امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اگر در فرمانداري را هم ببندند، اتفاقي نمي افتد…

کد مطلب: 47211 | تاریخ ارسال: 17 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

هنگامي که «مسلم پورقاسميان» مسئوليت فرمانداري اراک را به عهده گرفت، شايد بسياري از کارشناسان سياسي اين اخطار را داده بودند که شهر اراک منزوي شده ودر واقع نمي توان اندک فعاليت گذشته را نيز درآن شاهد بود.در اين ميان استاندار مرکزي در جلسات مختلف او را مهره اي بومي معرفي مي کرد که مي تواند نقش عمد ه اي در مرکز استان ايفا کند…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از عطر یاس،هنگامي که «مسلم پورقاسميان» مسئوليت فرمانداري اراک را به عهده گرفت، شايد بسياري از کارشناسان سياسي اين اخطار را داده بودند که شهر اراک منزوي شده ودر واقع نمي توان اندک فعاليت گذشته را نيز درآن شاهد بود.

در اين ميان استاندار مرکزي در جلسات مختلف او را مهره اي بومي معرفي مي کرد که مي تواند نقش عمد ه اي در مرکز استان ايفا کند.
اما اکنون بيش از يک سال از آن موقع گذشته و ظاهرا اين پيش بيني ها درست از آب در آمد. در مدت اين يکسال علي رغم برگزاري انتخابات مجلس، فرماندار اراک حتي در يک مصاحبه مطبوعاتي حاضر نشده تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. جلسات شوراي اداري شهرستان به حاشيه رفت تا به اين ترتيب اندک مجراي ارتباط مديران شهرستان اراک نيز به کورسويي تبديل شود که فرماندار هر زمان تشخيص داد، اين معبر باز شود و البته مي توان گفت در اين ميان نقش نظارتي فرماندار نيز درسايه قرار مي گيرد.
«مسلم پورقاسميان» از مديرکلي برنامه ريزي استانداري مرکزي به خمين رفته و به عنوان فرماندار مشغول کار شد. اما پس از مدتي به عنوان رييس جهاد کشاورزي استان مرکزي به اراک بازگشت. در دوره فعاليتش ماجراي زمين خواري زرنديه اتفاق افتاد که البته برخي از مديرانش در جهاد کشاورزي معتقدند که اگر او نبود اين ماجرا بسيار برجسته تر مي شد.
اما بسياري معتقدند که آمدن پورقاسميان به ساختمان فرمانداري اراک پس از دو بار ناکام ماندن، حاصل ارتباط او با يکي از نمايندگان بود، مسئله اي که پور قاسميان هيچگاه آن راتاييد نکرد.
اما او اکنون در کسوت فرمانداري انتقاد بسياري از کارشناسان سياسي را بر انگيخته است. بسياري براين اعتقادند که در دوران او اراک بيش از پيش منزوي گشته است. بسياري نيز بر نحوه نظارت فرماندار اراک بر وضعيت مرکزاستان معترضند.
در اين ميان نماينده اراک،خنداب و کميجان بر اين عقيده است که اوضاع فرمانداري نشات گرفته از اوضاع حاکم بر استان است.
او مي گويد : من اوضاع کل استان را فشل مي دانم وبراين عقيده ام که هيچ کس دغدغه اي براي حل مشکلات مردم ندارد. «محمد حسن آصفري» مي افزايد:متاسفانه آنقدر که به مسايل حاشيه اي اهميت مي دهند، مشکلات اصلي مردم براي آنها مهم نيست.
فرماندار سابق اراک با انتقاد از وضعيت حاکم بر استان و به ويژه شهر اراک مي گويد:چرا بايد وضعيت صنايع مادر در استان اين گونه باشد؟ بسياري از روستاهاي شهرستان اراک با مشکل مواجهند، اما هيچکس پاسخگو نيست.
او تاکيد مي کند:چرا بايستي اعتبارات عمراني سال 91 نسبت به سال قبل کاهش چشمگيري داشته باشد؟بي ترديد اين مسئله نشان دهنده بي اهميت بودن مسايل استان و اراک براي آقايان است.نماينده اراک ،خنداب و کميجان با اعلام اين مطلب که با فرماندار اراک ارتباطي نداشته است، مي گويد: اين مسايل را بايد ريشه اي تر حل کرد.
آصفري با انتقاد از عدم اجراي مصوبات استاني دولت در سفر به استان و به ويژه شهر اراک مي گويد: هيچکس اجراي اين مصوبات را پيگيري نمي کند و همه اين دلايل سبب شده تا من از مجموعه استانداري و فرمانداري اراک رضايت نداشته باشم.
به هرحال انتقادات تند آصفري از پورقاسميان نشان از شکاف عميق آقاي نماينده و فرماندار اراک دارد.
اما اين تنها آصفري،نماينده اراک، خنداب و کميجان نبود که به عملکرد پور قاسمیان انتقاد داشت،«سيد محمد مير باقري»رئيس شوراي هماهنگي اصولگرايان نيز عملکرد پورقاسميان را غير قابل دفاع دانسته و مي گويد: متاسفانه فرماندار اراک را نمي توان در معادلات سياسي محاسبه کرد.
او مي افزايد : هرچند اراک در مرکز استان قرار گرفته وبه سبب استقرار استانداري در آن نمي توان چندان انتظاري از فرماندار داشت، اما فرماندار بايد بسيار برنامه ريزتر و واقع بين تر وارد معادلات شود.
ميرباقري تصريح مي کند:کسي مي تواند در اين حوزه مقتدر وارد شود که خود تخصص ومهارت لازم را داشته باشد،اما با توجه به وضعيت موجود اگر در فرمانداري اراک را هم ببندند،هيچ اتفاقي درشهر اراک نمي افتد.
***
بي توجهي به تشکيل شوراي اداري شهرستان اراک، ورشکستگي آونگان، مسايل حادث در شهرداري و شوراي اسلامي شهر اراک و… همه وهمه گواه اين است که پورقاسميان نتوانسته آنگونه که بايد انتظارات را برآورده کند.
به هر حال بايد منتظر ماند و ديد مدير ارشد سياسي شهرستان اراک تا کي قرار است به قهرش با مطبوعات و چهره هاي سياسي مرکز استان ادامه دهد و چه زمان تصميم مي گيرد از پيله تنيده دور خود بيرون آمده و پاسخگوي سوالات باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.