امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



با تمديد مهلت ثبت‌نام وام مسكن؛ همه خبرنگاران خانه‌دار مي‌شوند؟!

کد مطلب: 45191 | تاریخ ارسال: 8 آگوست 2012 | چاپ صفحه

اين روزها كمتر خبرنگاري است كه متقاضي وام مسكن نباشد و نگراني و دغدغه‌اي براي بيمه، مسكن و تسهيلات زندگي همچون ديگران را نداشته باشد. ثبت‌نام وام مسكن خبرنگاران در سامانه سمان از روز اول مردادماه تا يازدهم اين ماه ادامه داشت كه پس از پايان اين مهلت، توسط مدير كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تا روز 18 مردادماه تمديد شده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره وام مسكن خبرنگاران گفته است: كارهاي اصلي انجام شده و مهلت ثبت‌نام اين وام به مدت يك هفته تمديد شده است و واجدين شرايط مي‌توانند از طريق سايت سمان براي ثبت‌نام اقدام كنند.

در همين رابطه نيز مدير كل مطبوعات داخلي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد اعلام کرده است: ثبت‌نام خبرنگاران و روزنامه‌نگاران براي دريافت وام مسكن اگرچه از طريق سايت سمان انجام مي‌شود، اما نيازي به پذيرش قبلي خبرنگاران از طريق اين سايت يا تكميل موارد غير مرتبط با تسهيلات مسكن ندارد.

پدرام پاك‌آيين افزود: ممكن است خبرنگاران و روزنامه‌نگاراني به هر دليل در گذشته در سايت سمان ثبت‌نام نكرده و يا براي دريافت كارت خبرنگاري اقدام نكرده باشند. چنين خبرنگاراني هم مي‌توانند در بخش ويژه وام مسكن با ارائه‌ي مدارك خواسته شده ثبت‌نام كنند.

مدير كل مطبوعات داخلي معاونت مطبوعاتي و اطلاع‌رساني ارشاد بيان كرد: براي جلوگيري از تضييع حق آن دسته از خبرنگاران كه تاكنون به سايت سمان مراجعه نكرده يا مدارك خود را در سايت براي احراز هويت حرفه‌‌اي و دريافت كارت مربوطه تكميل نكرده‌اند، شرايط ثبت‌نام براي دريافت وام مسكن را به شرايط اخذ تاييديه از سايت اصلي سمان گره نزده‌ايم.

*شرايط لازم براي در خواست وام مسكن خبرنگاران

با ورود به سامانه سمان گزينه‌ي جديدي در نوار ثبت اطلاعات خبرنگاران با عنوان “درخواست وام مسكن ” به رنگ قرمز ديده مي‌‌شود كه با ورود به گزينه مربوطه شرايط و مدارك مورد نظر معاونت مطبوعاتي براي تكميل ثبت‌ درخواست لازم است كه شرایط و مدارک ذیل وفق مصوبه هفتمین جلسه کارگروه تخصصی کار حرفه‌يي روزنامه‌نگاری تاريخ يازدهم تيرماه 91 تعیین شده است.

همانطور كه اشاره شد مدت ثبت نام متقاضیان از روز یکشنبه يكم مردادماه آغاز و تا پایان ساعت 24 روز چهارشنبه هجدهم مردادماه ادامه خواهد داشت همچنين به درخواست‌های فاقد شرایط لازم و دارای نقص ترتیب اثر داده نخواهد شد. لذا در تکمیل اطلاعات بايد دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش ايسنا در شرايط اين وام آمده است: تسهیلات پیش‌بینی شده برای خرید مسکن 300 میلیون ریال و برای ساخت مسکن 450 میلیون ریال است.

صرفا سمت‌های خبرنگار، گزارشگر، دبیر سرویس، معاون دبیر سرویس، سردبیر، معاون سردبیر، روزنامه‌نگار، مترجم، کاریکاتوریست، گرافیست و عکاس خبری مورد تایید است.

اما خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین متقاضیان متأهل با توجه به ظرفیت محدود این تسهیلات در اولویت قرار دارند. لذا با لحاظ این اولویت ضروری است خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با رسانه‌ها، کد بیمه خود را در گواهی اشتغال به کار مخصوص این گروه قید كنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا مرجع احراز هویت حرفه‌يی و اعلام فهرست روزنامه‌نگاران واجد شرایط به بانک مرکزی خواهد بود و کلیه مراحل دریافت وام بايد شخصا توسط واجدین شرایط از بانک عامل پیگیری شود.

اسامی واجدان شرایط پس از بررسی، حداکثر تا یک ماه پس از اتمام مدت تعیین شده، صرفا از طریق سایت سمان به متقاضیان اعلام می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.