امروز امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / Sunday, Jun 02, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



خطبه های نماز جمعه امروز اراک

کد مطلب: 46140 | تاریخ ارسال: 24 آگوست 2012 | چاپ صفحه

امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متحد در تهران گفت: کشورهای غیر متحد فرصت بسیار مناسبی برای حضور قدرتمندانه در سازمان ملل و شورای امنیت دارند که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه برگزاری این اجلاس در تهران نشانگر اهمیت نقش ایران در سطح بین‌المللی است اظهار داشت: امسال ایران دبیر کلی کشورهای عضو غیر متحد را بر عهده می‌گیرد و به مدت سه سال فرصت دارد از این زمان طلایی بهره ببرد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی می‌تواند با برنامه‌ریزی و فعالیت همه جانبه تحولات عمیقی را در سطح منطقه خاورمیانه به وجود آورد.

امام جمعه اراک افزود: کشورهای غیر متحد می‌توانند اقدامات بسیار بزرگی را در زمینه ارتباطات بین‌المللی، حضور قدرتمندانه در سازمان ملل، دفاع از حقوق ملت‌ها، دفاع از فعالیت هسته‌ای ایران و دفاع از فلسطین و مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیست انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه نبض اقتصاد خاورمیانه و ارتباطات بین‌المللی در دست کشورهای غیر متعهد قرار دارد باید این کشورها با اقتدار در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و ناتو قد علم کنند و نگذارند که حقوق حقه آنان پایمال شود.

دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: پرداخت به این برنامه‌ها به دیپلماسی آشکار و پنهان نیاز دارد که ایران اسلامی به عنوان دبیر کل اجلاس می‌تواند برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به هفته دولت که بهترین فرصت برای ارزیابی دستاوردهای دولت و تلاش مضاعف در خدمتگزاری به مردم است گفت: سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است هفته دولت گرامیداشت یاد شهیدان بزرگی است که در راه اعتلای ایران اسلامی جان خود را فدا کردند و همه مدیران و مسئولین باید این شهیدان بزرگ را برای خدمت به مردم الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید در این هفته یک ارزیابی اساسی از عملکرد سال قبل داشته و با آمادگی هر چه بیشتر برای سال آینده برنامه‌ریزی کند گفت: بیش از یک سال از دولت دهم باقی نمانده است دولت احمدی‌نژاد رو به اتمام است اما باید در این مدت باقی مانده با تلاش مضاعف و کیفیت مناسب کارها را پیش ببرد.

وی افزود: دولت نباید تصور کند چون به پایان کار رسیده باید با سستی و سهل‌انگاری عمل کند بلکه باید فعالیت‌های خود را رونق بخشیده و با جدیت کارها را دنبال کند.

امام جمعه اراک گفت: امروز کشور با مشکلات بسیاری در بخش اقتصادی مواجه است افزایش قیمت کالاها در کشور به وضوح قابل مشاهده است در صورتی که نباید چنین باشد درست است که تفاوت قیمت طبیعی است اما تفاوت بالای قیمت‌ها قابل تحمل نیست.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: همه کارخانجات در هنگام احداث از ارز و منابع دولتی استفاده کردند و باید برای این دولت صادقانه کار کنند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.