امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



میزگرد با فعالان سیاسی دانشگاه آزاد اراک

کد مطلب: 473 | تاریخ ارسال: 4 می 2009 | چاپ صفحه

در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میزگرد «انتخابات و دانشجویان»، با حضور فعالان سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در ايسنا برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزی، در اين ميزگرد سه تن از اعضای انجمن اسلامی پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی اراک حضور داشتند و بر حضور حداکثری مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری تاکید کردند.

محمدصادق دالوندی، دبیر انجمن اسلامی پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی اراک در این نشست با بیان اینکه نیاز به تغییرات گسترده در فضای کنونی جامعه احساس می‌شود، گفت: شرایط کنونی جامعه نسبت به گذشته با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده است که این تغییرات نیاز به حضورگسترده دانشجویان در انتخابات دارد.

وی افزود: در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دورنمای مناسبی دیده نمی شود و در برخی عرصه‌ها هم شاهد به انزوا رفتن ایران هستیم که برای مقابله با این شرایط، باید در پی تغییرات جدی در فضای مدیریتی جامعه بود.

دالوندی در خصوص برخی از ناکارآمدی‌ها در شرایط کنونی عنوان کرد: اقتصاد بیمار، تورم، افزایش اعتیاد، نبود آزادی‌های اجتماعی، بسته شدن فضاهای دانشگاهی و شرایط نگران کننده مطبوعات، از جمله مواردی است که دورنمای خوبی از شرایط نشان نمی‌دهد.

سعید وفا، یکی از اعضای انجمن اسلامی پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در این رابطه گفت: جنبش دانشجویی در سال‌های قبل نیز فعالیت خوبی در جهت افزایش آرای کاندیدای مورد نظر خود انجام داده است اما، شعارهایی که از سوی این کاندیدا طرح می‌شد، مورد اقبال اکثریت مردم قرار نگرفت.

حسین گنجی عضو شورای مرکزی انجمن پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اراک نیز در این رابطه گفت: در حال حاضر زیر ساخت‌های جامعه با مشکل روبرو شده است، برخوردهایی که صورت می‌گیرد، سبب بوجود آمدن نگرانی‌های زیادی در جامعه شده است.

وی تاکید کرد: حتی آمارهایی که در این دوره داده می‌شود، اغلب با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد.

دانشجویان حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت

دبیر انجمن پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اراک با بیان این مطلب که طیف اصولگرا دارای میزان رای سنتی است، اظهار کرد: در هر شرایطی این طیف در انتخابات حضور دارند اما، در این میان تعداد آرای خاموش می‌تواند در موفقیت اصلاح طلبان نقش اساسی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان اگر خواستار پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هستند، باید در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت گسترده‌ای انجام دهند.

سعید وفا نیز دراین رابطه اظهار کرد: میر حسین موسوی دارای آرای بالایی در جامعه است که اگر اصلاح‌طلبان بتوانند حضور مردم را گسترده‌تر کنند، به احتمال زیاد موفقیت به جبهه اصلاح‌طلبان می‌رسد.

وی تاکید کرد: در دوره گذشته، کاندیدای مورد استقبال اصلاح‌طلبان با وجود این که دارای آرای نخبگان بود، در میان عموم مردم چندان اقبالی نداشت اما، امسال آرای خاموش می‌تواند در پیروزی موسوی نقش موثری داشته باشد.

بیش از 70 درصد دانشجویان از موسوی حمایت می‌کنند

دالوندی در خصوص نقش جنبش دانشجویی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: جنبش دانشجویی مرکزیت کلی ندارد اما، پیش بینی‌ها نشان از اقبال بالای 70 درصدی میرحسین موسوی در میان دانشجویان دارد.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اراک تاکید کرد: موسوی نیز همچون «معین» شعارها و خواسته‌های اصلاح طلبی که سبب بالا رفتن شرایط زندگی مردم می‌شود را بیان می‌کند اما، نوع بیان و خواسته موسوی بسیار با خواسته‌های مردمی نزدیک‌تر است که علاوه بر آن، اقبال بالای موسوی در میان دانشجویان می‌تواند اسباب بالا رفتن رای وی را فراهم کند.

دالوندی تصریح کرد: موسوی با پررنگ کردن دیدگاه عدالت محورانه خود، توانسته آرای بالایی در میان مردم بوجود آورد که این ادبیات با بیان مردمی آن، توانسته اقبال میرحسین را در میان مردم افزایش بدهد.

علت شکست دوره قبل اصلاح‌طلبان بی برنامگی بود

حسین گنجی عضو شورای مرکزی انجمن پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اراک در این رابطه عقیده دارد: در دوره گذشته اصلاح طلبان با 4 کاندیدا در انتخابات حضور داشتند که این امر وعدم برنامه‌ریزی اصولی، اسباب شکست اصلاح طلبان را بوجود آورد.

