگاهی از علت بیماری، شناسایی و شناخت عوامل خطر و گروه‌های در معرض خطر، در دسترس بودن تدابیر پیشگیری یا تشخیص زودرس و درمان بیماری و سازماندهی لازم برای اجرای این تدابیر است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه عمومی غربالگری برای تمام نوزادان تازه متولد شده زیر یک ماه در پنج بخش کلی طراحی شده است افزود: مرحله آگاه‌سازی، غربالگری شنوایی، تشخیص، ارزیابی و پیگیری این پنج مرحله را شامل می‌شوند که مرحله آگاه‌سازی و غربالگری بر عهده معاونت پیشگیری و مابقی مراحل بر عهده معاونت توانبخشی بهزیستی است.

الله‌دادی ادامه داد: در حال حاضر هفت دستگاه سنجش شنوایی در شهرستان‌های استان وجود دارد که تا پایان سال چهار دستگاه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.