امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



نامه به استاندار مرکزی درباره نابودی یک بنای تاریخی

کد مطلب: 47443 | تاریخ ارسال: 22 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

یکی از کاربران مرکزی دیلی طی ارسال یک ایمیل ، نامه سرگشاده ای را نسبت به تخریب یکی از آثار باستانی این شهرستان برای مرکزی دیلی ارسال نموده است. در این نامه می خوانیم:

بسمه تعالی

جناب آقای مهندس شعبانی فرد

با سلام و تحیات
احتراما به استحضار می رساند آثار و ابنيه تاريخي بدون شك از مصاديق بارز پشتوانه هاي حياتي و غيرقابل انكار تمدن بشري عموماً و علي الخصوص تاريخ تمدن و فرهنگ كشور است كه به موجب آن تمامي ملت ها امكان شناخت مباني شكل گيري حيات فكري و اجتماعي خويش و چگونگي زندگي و تعامل با ساير ملتها در دنياي جديد را خواهد داشت.
شهرستان ساوه یکی از مناطق تاریخی و گردشگری استان مرکزی محسوب می شود که 400 اثر باستانی شگرف را در دل خود جای داده است، ولی همواره این آثار باستانی مورد بی مهری مسئولین استان مرکزی واقع شده است.
نمونه این آثار باستانی کاروانسرای عبدالغفارخان (باغ شیخ) است که در ۸ کیلومتری جاده ساوه، مجاور روستای باغ شیخ واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی مهم ایران به ثبت رسیده است.
به اذعان بسیاری کارشناسان كاروانسرای باغ شیخ ساوه اعجاز معماری ایرانی، بزرگترین كارونسرای باستانی كشور است. ولی متاسفانه به دلیل بی اهمیتی مسئولین استانی و شهرستانی میراث فرهنگی این کاروانسرا در حال تخریب کامل است.
این تخریب واقعا مایه تاسف برای مسئولین شهرستان ساوه است، هیچ جای این کاروانسرا سالم باقی نمانده است! حتی دیدن تابلوی ورودی این مکان مهم باستانی مایه خجالت است.
با این وضعیت مسئولین میراث فرهنگی ساوه ادعا می کنند این مکان مورد توجه گردشگران داخلی یا خارجی است!!؟
با توجه مطالب عنوان شده از حضرتعالی خواهشمند است به دلیل تخلف مسئولین میراث فرهنگی شهرستان ساوه این موضوع را مورد پیگیری قرار دهید، تا شاهد نابودی کامل این بنای عظیم نباشیم.

با تشکر فراوان و ارزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.