امروز امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, Apr 27, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



اینهمه عجله شورای شهر در انتخاب شهردار برای چیست؟

کد مطلب: 44748 | تاریخ ارسال: 30 جولای 2012 | چاپ صفحه

امیدواریم پس از گذشت زمان شاهد لو رفتن لابی های سیاسی و معاملات منفعت گرایانه بر سر انتخاب شهردار آینده نباشیم چرا که باز هم باعث سرخوردگی نخبگان و حتی عموم شهروندان اراکی خواهد بود./ طی مصاحبه های انجام شده تنی چند از اعضای شورای شهر تاکید کرده اند که در فلان فرصت زمانی شهردار معرفی می کنیم…

اختصاصی مرکزی دیلی : بدون توجه به چیستی و دلایل حواشی اخیر شورای شهر و شهرداری اراک در این مجال و با عنایت به عجله ای که در فحوای کلام اعضای محترم شورا پیداست، یک سوال بزرگ برای شهروندان پیش می آید و آنهم اینست که اینهمه عجله شورای شهر برای انتخاب شهردار چه علت یا علتهایی دارد؟ آیا نباید سوابق و رزومه و برنامه های کاندیداهای مورد نظر جمع آوری ، راست آزمایی و کارشناسی شود که طبیعتا این روند حتی با وجود توانمندی کارشناسی محال در این مورد خاص ، زمان بر خواهد بود و صد البته دقت لازمه را می طلبد؟ اعضای محترم تا بحال به فلسفه مدت سه ماهه داشتن فرصت سرپرستی شهرداری ، مصرح در قانون اندیشیده اند؟

چرا شورای محترم شهر اراک تیم مشاورین خود را که قرار است در زمینه انتخاب شهردار کار حرفه ای و تخصصی بررسی سوابق را انجام دهد به افکار عمومی معرفی نمی کند؟ مگر می شود باز هم روی توان کارشناسی و فنی این شورای شهر امتحان پس داده حساب کرد و با ساده لوحی این عجله را به پای تلاش برای خدمتگزاری حساب کرد؟ گرچه همیشه فقط اذعان داشته اند که فلان قدر ( شما بخوانید کیلو یا حتی کیلومتر و یا … ) کارشناس نخبه در این شورای وجود دارد که صد البته نتیجه عملکرد این شورا نشان از عدم اخذ نمره قبولی در اذهان عمومی شهروندان است و براحتی هر کودکی هم می تواند بر صحت این ادعا مهر تایید یا عدم تایید بزند که متاسفانه شورای شهر تا کنون این مورد را متوجه نشده اند و ظاهرا هم نمی خواهند که متوجه بشوند.

طی مصاحبه های انجام شده تنی چند از اعضای شورای شهر تاکید کرده اند که در فلان فرصت زمانی شهردار معرفی می کنیم و در محافل مختلف مطرح می شود که جدا اینهمه عجله شورای شهر در انتخاب یک نفر بعنوان شهردار برای چیست؟ اگر فقط قرار است یک نفر بعنوان یک ماشین امضاء صرفا یک جایگاه را پر کند و همچون گذشته صرفا باید فرمانبر شورای شهر باشد ، شاید این رفتار شورای شهر توجیه پذیر باشد ولی وقتی قرار است یک نفر را بیاورند که مال و جان و ناموس شهر را به وی بسپرند و در کنار واگذاری اختیارات واقعی و غیر نمایشی از وی مسئولیت پذیری هم توقع برود و طبیعتا باید توان کارشناسی و تحلیل و البته سوابق گزینه های کاندیداتوری شهرداری بررسی شود واقعا اینهمه عجله را چگونه میتوان توجیه کرد؟ آیا اعضای شورای شهر می توانند تا پایان مهلت تعین شده حتی ملاک های استاندار و کارشناسی دقیقی برای انتخاب شهردار را حتی بیان کنند؟

