امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



راه‌اندا‌‌زی مراکز مشاوره ژنتیک

کد مطلب: 46730 | تاریخ ارسال: 6 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی از پایین بودن استقبال شهروندان این استان از مشاوره ژنتیک با وجود بالا بودن نرخ ازدواج فامیلی خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمدعلی الله‌دادی ظهر امروز در سمینار اصول بیماری‌های ژنتیک استان مرکزی با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه مشاوره ژنتیکی در حال رشد است و مردم اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست آورده‌اند اظهار داشت: بر اساس یافته‌های یک طرح تحقیقاتی 13 درصد از ازدواج‌های این استان فامیلی است که از این تعداد تنها 30 درصد شهری و دو درصد روستایی به مراکز مشاوره مراجعه و مشاوره تخصصی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: کمترین ازدواج فامیلی استان با شش درصد در شهر اراک و بیشترین آن با 32 درصد در شهرستان خنداب است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: بعد از شهر خنداب، تفرش با 30 درصد، دلیجان با 25 درصد، فراهان با 21 درصد، محلات با 18 درصد، زرندیه با 16 درصد، ساوه با 15 درصد، آشتیان با 13 درصد، خمین با 12 درصد و شازند با هشت درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

الله‌دادی با بیان اینکه در گذشته زوجینی که ازدواج‌های فامیلی داشته‌اند از مشاوره ژنتیکی استفاده نمی‌کردند بیان اظهار داشت: فرهنگ انجام مشاوره پزشکی ژنتیک باید به عنوان یک فرهنگ در بین خانواده‌ها نهادینه شود.

با تاکید بر نقش مشاوره پزشکی ژنتیک در کاهش معلولیت‌ها افزود: برای تحقق این مهم باید دستگاه‌های ذی‌ربط به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه مراکز مشاوره‌ای در استان مرکزی با کمبود مواجه است گفت: بهزیستی استان مرکزی آمادگی ایجاد مراکز مشاوره ژنتیک در هر شهرستانی که درخواست ایجاد مرکز مشاوره ژنتیک داشته باشد را دارد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی برگزاری این سمینار را اقدام مؤثری در آگاه‌سازی خانواده‌ها عنوان کرد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.