امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



صادرات 60 درصد از سیب تولیدی استان مركزی

کد مطلب: 46726 | تاریخ ارسال: 6 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 60 درصد از سیب تولیدی این استان به استان های قم، خوزستان، البرز و لرستان صادر می شود.

به گزارش مرکزی دیلی، ‘علی اصغر زارعی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید سیب در استان مركزی بیش از 37 هزار تن است كه از این میزان 22 هزار تن آن به استان های همجوار صادر می شود.

وی اظهار كرد: از این میزان بالغ بر 40 درصد (15 هزار تن) محصول باغ های سیب در داخل استان مصرف می شود.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: سطح باغ های بارور این محصول در استان سه هزار و 570 هكتار و نهالستان های سیب نیز 200 هكتار است.

زارعی توضیح داد: توسعه سیب های پایه مالینگ (رویشی) به جای پایه بذری از اقدامات شاخص مدیریت باغبانی استان مركزی در راستای افزایش كیفیت و كمیت این محصول است.

وی ادامه داد: عملكرد سیب های پایه مالینگ در باغ های استان مركزی از نظر مقدار سه برابر سیب های پایه بذری است.

مدیر باغبانی جهاد كشاورزی استان مركزی اضافه كرد: تراكم كشت این محصول بین یكهزار و 500 تا دو هزار نهاد در هكتار است كه نسبت به ارقام دیگر از رشد قابل توجهی برخوردار است.

زارعی خاطر نشان كرد: 475 هكتار از باغ های استان زیر كشت سیب پایه مالینگ قرار دارد كه تولید این محصول بیش از 100 تن برآورد شده است.

وی استفاده بهینه از منابع آب، خاك و كاهش هزینه تولید را از مزایای این كشت برشمرد و گفت: مقاومت به آفات و بیماری ها از دیگر مزیت های این نوع كشت است

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.