امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


تلاش و رایزنی شدید سیاسیون برای اثر گذاری بر انتخاب شهردار

تلاش و رایزنی شدید سیاسیون برای اثر گذاری بر انتخاب شهردار

کد مطلب: 45285 | تاریخ ارسال: 9 آگوست 2012 | چاپ صفحه

امیدواریم همه مسئولین استان در رفتارها و تصمیم گیری های خود رضای خداوند و خدمت به مردم را بر سایر موارد دنیوی ترجیح دهند چرا که هم در این دنیا و هم فردای قیامت باید پاسخگوی مواضع و تصمیمات اتخاذ شده باشند…

اختصاصی مرکزی دیلی : همزمان با نزدیک شدن به زمان معرفی شهردار اراک برخی جناح ها و محافل سیاسی برای اثرگذاری هر چه بیشتر در انتخاب شهردار این شهر رقابت و رایزنی های فشرده ای را دنبال می کنند. البته امیدواریم این تلاش صرفا در یک فضای تعاملی ایجابی در راستای خدمتگزاری صورت گیرد و هیچکدام از فعالان این عرصه دست به دامن اقدامات سلبی و فضاسازی روانی برای منافع شخصی و گروهی نشوند.

تازه ترین شنیده ها از فعالیت برخی منسوبین به جناح اصلاح طلب و بعضا برگزاری جلسات فشرده با برخی اصولگرایان حکایت دارد. البته اصولگرایان هم بیکار ننشسته اند و جلسات خصوصی و عمومی را برای معرفی نهایی نامزد مد نظر خود با فعالین سیاسی و رسانه ای ترتیب داده اند.

نتیجه این لابی ها و رایزنی ها معرفی اسامی جدیدی است که نشان از تشدید فعالیت برخی جناح های سیاسی برای فتح کرسی شهرداری پایتخت استان مرکزی در این فرصت باقیمانده دارد. مطرح شدن اسامی افرادی همچون بهمن اخوان و محمد حسین مقیمی نشان از نبود گزینه مناسب جناح اصلاح طلب در مرکز استان دارد که ناچار شده اند دست به دامان نیروهای غیر بومی اراک شوند و البته به تعبیری شاید خود این عزیزان هم از مطرح شدن نامشان در این عرصه بی خبر و حتی ناراضی باشند. البته اوضاع برای اصولگرایان هم چندان مناسب نیست و گزینه های مطرح ایشان هم نشان از این دارد که میل به کار کردن با این شورای شهر در بین نخبگان عرصه مدیریت شهری به کمترین میزان خود رسیده است.

گزینه های دیگری هم از طرف جناح منسوب به اصولگرایان مطرح می شود که کمابیش از توانمندی و حتی مقبولیت اجتماعی پایینی در سطح افکار عمومی برخوردارند. کسانی که سالها در اراک حضور نداشته اند و حتی برخی از ایشان کمترین شناخت را نسبت به چالشهای مدیریت شهری در اراک دارند و حداقل ملزومات لازم را برای مدیریت شهر اراک در کمتر از 9 ماه نمی شناسند و به حداقل منابع اطلاعاتی منتشره در رسانه ها هم دسترسی نداشته اند و حتی سازوکارهای مدیریت شهری را هم به درستی نمی شناسند.

از طرفی توافق برخی سیاسیون راست و چپ استان بر روی ناتوانی سرپرست فعلی شهرداری و رسانه ای کردن این موضوع در سایت ها و وبلاگ های خبری و تحلیلی استان هم به شکلی عیان از وجود توافقات پنهان در این موضوع است که به نظر می رسد از دو وجه برای برخی حاضرین در این عرصه که احتمالا ذینفع هم هستند مفید فایده خواهد بود. یکی اینکه با مقایسه سرپرست فعلی با شهردار مستعفی کمی آبرو برای حامیان دیروز شهردار سابق که الان تحت فشار شدید افکار عمومی هستند می خرند و هم اینکه گزینه سرپرست فعلی را با این مقایسه به چالش می کشند و توانمندی وی را بسیار کم نشان می دهند و فرصت مناسب را از وی می گیرند و این فرصت را در اختیار رقبای وی می گذارند که تلاش های نهایی خود را هم به ثمنر برسانند.

