امروز امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, Apr 28, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



تذکرات و نکاتی پیرامون مسائل اخیر شورای شهر و شهرداری اراک + نظرات شما

کد مطلب: 44057 | تاریخ ارسال: 15 جولای 2012 | چاپ صفحه

چرا از مسئولینی که مستقیم و غیر مستقیم در انتصاب برخی افراد مفسد در سیستم مدیریت شهری حمایت کردند بازخواست نمی شود؟ این حجم منتقدان شهرداری تا کنون کجا بوده اند و چرا سکوت اختیار کرده بودند؟ آیا می توان حضور پر رنگ برخی سیاسیون استان را در این مورد یک مانور سیاسی قلمداد کرد؟

مرکزی دیلی :طی چند روزه اخیر بعد از انتشار اخباری پیرامون برخورد با برخی مفسدان در شورای شهر و شهرداری اراک و همچنین استعفای سید مرتضی میری و رایزنی های گسترده سیاسیون استان برای انتصاب نیروهای وابسته به خود ذکر موارد زیر را خالی از لطف نمی دانیم:

  1.  با توجه به سکوت چند ساله اخیر برخی مسئولین و سیاسیون استان که الان به یکباره آه و واویلا راه انداخته اند و در محافل خصوصی و نیمه خصوصی از حق مردم سخن می گویند شاید بتوان تعبیر مانور سیاسی داشت که نشان از ارجحیت منافع شخصی و سیاسی بر منافع مردم دارد.
  2. برخی منتقدان پر شور که یک شبه وارد حوزه های مدیریت شهری شده اند بفرمایند تا کنون کجا بوده اند و چرا تا بحال سکوت کرده بودند و مایل نبودند نسبت به ساحت مقدس برخی مدیران استان کمترین انتقاد را داشته باشند؟
  3. وقتی پای تخریب وجهه و شخصیت افراد ، انتقام جویی های شخصی و سیاسی و همچنین سایر حربه ها و ترفند های جنگ روانی به میان می آید باید شک کرد که پای سهم خواهی و منفعت طلبی در کار باشد که رسانه ها و مخاطبان باید نسبت به این نکته حساس و هشیار باشند؟
  4. مسئولینی که سابق بر این با حمایت تمام قد از برخی مدیران خطاکار در صدد حفظ حلقه های مدیریت منصوب به خود بودند چرا اکنون پاسخگو نیستند و در قبال تصمیم سازی های اشتباه صورت گرفته کمترین میزان حس مسئولیت پذیری را ندارند؟
  5. باید تمام اظهارات ، تعریف و تمجیدها و حمایت های مستقیم و غیر مستقیم مسئولین و سیاسیون استان آرشیو شود چرا که بدون شک در آینده این عزیزان باید بصورت مستند پاسخگوی اثرات رفتارها و تصمیمات وابستگاه خود در سیستم مدیریت استان باشند و جای آن دارد که این مورد به یک روال طبیعی درباره همه اجزاء مدیریت استان تبدیل شود.
  6. رد پای بعضا آشکار برخی نمایندگان استان در انتصابات مدیران استان نشانه چیست؟ تا بحال کدام نماینده واقعا وظایف و اختیارات نمایندگی را بر شمرده و واقعا هم به قانون در این زمینه عمل کرده؟
  7. متاسفانه بدلیل ارتباط تنگاتنگ و تعاملات مالی برخی رسانه های استان با دستگاه های دولتی و خدماتی در قالب رپرتاژ و آگهی ، کمترین انقتاد متوجه دستگاه های فوق الذکر می شود که بزرگترین آفت مدیریت هم محسوب خواهد شد و شاید بتوان از آن به فساد رسانه ای تعبیر داشت که جا دارد دستگاه های نظارتی نسبت به برطرف نمودن این مورد حاد تدابیر لازم را بیندیشند.
  8. نکته دیگری که در تعاملات روزانه با افکار عمومی در می یابیم اینست که شهروندان ضمن تقدیر از اقدام دستگاه های نظارتی و امنیتی در برخورد با مظاهر فساد در حوزه مدیریت شهری خواستارند که این قاطعیت و هوشمندی در برخورد کارشناسی با فساد اداری در سایر حوزه های مدیریت استان هم نمود پیدا کند.
  9. صادقانه به اعضای شورای شهر توصیه می کنیم که تا فرصت باقی است از شهروندان مظلوم اراکی حلالیت بطلبند و با عذر خواهی و پاسخگویی صادقانه حداقل فرصت خدمتگزاری در شورای اسلامی شهر را ازدست ندهند.
  10. طی روزهای اخیر شاهد موج محتوایی بودیم که اکثرا در فضای مجازی فعالیت شهردار سابق اراک آقای دکتر کریمی را بدون عیب و بعنوان موقعیت ایده آل مطرح می کردند که بنوعی مطلوب عنوان کردن این شرایط شاید کم لطفی به شعور شهروندان محسوب شود چرا که مانند سایر دوره های مدیریتی شهرداری اراک دوره ایشان هم خالی از اشکال نبوده و حتی برخی ایرادات کنونی ناشی از کم توجهی و شاید کمکاری های دوره ایشان تا کنون ادامه داشته و تقویت شده.
  11. شاید لازم باشد که منتقدان فعلی مدیریت شهری اراک ضمانت هایی ارائه نمایند که تنها بدلیل منافع مردم اینگونه اظهارنظرهایی دارند و به هیچ عنوان دلیل این انتقادات سهم خواهی نیست و بعدا به منفعت طلبی منجر نخواهد شد که بدون شک اگر این عزیزان پستی مرتبط با اشغال کنند خلاف این مورد اثبات خواهد شد.
  12. برای جلوگیری از بروز و ظهور فساد رسانه ای و تلاش های عده ای که می خواهند خود را به سیستم امنیتی و نظارتی نزدیک نشان دهند هم به نظر می رسد دستگاه های نظارتی و قضایی در فرصت مغتنم نسبت به اطلاع رسانی ابعاد مختلف مظاهر فساد کشف شده اقدام نمایند که این مورد بدون شک زمینه اعتماد مردمی را هم به کارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته تقویت خواهد نمود.
  13. مدیران استان بیش از گذشته در انتخاب و انتصاب سمت های کلیدی و حساس فاکتورهای تعهد و تخصص و را توآمان در نظر داشته باشند و بدانند که کمکاری در نظارت بر مدیران منصوب ایشان نافی مسئولیت پاسخگویی نسبت به اقدامات انجام شده نیست.
  14. به نظر شما در این مورد باید چه نکاتی را مد نظر داشت؟ اینبار شما در تکمیل سرمقاله مرکزی دیلی همکار ما باشید…

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.