امروز امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Friday, May 03, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



ايكنا با ورود به حوزه تحليل فعاليت‌های قرآنی رسالت خويش را بهتر انجام می‌دهد

کد مطلب: 45180 | تاریخ ارسال: 8 آگوست 2012 | چاپ صفحه

در حوزه فعاليت خبرگزاری ايكنا آنچه بايد مورد توجه ويژه و در دستور كار اين خبرگزاری قرار بگيرد اين است كه فعاليت خود را فراتر از حضور در لايه‌های خبری تعريف كرده و علاوه بر جنبه اطلاع‌رسانی و انعكاس اخبار بايد وارد حوزه تحليل نيز شده و با اين‌كار رسالت خود را به‌نحو مطلوب‌تر انجام دهد.

ابوالقاسم مرادی، رئيس جهاد دانشگاهی استان مركزی همزمان با سالروز تأسيس جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن سی و دومين سالروز تأسيس نهاد مقدس جهاد دانشگاهی، با بيان اينكه شاهد انجام ‌فعاليت‌های گسترده علمی ـ پژوهشی به‌صورت كلان و در سراسر كشور هستيم گفت: خوشبختانه‌ نقش جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی به‌خوبی ملموس و محسوس است.

وی خاطرنشان كرد: اگر پيشينه فعاليت‌های پژوهشی ـ علمی را در كشور رصد كنيم، قاعدتاً نقش جهاد دانشگاهی به‌عنوان يك نهاد مرتبط با اين حوزه كاملاً مشهود است.

مرادی با بيان اينكه جهاد دانشگاهی در قالب تشكيل واحدها و حوزه‌های مختلف در سطح كشور، متناسب با زيرساخت‌ها و توانايی‌های خود وارد عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی شده است گفت: البته اين نهاد تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسياری دارد؛ لذا بايد با تمركز هرچه بيشتر بر حوزه‌های كاری خود، موفق‌تر از گذشته عمل كند.

وی در ادامه با بيان اينكه خبرگزاری قرآنی ايران به‌عنوان يكی از زيرمجموعه‌های جهاد دانشگاهی به‌صورت منحصر به‌فرد در سطح ملی و حتی جهانی به انعكاس اخبار و فعاليت‌های قرآنی می‌پردازد گفت: در حوزه فعاليت اين خبرگزاری آنچه بايد مورد توجه ويژه و در دستور كار اين خبرگزاری قرار بگيرد اين است كه فعاليت خود را فراتر از حضور در لايه‌های خبری تعريف كرده و علاوه بر جنبه اطلاع‌رسانی و انعكاس اخبار بايد وارد حوزه تحليل نيز شده و با اين كار رسالت خود را به‌نحو مطلوب‌تر انجام دهد.

 رئيس جهاددانشگاهی استان مركزی:
خبرگزاری ايكنا شعبه مركزی نسبت به سرمايه گذاری‌هايی كه تاكنون در آن صورت گرفته، عملكردی بسيار عالی از خود ارائه داده و همواره جزء شعب برتر كشوری بوده است؛ البته انتظار از اين خبرگزاری به مراتب بيشتر است و تا نقطه مطلوب فاصله بسياری وجود دارد

مرادی با اشاره به وجود بسياری از نهادها و مراكز فرهنگی و قرآنی در سطح كشور كه اقدام به انجام فعاليت‌های در خور تحسين می‌كنند يادآور شد، اگر خبرگزاری ايكنا به‌عنوان رسانه تخصصی قرآن ضمن انعكاس خاص اخبار قرآنی بتواند تحليلی نسبت به اين قضايا داشته باشد و به‌نوعی هماهنگی‌های ميان بخشی در اين قضيه صورت دهد، به مراتب رسالت خود را بهتر انجام می‌دهد.

وی بر لزوم استفاده از استاندارهای لازم در زمينه فعاليت‌های فرهنگی تأكيد كرد و گفت: بايد توجه داشت كه فعاليت‌های فرهنگی فعاليت‌های حساسی هستند كه نيازمند دقت و توجه ويژه بوده و در ميان فعاليت‌های فرهنگی حساسيت در زمينه مباحث قرآنی به مراتب بيشتر است؛ لذا لزوم ساماندهی مناسب شكلی و محتوايی فعاليت‌های خبرگزاری ايكنا اقدام بسيار مهمی است كه بايد در دستور كار اين خبرگزاری قرار بگيرد.