از سویی دیگر هم برخی رسانه های منسوب به محافل سیاسی در صدند با وارد کردن فشار غیر مستقیم بر مسئولین استان و مطرح کردن اینکه مسئولین استان باید به اختیار و مسئولیت شورای شهر احترام بگذارند و سپس القای شبهه کم اثر بودن رای و نظر شورای شهر در انتخاب شهردار هم فرصت رایزنی را از مسئولین استان بگیرند و هم فرصت طلایی شانه خالی کردن خودشان را از بار مسئولیت انتخاب شهردار در صورتی که موفق نبود ایجاد  کنند.همانگونه که در جریان معرفی سرپرست فعلی مصاحبه ها و اخباری از طرف برخی اعضای شورای شهر منتشر شد که بر غیر قانونی بودن انتخاب سرپرست شهرداری تاکید داشت.

اینگونه به نظر می رسد که برخی از سیاسیون استان با در اختیار داشتن تریبون های رسانه ای هر چند کم اثر و کم مخاطب در صدد حضور در عرصه رایزنی این تعیین سرنوشت برای شهر هستند که در کنار حضور پر برکت دلسوزان شهر و استان ، میتوان رد پای منفعت طلبی و معاملات سیاسی را هم دید که صد البته آینده نه چندان دور پیش رو گواهی بر صحت این استدلال می باشد که عده ای هر چند معدود می خواهند از نمد انتخاب شهردار کلاهی ببافند و در این راه از هیچ کوششی هم دریغ نمی ورزند و البته از تمامی فرصت ها هم به نحو احسن برای کسب منافع نامشروع از هر طریقی بهره خواهند برد.

ما هم فارغ از اینکه شهردار چه مدرک تحصیلی دارد و وابسته به کدام طیف و جناح سیاسی است ، امیدواریم این انتخاب حاصل تبانی و لابی های محافل قدرت و ثروت در استان نباشد و شورای شهر حداقل در این زمینه کارنامه مثبت و درخشانی از خود بجای بگذارد. شاید علت ذکر این تذکر ، دیدن افرادی است که در عین حالیکه هیچ قرابت فکری و اندیشه ای با هم ندارند ولی در برخی محافل ، شانه به شانه مخالفان فکری و سیاسی خودشان به رایزنی و احیانا زد و بند برای انتصاب شهردار منسوب به خودشان مشغولند و در این سهم خواهی شاهد حضور برخی هستیم که سالهاست از آنها خبری نیست ولی صرفا در انتخابات و شاید موقعیتهای اینچنینی که حرف از سهم خواهی و مطرح کردن خودشان است بسیار فعال و با ژستی طلبکارانه در عرصه حضور پیدا می کنند.

امیدواریم انتخاب شهردار کمترین ارتباط را با سهم خواهی های منفعت گرایانه  و همچنین زد و بندهای سیاسی داشته باشد که بدون شک نتیجه فقط در این صورت است که به خدمت و رضایت خداوند متعال ختم می شود وگرنه مدتی بعد دوباره با رو شدن اسناد و مدارکی شاهد استعفاهای مجدد و بی اعتمادی بیش از پیش مردم مواجه خواهیم بود که در این میان حداقل آبرو و جایگاه باقیمانده شورای شهر نزد مردم هم نابود خواهد شد و برای همه دست اندرکاران ایجاد این بی اعتمادی نابودگر هم روسیاهی و ننگ ابدی باقی خواهد ماند.از اهالی رسانه گرفته که یا در قبال این ظلم آشکار با سکوت خود همکاری نموده اند ویا اینکه احیانا با چشمداشتی دست به قلم برده اند تا مسئولینی که حتی ممکن است درست موقعیت و شرایط کنونی را درک نکرده باشند ولی خواهی نخواهی نسبت به همه بی مسئولیتی های حوزه مدیریت خود باید پاسخگو باشند.

امیدواریم همه مسئولین استان در رفتارها و تصمیم گیری های خود رضای خداوند و خدمت به مردم را بر سایر موارد دنیوی ترجیح دهند چرا که هم در این دنیا و هم فردای قیامت باید پاسخگوی مواضع و تصمیمات اتخاذ شده باشند…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.