امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



هویت فرهنگی!!!

کد مطلب: 46685 | تاریخ ارسال: 5 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

تقی بورقانی یکی از فعالین فرهنگی استان مقاله ای را درباره اظهارات تاسف بر انگیز یک خانم بازیگر برای مرکزی دیلی ارسال کرده:
شهدا شرمنده ایم …… !!!
شهدا دعا کنید برای فرج آقا امام زمان ( عج ) ، زمانه سخت گرفته است …

شهدا شرمنده ایم …… !!!

شهدا دعا کنید برای فرج آقا امام زمان ( عج ) ، زمانه سخت گرفته است …

 خودتان قضاوت کنید بین ستاره های دیروز و ستاره های امروز :


  ستاره های دیروز :

  ستاره های امروز  !!!  

لینک ستاره های امروز !!!!!! می توانید کلیک کنید

07427750338521281405.jpg1.jpg2.jpg49802302908909574846.jpg7.jpg5.jpg47383069828032357568.jpg01922819667575002241.jpg12.jpg11.jpg

 

با توجه به اظهار نظر تاسف بار بهاره رهنما در جشنواره تابستانی کیش که در روز چهارشنبه 25 مرداد 1391 و پخش بخشی از این برنامه شبانه در شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی ایران !! که امیر جوشقانی ، مجری برنامه از او می پرسد : متولد کجا هستید ؟؟؟؟؟ اما ایشان از پیش آماده بود که در قبال این پرسش حتی اگر در برابر بیش از 2 هزار نفر تماشاگر و دوربین های خبرساز و رسانه های گوناگون باشد ، میگوید : ” بنده از محل تولد خودم متنفر هستم و اصلا” آنجا را دوست ندارم ولی ای کاش شیرازی بودم و دوست دارم شیرازی باشم ” مجری بسیار متعجب می پرسد : مگر آنجایی که بدنیا آمده اید کجاست ؟ و ایشان پاسخ می دهد : متاسفانه بنده اراکی هستم و در اراک بدنیا آمده ام اما علاقه ای به آنجا ندارم !

و اما قابل توجه این خانم مدعی روشنفکری :!!!!!

خانم محترم !! مردم شریف و غیرتمند و با اصالت فرهنگی اراک ، هویت فروشی نمیکنند و اندیشه و فکر خود را به ثمن بخس به حراج و تاراج نمیگذارند و همچنان مفتخرانه به ستاره های دیروز این مرز و بوم و بویژه شخصیتهای بزرگ عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، دینی و مذهبی ، سیاسی ، تاریخی و …. می بالند و اصلا” علاقه ای به افراد بی هویت و … و به اصطلاح ستاره های امروز !!! که بعضا” مایه ی شرم و خفت این منطقه ی پر افتخار هستند ندارند .

خانم محترم !! روستای پر افتخار هزاوه که شما در سال 1352 در آن پا به عرصه ی وجود گذاشتید ، زادگاه میرزا تقی خان امیر کبیر ، آن ابر مرد سیاسی و فرهنگی و اسوه ی خدمتگذاری به مردم و نماد دینمداری و دفاع از ارزشهای دینی اسلامی و در مبارزه با استعمار و استکبار زبانزد عرصه های بین المللی بوده و تمامی آحاد مردم و فرد فرد ملت رشید ایران به وی افتخار میکنند .

خانم محترم !! روستای هزاوه اراک به جهت اهلیت خاندان جلیل القدری از سادات بزرگوار منتصب به سجاده نشین آل محمد (ص) ، حضرت امام سجاد زین العابدین علی ابن الحسین (ع) و وجود بارگاه ملکوتی و مرقد مطهر حضرت شاهزاده سلطان سید احمد سلام الله علیه ( فرزند بزرگوار حضرت امام سجاد علیه السلام ) در این روستا (هزاوه ) مورد توجه اهالی دین و ولایت و فرهنگ میباشد . و بعد از منور و متبرک شدنش به قدوم مبارک ولی امر مسلمین ، حضرت امام خامنه ای ( حفظه الله ) و سرمایه گذاری مردم شریف و توجهات دولت محترم به لطف خداوند سبحان به عنوان یک مرکز پر جاذبه سیاحتی و زیارتی تبدیل شده و همچون نگینی در منطقه میدرخشد . ( و صد البته ایکاش مردم غیرتمند هزاوه که دیگر از اینکه شما را متعلق به آن سامان بدانند تنفر دارند ! اجازه میدادند تا یکبار دیگر از آن منطقه دیدن کنید . )

خانم محترم !! هزاوه و اراک مهد پرورش مردان با شرف و غیرتمندیست که در صدر ، آن عزیزان را ستاره های دیروز خطاب کردم ، بله ! شهدا ء که به حق و انصاف برای همیشه ستاره های پر فروغی از نسل دیروز و چراغ راه نسل امروز و اسوه و الگوهایی برای نسل فردای تاریخ انسانیت خواهند بود ، دلاور مردانی که مقاومت کردند و از شرف و ناموس و دین و وطن و هویت فرهنگی من و شما در مقابل تهاجم همه جانبه ی قدرتهای به ظاهر بزرگ ستمگر دفاع کردند و رفتند تا ما بمانیم !!!! اما به چه قیمتی ؟؟ به قیمت اینکه فردای محشر و یوم الحساب در محضر خدای بزرگ و اولیاء و انبیاء و ائمه شرم داشته باشیم به صورت شهدا نگاه کنیم ؟؟؟؟

خانم محترم !! اراک مهد پرورش مردان بزرگ این کشور است که ایران عزیز در عرصه های بین المللی بر آنان میبالد و ایران مفتخر و عزتمند ، ایرانیست که تمام افتخارات و عزت و شرف خودش را مدیون آنهاست !!

