امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



هشدار فوق تخصص آسم و آلرژی در استان مركزی

کد مطلب: 47040 | تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

پزشك فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی در استان مركزی گفت: آلود گی هوا از محرك های عمده بروز و تشدید آسم است.

به گزارش مرکزی دیلی ، دكتر ‘حبیب سهیلی’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آسم بیماری مزمن التهابی ریه است كه مجاری هوایی را درگیر كرده و با حملات سرفه، تنگی نفس و احساس فشردگی در قفسه سینه همراه است.

وی اظهار كرد: آلاینده های هوا نظیر دی اكسید نیتروژن، اوزن و ریزگردها با تشدید علایم آسم ارتباط مستقیم دارد و افرادی كه ریه های آسیب پذیر و ضعیف دارند باید در شرایط آلودگی هوا از حضور در محیط های باز و آلوده خودداری كنند.

فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی در استان مركزی بیان كرد: مایت یا هیره (جانور شبه حشره میكروسكوپی كه عامل حساسیت است)از مهمترین عوامل بروز حساسیت های خانگی است كه در هوای گرم و مرطوب رشد كرده و از پوست بدن انسان تغذیه می كنند.

وی اظهار كرذ: مایت ها اغلب در فرش و رختخواب یافت می شود و برای كنترل آنها باید رطوبت را كمتر از 50درجه نگه داشت و وسایل مذكور ا شستشو داد.

فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی در استان مركزی بیان كرد: حیوانات پرزدار ، مو و خزدار و حشراتی نظیر سوسك ها در تشدید بیماری آسم اثرگذار هستند و باید محیط زندگی از این موجودات پاكسازی شود.

دكتر سهیلی خاطرنشان كرد: گرده برخی علف های هرز و گیاهان مانند نارون، اقاقیا، چنار و صنوبر و كپك های قارجی نظیر ‘پنی سیلیوم’ و ‘آسپرژپلوس’ نیز باعث تشدید آلرژی و آسم است.

وی عنوان كرد: غذاها معمولا باعث تشدید آسم نمی شوند مگر اینكه فرد سابقه آلرژی شناخته شده به ماده غذایی خاص داشته باشد.

این فوق تخصص بیماری های آلرژی و آسم ، بوهای تند، هوای سرد ، هیجانات و سرماخوردگی را از عوامل مهم تشدید علایم آسم در افراد عنوان كرد.

دكتر سهیلی خاطرنشان كرد: فعالیت بدنی شدید و ورزش به ویژه در هوای سرد و خشك ایجاد حمله های آسمی را در پی دارد و افراد مستعد باید از آن بپرهیزند.

وی تصریح كرد: پرداختن به ورزش در بیماران آسمی باید با انجام نرمش های گرم كننده بدن همراه باشد و در شهرهایی كه هوای آنها آلوده است انجام فعالیت های ورزشی به مبتلایان آسم توصیه نمی شود.

فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی در استان مركزی اظهار كرد: اجتناب از قرار گرفتن در معرض دود سیگار، تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماهه اول تولد، پرهیز از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك ها، الگوی تغذیه سالم و كنترل آلرژی های خانگی از راهكارهای پیشگیری ابتلا به آسم است.

دكتر سهیلی بیان كرد: با پایش های مكرر و كنترل عوامل تشدید كننده می توان پیشروی آسم را كنترل كرد.

وی اضافه كرد: داروهای آسم در دوگروه برای مهار تنگی مجاری هوایی و تخفیف سریع علایم حملات و كنترل التهاب مجاری هوایی و پیش گیرندگی از حملات تجویز می شود كه معمولا به صورت خوراكی و استنشاقی است.

فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی در استان مركزی عنوان كرد: آسم بیماری غیرواگیر و شایع در تمامی سنین خردسالی تا كهنسالی است كه حملات متناوب را دارد و این حملات از واكنش افزایش حساسیتی و تنگ شدن برگشت ناپذیر مبادی هوایی نشات می گیرد.

دكتر سهیلی یادآور شد: ارزیابی و معاینات دوره ای، كنترل عوامل تشدید كننده و خودداری از مجاورت با مواد آلرژی زا، مصرف دقیق داروهای تجویزی و آموزش و مشاركت بیمار چهار ركن چرخه پیشگیری و درمان آسم است.

وی تصریح كرد: آمادر دقیقی از شیوع بیماری آسم در استان مركزی به دلیل نبود نظام مراقبتی ویژه وجود ندارد اما با توجه به اینكه شهر اراك یكی از هشت شهر آلوده كشور است میزان افزایش مراجعات بیماران با مشكلات تنفسی در روزهای آلوده محسوس است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.