امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



روز خبرنگار؛ سعه صدر مدیران و هوشیاری خبرنگارانم آرزوست

کد مطلب: 45189 | تاریخ ارسال: 8 آگوست 2012 | چاپ صفحه

شهادت محمود صارمی موجب شد تا بالاخره روزی به نام خبرنگاران در تقویم ثبت شود و این شاید تنها روزی است که خبرنگاران می توانند مسائل خود را نیز چون مسائل و مشکلات مردم مطرح کنند. کاش این روز تنها به ضیافت شام ارشاد ختم نمی شد و محلی برای مطالبه جویی بود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، این روزها به مدد معاونت مطبوعاتی ارشاد سایت سمان راه اندازی و مسائلی چون کارت خبرنگاری، وام مسکن، و بیمه مشخص شده است و البته به نظر می رسد بالاخره پس از خاک صحنه خوردن خبرنگاران با سابقه که نتوانستند از مزایای بیمه و… بهره مند شوند برای خبرنگاران تازه کار بد نشده باشد.

گرچه ایجاد زمینه تسهیلات برای خبرنگاران نیز با نظارت و وسواس برای اینکه حق کسی ضایع نشود باید انجام گیرد، اما امید حل مشکلات می رود.

اما سخن دیگر، سخن این است که فارغ از مسائلی چون تسهیلات امروز آنچه بیش از گذشته نیاز عرصه خبرنگاری است هوشیاری خبرنگاران و سعه صدر داشتن مدیران در سطوح مختلف به خصوص در استانها و شهرستانهاست.

رهاورد توسعه در شهرستان ها، هوشیاری خبرنگار است که با دقت و داشتن آگاهی و اطلاعات درست در عین دشمن شناسی و حفظ کردن خود از بوق های بیگانه و منافق بتواند مطالبات مردم منطقه اش را مطرح کند.

مگر نه این است که خبرنگار در شرایط مختلف باید حق و مردم را در نظرداشته باشد آن هم مردم کشوری که امام به مردمش افتخار می کرد و آنان را مستحق بیشترین خدمات می دانست.

سعه صدر، بال دوم پرواز است که در صورت انتقاد سازنده خبرنگار، مدیر یا مسئول مورد نقد قرار گرفته آتش به خرمن خبرنگار نریزد و در انجام کارش مانع تراشی نکند که رشد و توسعه با دیدن عیوب و نواقص امکان پذیر است.

عرصه خبرنگاری در بیم و امید امنیت شغلی، استخدام، سختی کار، نامهربانی برخی مدیران و دغدغه اطلاع رسانی باید مورد حمایت قرار گیرد و با ایجاد فرهنگ انتقاد پذیری کار برای آنان تسهیل شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.