استان مرکزی بخشی از سرزمین کهن ایران است که به برکت سخت کوشی و عزت نفس مردمانش توانسته است با پرورش و تربیت انسان های شایسته ، والا ، هوشمند و دانشمندان جاودانی در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی نقش تعیین کننده ای در هدایت ، حمایت و نجات این سرزمین اسلامی از حساس ترین گردابهای روزگار داشته باشد .

استان مرکزی _ اراک امروز که شما به صراحت به آن توهین کردید و با اعلام تنفرتان نسبت به این خاک پر گهر ، تنفر و انزجار همه ی اراکیهای با اصالت و غیرتمند را بر علیه خودتان رقم زدید !! قطب دینی و فرهنگی ایران بوده و قبل از شهر مقدس قم ، با حوزه های علمیه ی ارزشمندش که بنا به فرمایش حضرت آیت الله حائری ، اراک مادر حوزه های علمیه ی کشور نام گرفته است با پرورش بزرگان علمی اسلام و به خصوص بزرگان علمی شیعه همچون : فاضلین نراقی (ملا محمد مهدی و ملا احمد نراقی رحمه الله علیهما ) ، حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابر مرد تاریخ معاصر ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله اراکی ، حضرت سید آقانورالدین حسینی عراقی که لقب اویس زمان را از وجود نازنین حضرت بقیه الله الاعظم گرفته است ، آیت الله میرزا حسن آشتیانی ، آقا ضیاءالدین ، جلال‌الدین آشتیانی ، آيت الله حاج آقا محسن عراقي ( ره ) ، آخوند حاج ملا فتحعلي سلطان و ……. از مشاهیر برجسته علمی : پروفسور سید محمود حسابی پدر علم فیزیک ایران ، دکتر محمد قریب بنیانگذار طب نوین اطفال در ایران ، استاد عبدالعظیم قریب گرکانی پدر دستور زبان فارسی ، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس پژوهشکده رویان و دانشمند بزرگ فناوری سلولهای بنیادی و … که مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای در باره این چهره علمی فرموده است: « دکتر کاظمی از رویش‌های مبارکی بود که آینده درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند » .

از مشاهیر ادبی و فرهنگی و سیاستمداران به‌نام كشورمان كه در این خطه پرورش یافتند باید به بزرگانی چون : ادیب الممالك فراهانی ، قائم مقام فراهانی (میرزا بزرگ) ، میرزا تقی‌خان فراهانی ملقب به امیركبیر صدر اعظم ناصرالدین شاه قاجار ، میرزا محمد حسن فراهانی (وفا) شاعر و وزیر پادشاهان زندیه ، ميرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی از مردان سياست ، عباس اقبال آشتیانی ، فخرالدین عراقی ، پروین اعتصامی ، نظامی گنجوی ، سلمان ساوجي ، دکتر مصطفی چمران و… اشاره داشت و به همین خاطر باید از این استان به عنوان كانون فرهنگی و مذهبی یاد كرد.

همچنین بسیاری از هنرمندان متعهد و نامدار کشور عزیزمان در رشته های موسیقی ، سینما ، نقاشی، خوشنویسی ، طراحی و تئاتر کشور از این خطه بپا خواسته اند .

کربلایی کاظم ساروقی ، حافظ بی سواد کل قرآن کریم از دیگر افتخارات اراک است .

خانم محترم !! این استان به لحاظ فرهنگی و مذهبی یكی از استان‌های پرورش بیش از شش هزار نفر از اندیشمندان ، عرفا ، شعرا و سیاستمداران تراز اول کشور است .

این استان هزاران شهید و جانباز سربلند تقدیم دفاع مقدس و حفظ و حراست از کیان و امنیت من و شما نموده است و همه ی ما مدیون ایثار و از خودگذشتگیشان هستیم و امید به شفاعتشان داریم . انشاالله .

استان مرکزی علاوه بر ستاره های ارزشمند دیروزش ، از نسل امروز و جوانان با غیرت و شرفش نیز ستاره هایی دارد که هر کدام موجب فخر و مباهات ما اراکیهاست و اصلا” نیازی نداریم که عده ای …. را به حساب آوریم که مصادیق بارز ” خسرالدنیا و الاخره ” اند .

