امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بررسی میزان رضایتمندی مردم اراک از تاکسیرانی این شهر

کد مطلب: 44185 | تاریخ ارسال: 18 جولای 2012 | چاپ صفحه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی در اینباره گفت: براساس نتایج حاصل از این طرح تحقیقاتی نزدیک به ۹۵ درصد مردم خواستار استفاده رانندگان تاکسی از لباس فرم مخصوص بودند و در قسمت نظرات اعلام کردند استفاده از لباس […]

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی در اینباره گفت: براساس نتایج حاصل از این طرح تحقیقاتی نزدیک به ۹۵ درصد مردم خواستار استفاده رانندگان تاکسی از لباس فرم مخصوص بودند و در قسمت نظرات اعلام کردند استفاده از لباس فرم باعث افزایش مسوولیت‌پذیری رانندگان و افزایش احترام عمومی به رانندگان تاکسی می‌شود.

وی در تشریح سایر دستاوردهای حاصل از این طرح تحقیقاتی تصریح کرد: بیش از ۸۹ درصد مردم از داشتن رنگ‌آمیزی خط کشی و علائم قابل نقش و نصب در بدنه تاکسی اظهار رضایت کردند. یافته‌های این طرح تحقیقاتی حاکی از آن است نزدیک به ۵۱ درصد مردم از وضعیت نظافت ظاهری خودروها رضایت داشتند و ۵۶ درصد مخاطبان از وضعیت و نظافت داخلی خودروها رضایت ندارند.

فتح‌آبادی گفت: 58 درصد مسافران از نصب لوازم و اشیاء غیرمجاز در تاکسی همچون پرده و پوشش‌های غیرمجاز پوستر، عکس‌های نامناسب نوشته‌هایی که باعث عدم دید می‌شود و برچسب‌های غیرضروری اظهار نارضایتی کردند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۴ درصد مسافران از عدم وجود کپسول آتش‌نشانی در خودرو اظهار نارضایتی کرده و خواستار نصب کپسول آتش‌نشانی آماده به کار در تاکسی‌ها بودند و در قسمت توضیحات خواستار نصب جعبه کمک‌های اولیه و سطل زباله در تاکسی‌ها نیز بودند.

فتح‌آبادی تصریح کرد: بیش از ۸۶ درصد مخاطبین از نصب پلاک کد شناسایی راننده بر روی شیشه عقب خودرو برای رؤیت از خارج رضایت داشتند و بر اساس یافته‌های این طرح تحقیقاتی ۱۰۰ درصد مخاطبین از نصب پلاک کد شناسایی راننده در داخل خودرو در محل قابل رؤیت رضایت نداشتند، همچنین تنها ۶۱ درصد مردم از داشتن برگه معاینه فنی سالانه و نصب در محل مناسب تاکسی اظهار رضایت کردند.

وی افزود: نظرسنجی در خصوص نصب نرخ کرایه در تاکسی نشان می‌دهد نزدیک به ۸۷ درصد مردم خواستار نصب نرخ‌های مصوب در محل مناسب دید مسافران بودند، بیش از ۷۶ درصد مخاطبان از عدم رعایت نرخ تعرفه‌های مصوب اظهار گلایه کرده و در بخش توضیحات خواستار نظارت بیشتر تاکسیرانی شدند و پیشنهاد نصب شماره‌های رسیدگی به شکایات در تاکسی‌ها را ارائه کردند.

این مقام مسوول ادامه داد: یافته‌های این طرح تحقیقاتی حاکی از آن است نزدیک به ۹۷ درصد مردم از نداشتن پول خرد توسط رانندگان اظهار گلایه داشته و در بخش توضیحات خواستار استفاده از خدمات الکترونیک در تاکسی‌ها شدند، بیش از ۸۳ درصد مخاطبین خواستار نصب تاکسی‌متر در تاکسی بوده و در بخش توضیحات خواستار اجرای آن خصوصا در آژانس‌ها و در مسیرهایی خاص بودند.

وی افزود: بیش از ۶۲ درصد مردم از نحوه برخورد رانندگان تاکسی ناراضی بوده و خواستار آموزش‌های لازم برای تاکسیرانان بودند. در زمینه احترام به حقوق مسافران، میزان رضایت به ترتیب عالی ۶ درصد، خوب ۱۱ درصد، متوسط ۳۹ درصد و ضعیف ۴۴ درصد بود.

فتح‌آبادی گفت: بیش از ۵۷ درصد مردم از استفاده از ضبط صوت هنگام رانندگی، گوش کردن به موسیقی مجاز و ۶۲ درصد گوش کردن به موسیقی غیرمجاز ابراز گلایه کردند، نزدیک به ۲۱ درصد مخاطبین به مصرف دخانیات رانندگان اعتراض داشتند و نزدیک به ۹ درصد نیز از مصرف مواد خوراکی حین رانندگی ابراز گلایه داشتند.

وی افزود: در زمینه میزان سعه‌صدر رانندگان، میزان رضایت به ترتیب عالی ۹ درصد، خوب ۲۱ درصد، متوسط ۱۹ درصد و ضعیف ۵۱ درصد بود و ۵۷ درصد مخاطبین خواستار رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی توسط رانندگان بودند. در بخش توجه رانندگان تاکسی به حرکت عابران پیاده نیز میزان رضایت به ترتیب عالی ۳ درصد، خوب ۷ درصد، متوسط ۳۹ درصد و ضعیف ۵۱ درصد بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۱ درصد مردم از سوار کردن ۲ نفر مسافر در صندلی جلو ابراز گلایه داشته و بیش از ۸۶ درصد مردم از امتناع از حمل مسافران بدون عذر موجه ابراز گلایه شدید کرده و در نظرات خود خواستار برخورد تاکسیرانی و پلیس با این اقدام در روزهای بارانی و برفی شدند

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.