امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



گرد آوری 65 سند هویتی در گنجینه اسناد هویتی استان مرکزی

کد مطلب: 46636 | تاریخ ارسال: 5 سپتامبر 2012 | چاپ صفحه

مدیر کل اداره ثبت احوال استان مرکزی گفت: تاکنون 65 سند هویتی از مفاخر و مشاهیر استان در گنجینه اسناد هویتی استان گردآوری و در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش مرکزی دیلی، مهدی چقایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تشکیل گنجینه اسناد هویتی استان ها در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور قرار دارد. وی افزود: این امر با هدف آشنایی نسل های کنونی و آینده از هویت مشاهیر، مفاخر ، شهدا و بزرگان خطه خود است.

چقایی با اشاره به اینکه به تازگی از سند هویتی سرداران شهید رحیم آنجفی مرزیجرانی و کاوه نبیری در استان رونمایی شده است، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح اداره کل ثبت احوال استان مرکزی اقدام به جمع آوری و گردآوری اسناد ، مدارک، کتب، نمونه نامه ها و احکام اداری قدیمی، نمونه شجرنامه سادات، نمونه عقدنامه ها و شناسنامه های قدیمی نموده که در مرکز استان در محل اداره ثبت احوال شهرستان اراک و کلیه ادارات ثبت احوال شهرستانهای تابعه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره جایگاه ممتاز و ویژه استان در کشور گفت: یک سوم شخصیت های علمی ، سیاسی و مذهبی کشور از خطه استان عالم پرور مرکزی برخواسته است و این مسئولیت ما را در معرفی آنها به نسلهای حال و آینده سنگین تر می کند.

چقایی اضافه کرد: مشاهیر و مفاخر علمی، سیاسی و مذهبی بزرگی همانند حضرت امام خمینی (ره)، جد مقام معظم رهبری ( حضرت آیت الله العظمی خامنه ای)، پروفسور حسابی، امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، آیت الله محسنی عراقی، آیت الله اراکی، پروین اعتصامی، دکتر چمران و صدها شخصیت دیگری دراستان مرکزی پرورش و به جامعه معرفی شده اند.

وی گفت: یک سوم شخصیت های علمی، سیاسی و مذهبی کشور از خطه استان عالم پرور مرکزی برخواسته است و این مسئولیت ما را در معرفی آنها به نسلهای حال و آینده سنگین تر می کند.

چقایی در پایان گفت: با گذرزمان اسناد هویتی سایر شخصیت های استان به این مجموعه اضافه خواهد شد و از آن ها رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.