اراک ، قطب دوم صنعت کشور است . و در صنایع فرش دست بافت مورد توجه در عرصه های بین المللی ست .

ما اراکیها از میراث فرهنگی و هنری و ارزشهای خود تا پای جان دفاع میکنیم و هرگز اجازه نمیدهیم که افرادی …. بر مفاخر شهر و دیارمان بیرحمانه تازیانه بزنند .

ما اراکیها در جمیع جهات از اراکی بودمان خرسندیم و به آن می بالیم

خانم محترم !! در بین هزاران ستاره و مفاخر بزرگی که در این دیار هستند و در این نوشتار تنها اسم معدودی از آنها جهت یادآوری و تذکر آورده شده است ! خود را کجا دیدید که اینگونه نابخردانه سخن راندید ؟ نکند برایتان مشتبه به امر شده است که در این میان جایی دارید ؟؟!!! البته یادآوری میکنم شما موفق شدید که اهالی اراک را حتی برای لحظاتی با تفکر خودتان ” مبنی بر تنفر از اراک ” همراه کنید :< آنگاه که اراکیها متوجه شدند که شما هم اراکی هستید > و این زخم عمیق و کاری تنفر و انزجار اراکیها موقعی التیام پیدا کرد که مفاخر ارزشمند اراک را به یاد آوردند و این تیر مهلک انزجار و تنفر اراکیها به سوی خود شما برگشت .

خانم محترم !! به حرمت مادر بزرگوارتان خانم پروین قائم مقامی که در سریال ساختمان پزشکان ، اراکی بودن خود را با افتخار مطرح نموده است و به جهت برون رفت از میدان انزجار و تنفر مردم اراک و شرمساری در مقابل ستاره های ارزشمند این مرزو بوم در محضر خدای متعال ، مشفقانه توصیه میکنم که رسما” از مردم این سامان و شهدای ارزشمند این منطقه و روح بلند شخصیتهای برجسته ی مذهبی ، علمی و فرهنگی ، هنری ، سیاسی و … که از این منطقه به پا خواسته اند عذرخواهی و طلب حلالیت کنید تا شاید انشاالله مورد لطف و رحمت خدای بزرگ قرار گیرید .

و اما ضمن ادای احترام به شیراز عزیز و شخصیتهای برجسته اش که ما نیز به جهت تعصب ملی به آنها مفتخریم و تقدیم سلام و احترام به شیرازیهای عزیز و ارزشمند ، خطاب به شیرازیهای حاضر در جلسه مذکور که از اظهار تمایل این خانم به شیرازی بودن بسیار خرسند شده و سوت و کف و هوراااااااااااا راه انداخته اند مختصر عرض بکنم که شما هم ستاره های ارزشمند ملی دارید ! پس چرا اینطور کم ظرفیت و مثل آدمهای حقیر و تحقیر شده ی عقده ای از اظهار نظر یک فرد کاملا” معمولی از افراد این جامعه خرسند و خوشحال شدید ! جای بسی تاسف و تامل است !!! و به نظر حقیر ، اهانت به حضرت حافظ و حضرت سعدی صلوات الله علیهما و سایر شخصیتهای برجسته و حتی انسانهای متشخص و متعهد معمولی شیراز . و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ……

و اما رسانه ملی :

ضمن ارج نهادن به تلاشهای ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خدمات ارزنده ی هنرمندان بزرگ و متعهد در عرصه های مختلف و بخشهای گوناگون این رسانه ، نقدهای فراوانی بر عملکرد این رسانه وجود دارد که در این مقوله نمیگنجد و اگر خدا بخواهد و عمری باشد به آن پرداخته خواهد شد . انشاالله !!

صرفا” به این نکته بسنده میکنم که :

آیا هر کسی ارزش مصاحبه دارد و هر حرفی ارزش پخش !!!!؟؟؟؟؟؟

آیا سوابق آدمها در فعالیتهای صادر شده ملاک توجه نیست ؟ و یک سوال مهم اینکه اگر کسی در جریان فتنه سال 88 جدای از اعتقادات سیاسی به تشویش اذهان عمومی و تشویق و ترغیب و تهییج اراذل و اوباش در مقابله با نظام و امنیت این کشور فعالیت داشته باشد همچنان میتواند در برنامه های رسمی این رسانه فعالیت کند ؟؟؟

در پایان لازم میدانم از هفته نامه ی ارزشمند وقایع استان و جناب آقای محمد اشجاری که با واکنش بموقع نسبت به این اظهار نظر و تحلیل آن در سرمقاله شماره 165 آن نشریه با تعصب غیرتمندانه و دلسوزی نسبت به مظلوم واقع شدن اراک عزیز پرداخته است تشکر و قدردانی نموده و برای آن عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی میکنم . امید است که سایر نشریات ارزشمند محلی نیز در دفاع از میراث فرهنگی و هنری و ارزشهای محلی بعنوان حافظان فرهنگی در اینمورد و سایر موارد مشابه با واکنش بموقع خود ، موجبات تعالی و رشد بیش از پیش این استان را فراهم نمایند .

والعاقبه للمتقین

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.