امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



حرف های مردم که کمتر شنیده می شود…

کد مطلب: 44248 | تاریخ ارسال: 20 جولای 2012 | چاپ صفحه

بهر حال کمترین خدمت مسئولین استان و اعضای شورای شهر به مردم عذرخواهی بابت اشتباهات مدیریتی است که خواسته یا ناخواسته به مدیران ارشد استان منسوب می شود.در عین حال مردم منتظر اطلاع رسانی به موقع و صحیح دستگاه های ذیربط هستند.

خیلی وقت است می خواهم از رنج های مردم شهرم بنویسم ، اما دست و دل و قلمم به نوشتن نمی رود. خیلی وقت است می خواهم از رنج های مردم شهرم بنویسم که کمتر گفته شده ، شنیده شده و حتی کمتر در چوشه ای از این دنیای رسانه منتشر شده. اما خیلی وقت ها خسته و نا امید می شوی. خیلی وقت ها که بر می گردی و پشت سرت را می بینی، همه کمکاری هایت را در حق این مردم بی نوا می بینی که باید به وظیفه و رسالت رسانه ای ات عمل می کردی و نکردی و یا بعضی وقت ها به هر دلیلی کمکاری کردی، و خیلی وقت ها که می بینی علیرغم اینکه بارها و بارها گفته و گفته اند، گوش شنوایی برای شنیدن درد ها و رنج های شهروندان وجود نداشته و حتی از اینهمه انتقاد و گلایه، یک سطر به کسی هم بر نخورده. درست که نگاه کنی می بینی همه چیز شهرت به همه چیزش می آید!

قرار بود اینجا برای یک قشر خاص بنویسم. شاید برای قضات عظیم الشآن که مردم توقع قاطعیت و عدالت دارند از ایشان در احقاق حقوقشان، شاید هم برای استاندار و فرماندار و نماینده مجلس و شورای شهر که در انتخاب و تایید مسئولینی که جان و مال و ناموس مردم در اختیار آنهاست دقت بیشتری کنند و حداقل بعد از اشتباهاتشان جرات عذر خواهی از مردم را داشته باشند تا نشان دهند قصد اطلاح رویه را دارند، شاید هم برای دستگاه امنیتی و انتظامی که چقدر فداکارانه و صادقانه تلاش نموده اند تا علیرغم تمامی سفارش ها و فشارها ریشه فساد را در بخشی از نظام اداری شهر و استانمان نمایان کنند، و شاید هم برای مردمی که چه مظلوم علیرغم تمامی مشکلاتی که این سالها بواسطه ندانم کاری برخی مسئولین به آنها تحمیل شده منتظر اقدامات و خدمات دستگاه قضایی و انتظامی هستند به پاک سازی نظام از لوث وجود مفسدان هر چند هم حدقال باشند…

اما نکته اینجاست که همه این افراد یاد شده حقوقی نسبت به هم دارند که اصولا در این شلوغ بازی رسانه ها ، انتقام گیری های شخصی و منفعت طلبانه برخی افراد و رسانه ها ، شایعه سازیهای ناجوانمردانه دشمنان نظام و حتی جو سازیهای روانی برخی افرا ذینفع و همچنین بعضا با عنایت به اهمال و اغماض برخی مسئولینی که نمی خواهند وجود فساد را تایید کنند چرا که پایه های مدیریت شان سست و لرزان می شود ، وقتی برای اساسی ترین مفهوم و ارزش در زندگی که آنهم حق و حقیقت و عدالت باشد باقی نمی ماند.

در این میان برخی مسئولین چون خودشان اسباب سرکار آمدن برخی از این مفسدان را فراهم نموده اند و بواسطه سفارش و فشارهای مختلف ایشان ، افراد کذایی منصوب شده اند در صددند خیلی به این مسائل ورود نکنند تا شاید زمان بگذرد و فراموشی حاصل شود که اصولا فراموشی دوای دردها و کاستی های نظام مدیریتی در کشور است. در بین رسانه ها و سیاسیون هم که برخی با سازوکارهای ناسالم اداری و اقتصادی ارتباطاتی هرچند ناخواسته و کم دارند هم ناچارند سکوت اختیار کنند و خدا خدا کنند که سوتی ها و ارتباط های گذشته شان رو نشود و بعبارتی به خیر بگذرد. و بعضی هم که تا حالا ساکت بوده اند و خبری از حضورشان نبوده به یکباره ندای وامظلوما سر دهند و به هوای دفاع از حق مردم سنگ تبلیغات خود را به سینه بزنند و کلا فراموش کنند که همکاری و سکوت در مقابل فساد یک نتیجه را به همراه خواهد داشت و اگر قرار است کسی داعیه دار حق مردم باشد باید تکلیف گذشته اش را روشن کند و حداقل با یک اعتراف و عذر خواهی ساده از شهروندان شریف اراکی نشان دهد که واقعا تصمیم به تغییر و اصلاح دارد که متاسفانه تا کنون یک مورد هم از این موارد نادر در استان ما مشاهده نشده!

و در این میان مردم هستند که مظلومانه فقط شاهد این دعواهای سیاسی و درگیری های غالبا منفعت گرایانه هستند و عملا دستشان به هیچ جا بند نیست. از طرفی مدام شایعات مختلف می شنوند و نسبت به مدیرانی که هر چند ممکن است با این مسائل فرسنگ ها فاصله داشته باشند و در عین پاکی مشغول خدمتگزاری باشند کم کم بدبین شوند و بصورت عام همانگونه که دشمنان نظام می خواهند مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی شان کمتر شود و از یک طرف هم هیچ منبع رسمی خبر واقعی از برخوردها و اطلاعات مفاسد ندهد که شائبه قصور در پرداختن به حقوق ملت به ذهن متبادر می شود و شاید اگر این اطلاع رسانی درست و هدفمند مسئولین امنیتی و قضایی صورت نگیرد طبق خواسته مفسدان و دشمنان مردم و نظام اصل برخورد با مفاسد کمرنگ و مبهم و کم اثر خواهد شد.