اگر قرار است فرصتها را غنیمت شمرد که باید گفت بهترین فرصت های توسعه شهر اراک در گذشته به همت بی مسئولیتی و اهمال و سیاسی کار همین شورای شهر ، بر باد رفته اند و الان بهترین گزینه برای رفتار شورای شهر اتخاذ تدابیر عاقلانه و واقعیت گرایانه است که البته گذشته نشان داده شورای شهر کار خود را می کند و آنچه به جایی نمی رسد فریاد دادخواهی شهروندان مظلوم اراک است. واقعیت انکار نا پذیر توان پایین کارشناسی شورای شهر در کنار فاکتور زمان که صد البته ضیق هم هست یک مغایرت بزرگ با نفس این عجله مشهود در رفتار و گفتار اعضای شورای شهر دارد که امیدواریم پس از گذشت زمان شاهد لو رفتن لابی های سیاسی و معاملات منفعت گرایانه بر سر انتخاب شهردار آینده نباشیم چرا که باز هم باعث سرخوردگی نخبگان و حتی عموم شهروندان اراکی خواهد بود.

اگر شورای شهر واقعا عصاره فضائل و کرامات نخبگان شهر اراک بود می شد باور کرد که توان این بررسی در شهرداری وجود دارد ولی چگونه میتوان پذیرفت که این عزیزان ، توانمند و دلسوز هستند ، در حالیکه گذشته موید ادعای دیگری در این زمینه است؟ متاسفانه مشاورین توانمند و نخبه هم بصورت عام در کنار شورا وجود ندارند که بتوان به توان بالای کارشناسی تخصصی این شورا امید داشت. گرچه در فقدان تشکل تخصصی با نماد خاص نخبگی باید هم همین اتفاق بیفتد و چه خوب بود حداقل یک جایگاه مردمی برای نخبگان ایجاد می شد که متخصصان شهر را بصورت سازماندهی شده برای خدمات دهی کارشناسی بکار گیری کرد که متاسفانه چنین فرصتی تا کنون برای شهر اراک ایجاد نشده است و امیدواریم در آینده اینگونه حادث شود. پس چطور می توانند ادعا کنند که در کمترین زمان ممکن بهترین گزینه را بررسی میکنیم و بهترین تصمیم اتخاذ می شود؟

اگر ملاحضاتی در این زمینه وجود دارد چرا حداقل برای یکبار هم که شده اعضای شورای شهر صادقانه با مردم مطرح نمی کنند؟ گرچه معتقدیم مشکل شورای شهر نداشتن توان ارتباطی با مردم نبوده و نیست و صد البته هم نخواهد بود بلکه مشکل اصلی از دست رفتن اعتمادی است که طی سالها اهمال و کم کاری و عدم پاسخگویی و ایجاد حواشی سیاسی اتفاق افتاده و بدون شک الان با رفتارهای تبلیغاتی و سیاسی کاری ، دیگر قابل جبران نیست و متاسفانه هنوز هم اعضای شورای شهر متوجه این واقعیت مهم نشده اند که بسیار با مردم و خواسته های اصولی و منطقی شهروندان و حتی کف معیارها و مطالبات شهروندی فاصله دارند. کاش حداقل در این مورد خاص با افکار عمومی بازی نمی کردند و برای یکبار هم که شده صداقت و دلسوزی به خرج می دادند.

یادمان نمی رود وقتی همین شورای شهر برای شهردار شدن شهردار سابق تلاش می کرد خبری از عجله نبود اما الان چطور شده که همه به صرافت تسریع در بسط خدمت رسانی شورای شهر افتاده اند؟ با این سابقه درخشان شورای شهر ، اگر یکسری بررسی درست و صحیح انجام شود و حتی مدتی زمان هم طول بکشد بهتر است یا اینکه با عجله دوباره مشکلات و حواشی شهرداری را برای مدت زمانی دیگر تمدید کنیم و عملا تسریع در رشد و توسعه شهر اراک را به تاخیر بیندازیم؟ بدون شک شهروندان برآیند مطلوب و حداقلی را مطالبه می کنند ولی ظاهرا اعضای شورای شهر کما فی السابق ملاکهای خود را دنبال می نمایند و ظاهرا قرار هم نیست که پس از سالها یک کار اصولی و منطقی انجام شود…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.