امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



«خرقانی‌ها» کار می‌خواهند

کد مطلب: 45208 | تاریخ ارسال: 8 آگوست 2012 | چاپ صفحه

از سیاست هایی که دولت در ایجاد اشتغال پایدار در رفع معضل بیکاری دنبال می کند موضوع ایجاد شهرک های صنعتی و کارگاههای کوچک در مناطق محروم به خصوص روستاهاست.

از این رو یکی از اقدامات مهم دولت در شهرستان زرندیه در کنار ایجاد مناطق ویژه اقتصادی رودشور و شهرک مبلمان و همچنین ایجاد و رونق بخشی به شهرک های صنعتی مامونیه و زاویه، احداث شهرک صنعتی خرقان موسوم به ” شهرک صنعتی حاج امینی ” است که در ابتدای تقاطع جاده بوئین زهرا به بخش خرقان جانمایی شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، احداث این شهرک گرچه در ابتدا با مشکل جانمایی و تامین آب مواجه بود اما، با همکاری مشترک مرحوم اسلامی نماینده فقید ساوه و زرندیه و مسوولین وقت وزارت صنایع، موانع موجود بر سر راه تاسیس این شهرک رفع شد و همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) در سال گذشته مراسم کلنگ زنی احداث این مجموعه صنعتی بنا به دعوت مرحوم اسلامی و با حضور معاون وزیر صنایع و استاندار مرکزی و دیگر مسوولان انجام شد.

اکنون پس از گذشت 14 ماه از مراسم کلنگ زنی این شهرک صنعتی و نزدیک به یک سال از فوت مرحوم اسلامی، تنها یک تابلو از این مجموعه صنعتی باقی مانده است.

این سوال در اذهان اهالی خرقان که به واسطه محرومیت این بخش اکثرا به شهرهای کرج، اسلامشهر ، تهران و ساوه مهاجرت کرده اند پیش می آید که چرا سیاست دولت در مهاجرت معکوس از شهر به روستا به واسطه نبود فرصت‌های شغلی مناسب در این بخش به کلی ناکام مانده است.

یک جوان جویای کار در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: یادم می آید حدود سه سال پیش بود که مرحوم اسلامی با جمعی از مسوولان شهرستان به بخش خرقان سفر کرده بودند و در مسجد روستا جلسه ای به منظور بررسی مشکلات روستا تشکیل شد که عمده خواسته مردم گازرسانی به بخش خرقان، بیکاری جوانان و اجرای طرح هادی در روستا بود.

وی که خود را “حسین رحیمی” معرفی کرد، افزود: اکنون با پیگیری مسوولان و قول مساعدی که مرحوم اسلامی داد دو مشکل گازرسانی و اجرای طرح هادی برطرف شد و روستائیان از نعمت گاز برخوردار شدند اما مشکل سوم که بیکاری جوانان بود علیرغم کلنگ زنی شهرک صنعتی حاج امینی خرقان همچنان لاینحل باقی مانده و ما از مسوولین تقاضا داریم این کار نیمه تمام را تکمیل کنند.

یک شهروند دیگر نیز به خبرنگار ایسنا گفت: جوانان ما به واسطه نبودن شغل روستاها را رها کرده و به شهر مهاجرت می کنند در حالی که با مهاجرت آنان کشاورزی و دامداری به عنوان مشاغل پایدار نابود شده و جوانان ما در شهرها به شغل های کاذب روی می آورند.

“حسن کاشی” افزود: می طلبد که دولت در راستای اهداف عدالت محورانه خود به اشتغال بخش خرقان توجه جدی کند.

یک شهروند دیگر با اشاره به اینکه عمده کار مردم این بخش کشاورزی و دامداری است، گفت: مردم خرقان امیدوار بودند که با احداث این مجموعه صنعتی شاهد استقرار صنایع تبدیلی در محصولات کشاورزی و دامداری در این منطقه باشند تا برای برآورده شدن نیازهای خود در صنایع تبدیلی مجبور به طی مسافتها و اتلاف وقت و هزینه نشوند.

“عباس مهر علی” بیان کرد: با احداث این شهرک صنعتی و استقرار صنایع تبدیلی می توان به توسعه کشاورزی و دامداری این منطقه کمک شایانی کرد.

مدیر شهرکهای صنعتی شهرستان زرندیه نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: فعالیت شهرك صنعتي حاج امینی خرقان مي تواند بستر مناسبي را براي توسعه صنعتي و ايجاد اشتغال در اين منطقه فراهم كند.

“عباس خیری” افزود: این شهرک در ۳۵ کیلومتری شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه قرار دارد که احداث آن نقش به سزایی در آبادانی، رونق و توسعه این منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این شهرک در زمینی به مساحت ۹۰۹هکتار و با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی و استانی احداث خواهد شد، اظهار کرد: اين ميزان اعتبار صرف زيرسازي، خاكبرداري، احداث شبكه آب، خط انتقال آب و حفر چاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سالجاری هیچگونه اعتباری برای این شهرک در نظر گرفته نشده است، افزود: پروژه های این بخش نظیر شبکه توزیع آب، شبکه 20 کیلووات برق، جدول گذاری در حال مطالعه و برآورد است.

وي با بيان اينكه هم اكنون سندهاي تفكيكي زمين‌هاي اين شهرك آماده شده است، تصریح کرد: اين شهرك به دليل نزديكي به پايتخت، دسترسي به جاده ترانزيت و موقعيت استراتژيكي در جذب سرمايه گذاران موثر است.

این مقام مسوول بیان کرد: در حال حاضر شهرك صنعتي مامونيه ، زاويه و ناحيه صنعتي پرندك در مجموع با 113 واحد توليدي و صنعتي كوچك و بزرگ در اين شهرستان فعال هستند كه حدود دو هزار و 500 نفر در اين واحدها مشغول به كارند.

خیری با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان زرنديه سه شهرصنعتي فعال دارد، خاطر نشان کرد: زيرساختهاي دو شهر صنعتي ديگر خرقان و دكولند (ويژه مبلمان و دكوراسيون) در حال آماده سازي است.

گفتنی است بخش خرقان با حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه واقع شده است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.