امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



رسیدن شاخص آلودگی هوا در اراك به بیش از هفت برابر استاندارد

کد مطلب: 46742 | تاریخ ارسال: 6 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

كارشناس دفتر پایش آلودگی هوای اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی گفت: شاخص آلایندگی هوای اراك در شامگاه سه شنبه به بیش از هفت برابر استاندارد رسید.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘علیرضا محرابیان’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه پایش آلودگی هوای اراك غلظت آلاینده های هوای این شهر در ساعت 20 سه شنبه به صورت لحظه ای به 664 میكروگرم بر مترمكعب رسید در حالیكه شاخص استاندارد آن 90 میكروگرم بر مترمكعب است.

وی توضیح داد: میانگین غلظت آلاینده های موجود در هوای اراك در شبانه روز گذشته 139 میكروگرم بر مترمكعب گزارش شده و در حال حاضر نیز شاخص كیفیت هوای اراك در حد استاندارد است.

كارشناس دفتر پایش آلودگی هوای اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی علت افزایش عمودی آلاینده های هوا در عصر روز گذشته را وزش بادهای محلی و افزایش ناگهانی ریزگردهای انتقالی از كویر میقان اعلام كرد.

محرابیان عنوان كرد: آمار ثبت شده در سامانه پایش آلایندگی هوای استان بیانگر آن است كه غلظت لحظه ای آلاینده های هوا در نیمه شب گذشته چهار برابر حد مجاز (378 میكروگرم بر مترمكعب) بوده و در حال حاضر نیز شاخص كیفیت هوای این شهر 70 میكروگرم بر متر مكعب گزارش شده است.

وی پیش بینی كرد: با توجه به تداوم وزش بادهای محلی، افزایش ناگهانی غلظت آلودگی هوای شهرهای اراك و شازند تا پایان هفته جاری هر روز عصرها رخ دهد.

اراك یكی از هشت شهر آلوده كشور است كه مشمول اجرای طرح كاهش آلودگی هوای كلان شهرها در برنامه پنجم توسعه شده است.

منواكسید كربن، دی اكسید گوگرد، ‌ازن، ‌ذرات معلق و دی اكسید نیتروژن پنج آلاینده مهم هوای اراك هستند.

كیفیت هوا در شرایط پاك، سالم، ‌ناسالم و ‌بسیار ناسالم‌ طبقه بندی می شود و وضعیت هشدار نشانگر كیفیت ناسالم و اضطرار و بحران بیانگر كیفیت بسیار ناسالم است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.