امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تاکید بر ضرورت راه‌اندازی نهضت پیشگیری از گرایش دانشجویان به مواد مخدر

کد مطلب: 46842 | تاریخ ارسال: 9 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بر لزوم راه‌اندازی نهضت پیشگیری از مصرف و گرایش دانشجویان به مواد مخدر سنتی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در نشست اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: امروز شیوع مواد مخدر بین جوانان یکی از نگرانی‌های جدی مسئولان است که باید در این زمینه با درایت و برنامه‌ریزی عمل کرد.

وی تصریح کرد: گسترش اعتیاد در بین جوانان از برنامه‌های جدی دشمنان برای ضربه زدن به جوانان و نابودی بنیان خانواده است که می‌طلبد مسئولان و خانواده‌ها در برابر این توطئه دشمنان آگاه باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزایش مراکز مشاوره پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌های این استان را یکی از راهکارهای مقابله با اعتیاد دانست و افزود: در حال حاضر 79 دانشگاه و 130 هزار دانشجو در استان مرکزی وجود دارد که به ازای هر سه هزار نفر یک مشاور در دانشگاه‌های استان مشغول فعالیت است.

فتح‌آبادی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های مواد مخدر نیز از راهکارهای اصولی برای آشنایی دانشجویان با خطرها، آسیب‌ها و تهدیدهای مصرف مواد مخدر است.

وی بیان کرد: مشارکت دادن دانشجویان در برنامه‌های جمعی و گروهی، تجهیز کتابخانه و برگزاری مسابقات ورزشی و ادبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان از نقش بسزایی در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: فعال کردن کمیته دانشجویی در زمینه راه‌اندازی نهضت پیشگیری از مصرف و گرایش دانشجویان به مواد مخدر سنتی و صنعتی نیز از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حضور اعضاء و معاونان فرهنگی دانشگاه در همایش بین‌المللی پیشگیری از اعتیاد در تهران، بازدید از نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های مصرف مواد مخدر در اصفهان، توجه به تحقق بندهای سند جامع پیشگیری از اعتیاد از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.