امروز امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 04, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خودرو شیمیایی دانشگاه آزاد اراك رتبه ششم مسابقات كمیكار را كسب كرد

کد مطلب: 46976 | تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

خودرو شیمیایی ساخت دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراك رتبه ششم هفتمین دوره مسابقات كشوری كمیكار (طراحی ماشین های شیمیایی) را كسب كرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، هفتمین دوره مسابقات كشوری كمیكار با همكاری مركز همكاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با هدف تقویت و ارتقای خودباوری علمی دانشجویان رشته شیمی 15 و 16 شهریور ماه جاری در دانشگاه كاشان برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراك روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: این خودرو شیمیایی به سرپرستی دكتر ‘اعظم مرجانی’ و با همكاری ‘علی رسولی’، ‘محمد شمس’، ‘سامان پوریحیایی’، ‘مبینا مرادی’، ‘هومن قلعه نوئی’ و ‘مهدی سرلك’ ساخته شده است.

‘عباس ملك حسینی’ افزود: قیمت پایین، نداشتن آلودگی، بی صدا بودن، سرعت بالا، نوآوری در سوخت و طراحی از ویژگی های ساخت این خودرو شیمیایی است.

وی ادامه داد: این خودرو دارای یك نیروی محركه شیمیایی و ترمز الكترونیكی است كه نسبت به واكنش شیمیایی حساس می باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراك اضافه كرد: حركت این خودرو بوسیله دو نیروی محركه شیمیایی (سلول خورشیدی و پیل سوختی) كه بر روی قسمت های فوقانی و زیرین آن نصب شده است انجام می گیرد.

ملك حسینی تصریح كرد: نیروی محركه این خودرو، پیل الكترو شیمیایی است كه از دو فلز كاتد هوا و منیزیم تشكیل شده و در مخزن های حمل قرار می گیرد.

وی گفت: در بین این دو فلز كاغذ صافی جای می گیرد كه با ریخته شدن چهار قطره آب نمك غلیظ روی آن نیروی الكترونیكی خودرو برای انتقال الكترون تامین می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراك هزینه ساخت این خودرو شیمیایی را هشت میلیون ریال اعلام كرد و افزود: سیستم ترمز خودرو از یك آی سی هوشمند تشكیل شده است كه با افت ولتاژ پیل ها، بصورت خودكار متوقف می شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.