امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



لغو رای دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم آلایندگی شركت ایرالكوی اراك

کد مطلب: 46359 | تاریخ ارسال: 28 آگوست 2012 | چاپ صفحه

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اعلام كرد: بر اساس ابلاغیه رسمی روز دوشنبه دیوان عدالت اداری كشور ،حكم پیشین صادره این نهاد قضایی مبنی بر عدم آلایندگی شركت آلومینیم ایران (ایرالكو) واقع در اراك لغو شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس حكم شعبه اول تشخیص دیوان عدالت اداری كشور، این مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی به موضوع شكایت و آلایندگی شركت ایرالكو را ندارد و این مهم باید از طریق مراجع قضایی استان مركزی دنبال شود.

وی اظهار كرد: در ابلاغیه حكم اخیر براساس ماده 11قانون حفاظت محیط زیست و ماده 16 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، مرجع رسیدگی به پرونده قضایی شركت آلومینیم ایران در اراك در صلاحیت دادگاه محل وقوع در اراك دانسته شده است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی اظهار كرد: دیوان عدالت اداری كشور در 19 مهرماه پارسال با صدور حكمی به استناد نتایج یكی ازآزمایشگاه های معتمد سازمان حفاطت محیط زیست، شركت ایرالكو را غیر آلاینده اعلام كرده بود كه با ارائه مستندات علمی و پیگیری ودفاع مسوولان استانی روند بررسی پرونده مذكور منجر به انتقال آن به مراجع قضایی شهرستان شد.

انصاری تصریح كرد: پرونده آلایندگی شركت ایرالكو بیش از دو دهه در محاكم قضایی استان مركزی گشوده است و در سفرهای استانی دولت و طرح جامع كاهش آلودگی هوای اراك مصوبات متعددی در رفع آلایندگی و اصلاح نواقص این واحد صنعتی وجود دارد.

وی عنوان كرد: اداره كل حفاظت محیط زیست استان مركزی در راستای وظایف قانونی با حمایت مسوولان و مردم در دو دهه اخیر در پی رفع آلایندگی و تعطیلی خطوط آلوده و قدیمی ایرالكو بوده و با ارجاع این پرونده به محاكم قضایی شهرستان در اسرع وقت روال قانونی این پرونده را دنبال خواهد كرد.

شركت آلومینیم ایران (ایرالكو) بزرگترین كارخانه مادرتخصصی و استراتژیك تولید شمش های آلومینیوم كشور است كه به دلیل فرسودگی خطوط تولید كارخانه قدیم با معضلات زیست محیطی دست و پنجه نرم می كند و تاكنون با شكایت محیط زیست استان مركزی 367دیگ خطوط تولید قدیم آن تعطیل شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.