امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



صدور مجوز نخستین مركز نگهداری بیماران آلزایمری در اراك

کد مطلب: 47017 | تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مركزی از صدور مجوز نخستین مركز درمانی تخصصی نگهداری بیماران آلزایمری كشور در اراك خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘محمود زارعی’ عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوز این مركز با ظرفیت پذیرش 50 بیمار زن و مرد آلزایمری از سوی كمیسیون عالی بهزیستی صادر شده است.

وی اظهار داشت: مكانی در دو طبقه برای راه اندازی مركز مذكور با كمك بهزیستی استان مركزی تامین شده و تا كنون برای آماده سازی و تجهیز وسایل تخصصی درمانی و رفاهی آن پنج میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مركزی ادامه داد: به منظور ساخت مكان مناسب برای این مركز با حمایت استانداری و بهزیستی، پیشنهاد تخصیص پنج هزار متر زمین از سوی مسكن و شهرسازی استان داده شد كه قرار است در روز جهانی آلزایمر (31 شهریورماه ) یكهزار و 975مترآن به این انجمن تحویل شود.

زارعی توضیح داد: درحال حاضر 167بیمار آلزایمری ثبت نام شده برای نگهداری در این مركز تخصصی در اراك موجود است.

وی ، با بیان برآورد وجود حدود دو تا سه هزار بیمار آلزایمری در اراك، گفت: بر اساس نظرات كارشناسان، در جهان در هر چهار ثانیه و در ایران در هر 12 دقیقه یك نفر به آلزایمر مبتلا می شود.

زارعی ادامه داد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی تا سال 2050 تعدادسالمندان جهان از جمعیت زیر 14 سال پیشی می گیرد و آلزایمر به عنوان یك بیماری شایع سالمندی به دغدغه مهم بهداشتی و درمانی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مركزی بیان كرد: هفت درصد سالمندان ایران تنها زندگی می كنند كه با توجه به روند رشد جمعیت پیر در سال های آتی لزوم توجه به برنامه ها و تقویت مراكز تخصصی آلزایمر ضروری است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.