مردم توقع دارند دستگاه های زیربط به کمک رسانه های انقلابی و مستقل استان در اسرع وقت و به فراخور موقعیت و صلاحدید های امنیتی و قضایی ، نسبت به شفاف سازی مبارزه با مفاسد بپردازند تا دیگر فضایی برای جولان مفسدان حاشیه پرداز و دشمنان شایعه ساز نباشد و بدون شک یک اطلاع رسانی ساده و البته برنامه ریزی شده بخش عمده از فضای تخریب و تهمت و شایعات بی اساس در استان را کاهش دهد و نقشه شوم بد اندیشان مردم ستیز را نقش بر آب کند.

نکته دیگری که نباید از آن غافل بود اینست که همانگونه که مردم بدرستی و بحق توقع دارند با مفاسد با کمترین اغماض و چشم پوشی برخورد شود باید توجه داشت که برخورد عادلانه با مظاهر فساد هم به فراخور وضعیت اجتماعی و فرهنگی باید صورت گیرد چرا که علاوه بر اینکه برخورد قاطع و محکم با مفاسد باید حتی ایجاد ذهنیت فساد و تخلف را در ذهن بیمار معدود افراد مسئول کمرنگ و دست نیافتنی و البته پر هزینه جلوه دهد ولی باید زمینه بروز و ظهور این فساد را با ابزارهای مختلف از بین برد.

انتصاب افراد با سابقه مالی سالم و دارای تیم قوی و کارشناسی و همچنین بکارگیری مشاوران زبده و کارآزموده و امین در کنار مدیران منسوب شده و همچنین حمایت از ساختارهای نظارتی مردمی از جمله مطبوعات و رسانه های مردمی و مستقل و همچنین سازوکار دریافت و رسیدگی به شکایات می تواند میزان بروز و ظهور تخلف و فساد را به کمترین حد ممکن برساند که تا کنون کمتر مورد توجه بوده.

حال که قرار است حق از دست رفته مردم استیفا شود نباید فراموش کرد آسیب تند روی کمتر از آسیب رها کردن و فراموش نمودن نیست چرا که تند روی در رویه کارشناسی و رسیدگی به مفاسد می تواند ابعاد اصلی مفاسد را از دید کارشناسان و قضات مخفی نگه دارد و بدون شک این مورد هم می تواند در دراز مدت به بی اعتمادی عمومی نسبت به دستگاه قضایی و امیتی منجر شود که امید است همانگونه که تا کنون دقت و دلسوزی لازم در بررسی پرونده اعمال شده از این به بعد هم این آفت به حرکت ارزنده فرزندان خدمتگزار نظام در دستگاه امنیتی و قضایی آسیب وارد نیاورد.

بدون شک مردم فهیم و فرهیخته استان منتظر ارائه تحلیل های قوی و محکم و حق گرایانه در بررسی بروز و ظهور آسیب های اخیر در دستگاه های ذیربط هستند که می طلبد دلسوزان و نخبگان استان ، کارشناسان و مسئولان اداری و دولتی و همچنین دست اندرکاران رسانه ها بصورت دقیق و کارشناسی و عدالت محور به بررسی و تحلیل عوامل اتفاقات اخیر بپردازند چرا که یقینا خواست دشمنان داخلی و خارجی نظام پرداختن به حواشی و غفلت از اصل و علت های ماجراست و البته باید در اینگونه تحلیل ها از پیش داوری و قضاوت هایی که به ظلم به افراد و دستگاه ها منجر می شود دوری کرد و بیش از گذشته دستگاه های نظارتی باید بر عملکرد صحیح ، منصفانه ، دقیق و بدور از جانبداری رسانه ها کنترل و نظرات داشته باشند و با دقت از ملتهب شدن فضای جامعه پیشگیری کرد.

شاید یکی از دغدغه های مردم تعطیل شدن امورات شهر بواسطه برخورد با چند نفر مفسد باشد که باز هم می توان رد پای دشمن را در این میان دید، تعبیر دشمن برای مفسدان واقعی و همچنین مخالفان نظام چه خارجی و چه داخلی استفاده می شود که همگی در یک جبهه و به قصد تخریب نظام در صدد وارد کردن آسیب به جامعه هستند که البته فارغ از نوع ابزارهای تخریب نتیجه همه تلاش های این جبهه متحد در راستای نیل به هدف مواجهه با نظام خواهد بود که انشاء الله با یاری مردم و هشیاری مسئولین نظام همچون گذشته این نقشه ایشان هم نقش بر آب خواهد شد. بنظر می رسد هشیاری مدیران استان در اتخاذ تدابیری که امورات شهر به تعطیلی کشیده نشود و صد البته خدمات بهتر و مطلوب تری هم به شهروندان ارائه شود در این میان بسیار تعیین کننده خواهد بود.

بهر حال کمترین خدمت مسئولین استان و اعضای شورای شهر به مردم عذرخواهی بابت اشتباهات مدیریتی است که خواسته یا ناخواسته به مدیران ارشد استان منسوب می شود و صد البته تلاش برای اصلاح روند گذشته هم می تواند به بازیابی اعتماد مردمی کمک نماید.در عین حال مردم منتظر اطلاع رسانی به موقع و صحیح دستگاه های ذیربط خواهند بود.

ارادتمند – مدیر مسئول مرکزی دیلی

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.