مرادی ادامه داد: فصل نوين فعاليت‌های ايكنا بايد با بهره‌مندی از حضور كارشناسان صاحب‌نظر در حوزه قرآن همراه باشد؛ چراكه با بهره‌مندی از متخصصان اين حوزه عملاً اين بستر الكترونيكی می‌تواند ‌محمل و محفل بسيار مناسبی برای حضور سالم و سازنده كارشناسان صاحب نظر در اين حوزه به‌منظور نقش‌آفرينی بهتر و انجام مسئوليت‌های محوله می‌شود.

وی با اشاره به اينكه حضور جهاد دانشگاهی در عرصه قرآن‌آموزی و فعاليت در اين حوزه كاملاً مشخص است تصريح كرد: با ساماندهی و آرايش جديد در اين ارتباط و ورود مشخص‌تر و هدفمند‌تر در اين حوزه می‌توان از مجموعه فعاليت‌ها و زمينه‌های كه در سطح جهاد دانشگاهی و ساير دستگاه‌ها صورت گرفته تحليل مناسب را ارائه و به نوعی كاربست فعاليت‌های پژوهشی را در دستور كار خود قرار دهيم.

 ابوالقاسم مرادی:
خبرگزاری قرآنی ايران به عنوان يكی از زيرمجموعه های جهاددانشگاهی به صورت منحصربفرد در سطح ملی و حتی جهانی به انعكاس اخبار و فعاليت‌های قرآنی می‌پردازد

وی با اشاره به اينكه خبرگزاری ايكنا شعبه مركزی نسبت به سرمايه‌گذاری‌هايی كه تاكنون در آن صورت گرفته، عملكردی بسيار عالی از خود ارائه داده و همواره جزء شعب برتر كشوری بوده است گفت: البته انتظار از اين خبرگزاری به مراتب بيشتر است و تا نقطه مطلوب فاصله بسياری وجود دارد.

مرادی تشكيل تيم‌های تخصصی قرآنی در حوزه خبرگزاری ايكنا را گامی موثر در جهت ارتقای كيفی عملكرد اين خبرگزاری دانست و گفت: با ورود نيروهای ‌متخصص و صاحبنظر در اين حوزه شاهد موفقيت بيشتر اين خبرگزاری در سطح كشور خواهيم بود.

مرادی با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبری نسبت به ارتباط قوی بين مراكز دانشگاهی با حوزه‌های علميه، اظهار كرد: قاعدتا خاستگاه بروز و ظهور هر حركت فرهنگی بايد حوزه‌های علميه باشد؛ لذا نگاه جهاد دانشگاهی به حوزه‌های علميه به عنوان مركز ثقل فعاليت‌های فكری و انديشه‌ای نظام جمهوری اسلامی است.

 رئيس جهاددانشگاهی استان مركزی:
فصل نوين فعاليت‌های ايكنا بايد با بهره‌مندی از حضور كارشناسان صاحب‌نظر در حوزه قرآن همراه باشد

وی بر لزوم انجام كار تخصصی در همه حوزه‌ها تأكيد كرد و گفت: اگرچه در جهاد دانشگاهی استان بخشی كه به‌طور مشخص، مرتبط با حوزه‌های علميه باشد وجود ندارد، ولی در قالب تشكيل جلسات و كارگروه‌های تخصصی و ارتباط های مشاوره‌ای عمدتاً از ظرفيت حوزه های علميه استفاده می‌شود و در آينده نيز با بهره‌مندی از روحانيون و كارشناسان دينی در اين نهاد به دنبال ارتباط قوی تر با حوزه‌های علميه هستيم.

وی با بيان اينكه گذشته جهاد دانشگاهی بسيار پر‌افتخار است اظهار كرد: مديريت جديد جهاد دانشگاهی به دنبال تنظيم شرايط خود مطابق با ضرورت‌های جامعه است و لازمه اين امر بازتعريف فعاليت‌های جهاد دانشگاهی است.

رئيس جهاد دانشگاهی استان مركزی در پايان با تأكيد بر اينكه امروز جهاد دانشگاهی نيازمند حضور در فعاليت‌های اجتماعی جامعه است گفت: اين نهاد مقدس با ورود به عرصه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند تا حد قابل توجهی پاسخگوی نيازهای استان در حوزه‌های مختلف باشد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.