وی تاکید کرد: در سال‌های حاکمیت اصلاح طلبان، آرامش اقتصادی در جامعه حاکم بود به گونه‌ای که، امکان سرمایه گذاری و رونق اقصادی به بهترین شکل در جامعه وجود داشت.

سعید وفا در این رابطه اظهار کرد: 8 سال حاکمیت اصلاح طلبان، تاثیری شگرف در میزان مقبولیت اصلاح طلبان داشته است و مردم خاطره خوشی از این دوره داشتند اما، عدم مدیریت درست و تبلیغات گسترده‌ای که در دوره قبل وجود داشت، سبب شد تا اصلاح‌طلبان نتوانند به پیروزی دست پیدا کنند.

رییس جمهور می‌تواند تغییرات لازم را در فضای جامعه بوجود آورد

محمد صادق دالوندی در این رابطه عقیده دارد: تغییرات در فضای کنونی به این معنی نیست که سیاست‌های کلی نظام مورد تغییر قرار گیرد بلکه، باید رییس جمهور مجموعه عوامل دخیل در بحران مدیریت کشور را شناسایی و در این موارد تغییر بوجود آورد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی بدون شک رییس جمهور اصلاح‌طلب می‌تواند در جامعه تغییرات لازم را بوجودآورد و حداقل شرایط جامعه را به چهار سال قبل بازگرداند.

به گزارش ایسنا، حسین گنجی در این رابطه گفت: بررسی‌های کار‌شناسانه می‌تواند در جهت ایجاد تغییرات، نقش موثری داشته باشد و جامعه را به ایده‌آل‌ها نزدیک کند.

وفا نیز در این رابطه تاکید کرد: حداقل هایی که از رییس جمهور انتظار می‌رود این است که در سفرهای استانی، مصوبات سفرهای استانی را عملی کند.

در کوتاه مدت نمی‌توان تغییرات اساسی بوجود آورد

دالوندی بابیان این مطلب که امکان بوجود آمدن تغییرات اساسی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، خاطرنشان ساخت: این شعار که در کوتاه‌ترین زمان تغییرات اساسی و بنیادی در جامعه بوجود می‌آید، امکان پذیر نیست و این‌گونه شعارها از سوی هرکس که داده شود، قابلیت اعتماد را نخواهد داشت.

باید به جای ابرمردها، به بزرگ‌مردها اندیشید

دبیر انجمن پیشگامان اندیشه دانشگاه آزاد اراک افزود: باید در غیاب ابرمردهای سیاسی، در پی بزرگ‌مردهای سیاسی بود تا بتوان در جهت نهادینه کردن دموکراسی حرکت کرد.

دالوندی در مورد انصراف خاتمی به نفع میرحسین موسوی اظهار کرد: انصراف خاتمی درآن شرایط اقدام بسیار اخلاقی بود که اجازه داد تا جامعه به موسوی بیشتر بیاندیشد.

حسین گنجی نیز دراین رابطه گفت: نسل جدید جامعه موسوی را به خوبی نمی‌شناسد و شخص خاتمی در جهت معرفی موسوی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

سعید وفا نیز تاکید کرد: احساس می‌شود گروه مشاوران موسوی بسته کار می‌کنند و در مسیر خود، دوطرف اصولگرا واصلاح طلب را راضی نگه می‌دارند.

موسوی در شرایط کنونی بهترین گزینه برای اصلاح‌طلبان است

دالوندی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به گزینه‌هایی که حضور پیدا کرده‌اند، بهترین گزینه برای اصلاح‌طلبان موسوی است که می‌تواند اصلاح‌طلبان را به جایگاه واقعی آنها برساند.

وی با انتقاد از روشن نشدن برخی از مسایل از سوی کروبی اظهار کرد: جریاناتی که در دیروز به عنوان جریانات تندرو از سوی کروبی معرفی می‌شدند، امروز چگونه اعضای ستاد انتخاباتی ایشان معرفی شده‌اند و در حلقه مشاوران کروبی قرار گرفته‌اند؟

وی گفت: در شرایط کنونی اصلاح طلبان باید به پیروزی بیاندیشند وگرنه، مطرح کردن شعارهای اصلاح طلبانه سودی ندارد و در این راستا گفتمان موسوی نیز می‌تواند اقبال عمومی را به دست آورد.

حسین گنجی نیز خاطرنشان کرد: اقبال عمومی به سوی موسوی هر روز بالاتر می‌رود که این امر پیش بینی موفقیت موسوی را نزدیک به واقعیت کرده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.