امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری هفتمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان مرکزی

کد مطلب: 46800 | تاریخ ارسال: 9 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاري هفتمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان مرکزی در اراک گفت: در نظام جمهوری اسلامی مشارکت همگانی در عرصه‌های مختلف توسعه به عنوان یک اصل انکار ناپذیر همواره مورد توجه قرار دارد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اراک، علی اکبر شعبانی فرد صبح امروز در هفتمین جشنواره کارآفرینان و تعاونی های برتر استان در اراک تصريح كرد: بی شک تعاونی ها با کارکردهای مختلف خود می توانند بالندگی اقتصادی و ارتقا مشارکت مردمی و حضور موثر آنان را در اداره امور جامعه فراهم سازند.
وی با تاکید بر اهمیت تعاون افزود: تعاومل با اقتصاد جهانی ارتقای بهبود کیفیت زندگي مردم و بالا بردن سطع عدالت اجتماعی می تواند بستری برای رشد سریع اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف مردم فراهم كند.
استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به جمعیت يك میلیون و 400 هزار نفری استان گفت: استان مرکزی به واسطه ویژگی های سرزمینی و قابلیت های جغرافیایی خود از ظرفیت های قابل توجهی برای پیشبرد اهداف برخوردار است و این مهم با بسیج امکانات و برنامه ریزی منسجم به منصه ظهور رسیده است.
شعبانی فرد خاطرنشان کرد: با تولید علم می توان به تولید ثروت دست یافت و این مهم را دانشمندان ایران اسلامی ما با تولید علم فکر و اندیشه خود به منصه ظهور رساندند و با شرکت های دانش بنیان تحول اساسی در ایران به وجود آوردند که نتیجه کارآفرینی و اعتماد به نفس آنان است.
وی تصریح کرد: کشور ایران توجه به تولید علم در افق 1404 در خاورمیانه و منطقه جز کشورهای تراز اول تولید علم شده است و امروزه حرکت های هسته ای، تولید کیت ها برای تشخیص بیماری سرطان، مدیریت در فضا و تولید ماهواره های مختلف همه و همه نتیجه کارآفرینی دانشمندان ایرانی است که باید به آنها افتخار کرد.
استاندار مركزي با تاکید بر اینکه کشوری که دارای کارآفرینان برتر و تولید علم نباشد روبه زوال است، بیان داشت: امید است بتوانیم با جلوگیری از تورم و تکاثر ثروت و مهار تورم از طریق برقراری عدالت اجتماعی این مسئولیت خطیر که حمایت از تعاونی ها و کارآفرینی است به نحو احسن انجام دهيم.
در ادامه ناصر شیخی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نيز در اين جشنواره گفت: امروز با دستیابی به پویایی اقتصاد و عدالت اجتماعی می توان امورات را به مردم واگذار کرد؛ چراکه مشارکت مردمی عدالت اقتصادی را در پی دارد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد تعامل مثبت و سازنده میان تشکل های کارگری کارفرمایی گفت: جهت ایجاد رونق اقتصادی باید گام موثری در این زمینه برداشته شود.
شیخی ادامه داد: در سال جاری 72 شرکت تعاونی در گرایش های مختلف صنعتی کشاورزی خدمات مسکن و مصرف با عضویت 691 نفر و زمینه  ایجاد 700 شغل در سطح استان به ثبت رسیده است  و تعاونی های بانوان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 16 واحد شرکت تعاونی بانوان با عضویت 150 نفر و اشتغال 180 نفر به ثبت رسیده است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تاکنون 4284 تعاونی در سطح استان با بیش از 1950 عضو و ایجاد 3328 شغل ایجاد شده است.
شیخی به اولویت های انتخاب این جشنواره پرداخت و گفت: از 16 تیر ماه سال جاری ثبت نام تعاونی های برتر و کارآفرینان برتر استان آغاز و تا 16 تیر ادامه داشت که 140 تعاونی در 16 گرایش در جشنواره امسال شرکت کردند.
لازم به ذکر است، در این جشنواره از جمعی از تعاونیهای برتر و کارآفرینان برتر استان تقدیر شد.
لازم به ذكر است، هفتمین جشنواره تعاونی های برتر و کارآفرینان برتر استان صبح امروز با حضور معاون وزیر تعاون و جمعی از مسئولان ارشد استان در مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب در اراک برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.