امروز امروز : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / Sunday, Jun 02, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



معارفه مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان مرکزی

کد مطلب: 43915 | تاریخ ارسال: 12 جولای 2012 | چاپ صفحه

جلسه تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، در این مراسم سعید آقاصادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی در سخنانی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک نیاز در جامعه و به عنوان یک بازوی نظارتی در کنترل بازار و رفتارهای اقتصادی و مقابله با رفتارهای ناسالم اقتصادی بر اساس قوانینی مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسوب می‌شود.

وی افزود: در این سالها سازمان دارای فراز و نشیب­هایی بوده که گاهی آن را در راس قدرت قرار داده و گاهی به واسطه وجود مشکلاتی در قانون و یا محدودیت­های موجود دچار ضعف­هایی شده اما، آنچه که در این میان ثابت مانده و دچار تغییر نشده، نیازی است که اقتصاد و بازار در جهت کنترل و نظارت مستمر به آن نیازمند است.

وی گفت: به لطف خداوند و با تدابیری که ریاست محترم وقت قوه قضائیه جناب حجت الاسلام شاهرودی اندیشیدند، سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان عضو شورای قضایی در استان­ها قرار گرفت که این امر موجب شد موقعیت ویژه ای برای ادارات کل تعزیرات حکومتی به وجود آید.

آقاصادقی درباره شرایط حاکم براقتصاد ایران گفت: شرایط فعلی اقتصاد متاسفانه بر اثر دخالت­ها و تحریم­ها، حضور قاچاقچیان کالا و سواستفاده کنندگان داخلی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند، شرایط خوبی نیست و چه بسا بایستی به این امر اذعان داشته باشیم که در شرایط خاصی به سر می بریم که می بایست کنترل ویژه در این برهه داشته باشیم. نشانه­هایی در بازار مشاهده می­شود که نشان می­دهد دست­هایی در بازار خواهان برهم زدن نظم بازار و تحت تاثیر قرار دادن آن هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار مرکزی افزود: با توجه به اینکه دشمن حوزه اقتصادی و معیشت مردم را نشانه گرفته، دست اندرکاران سیاست گذاری در کشور و دستگاه­های نظارتی و اجرایی می­بایست با درایت و تدابیر هوشمندانه و متناسب با شرایط پیش رو همکاری و همدلی داشته باشند اما، نهایت کار بر می گردد به سازمان تعزیرات حکومتی که با در نظر گرفتن تمامی تدابیر و ایجاد زمینه­ها برخورد جدی با اخلال کنندگان در نظم بازار و سواستفاده کنندگان داشته باشند.

وی افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی با مشکلات عدیده­ای همچون کمبود نیروی انسانی، کمبود بودجه مناسب و امکانات روبرو است. نبود ساختمانی در تملک در برخی شهرستان­های استان جهت تاسیس شعبه و رسیدگی به تخلفات توجیح­ پذیر نیست اما، با تمام این مشکلات سازمان تعزیرات حکومتی استان تمام توان و تلاش خود را جهت هرچه بهتر انجام دادن امور محوله بکار گرفته است.

آقا صادقی تعامل موجود بین دستگاه­های استان جهت مقابله با مشکلات اقتصادی و کمک به سازمان تعزیرات حکومتی را خوب توصیف کرد و این کمک­ها و تعاملات را در جهت کمک به مدیرکل جدید نیز جدی خواند.

حجت الااسلام حکمت­علی مظفری رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای آمرزش گناهان خواند و گفت: خداوند این ماه را برای تمام بندگان خود ماه عبادت و بندگی قرار داده و درهای توبه را به روی آنها باز کرده است تا نفس خود را تطهیر کنند و مورد آمرزش قرار گیرند.

وی سازمان تعزیرات حکومتی را سازمانی تاثیرگذار در جامعه دانست و وی از دست­اندرکارن این سازمان خواست تنها شکایات مردم را مدنظر قرار ندهند و به دنبال درج برچسب قیمت در کالاها نباشند بلکه به دنبال مبارزه با اخلال‌گران بازار هم باشند.

نصرت­الله انصاری مدیرکل حراست سازمان تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم با برشمردن خصلت­های یک مدیر از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: مدیر از دیدگاه بنیانگذار انقلاب دارای شاخصه­های زیادی است که از جمله آن می‌توان به تذکیه و تقوا، ساده زیستی، مردمی بودن به گونه­ای که همواره در میان مردم و برای مردم انجام وظیفه کند و دارای انگیزه کافی و دانش محور بودن اشاره کرد.

انصاری افزود: در شرایط اقتصادی ویژه­ای قرار داریم که با توجه به هوشیاری مردم می­تواند آسیب زا نیز باشد که این امر باعث شده سازمان تعزیرات حکومتی به تنهایی نتواند موفق باشد و این امر کمک و همراهی مسئولین را با محوریت سازمان تعزیرات حکومتی می‌طلبد.

علی اکبر مختاری مدیرکل جدید سازمان تعزیرات حکومتی استان هم از حمایت‌ها و همکاری­های صورت گرفته توسط مسوولین استان تشکر کرد و گفت: این قول را خواهم داد که با تعامل و همدلی با دستگاه­های مربوطه همکاری لازم برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف صورت پذیرد.

وی همچنین افزود: خدمت فرصتی است که باید قدر آن را دانست و تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان با فرصتی که در اختیار گذاشته شده، به خوبی انجام وظیفه کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم با تقدیر از علیرضا رئیسی رییس پیشین تعزیرات حکومتی استان مرکزی، علی‌اکبر مختاری به عنوان رییس جدید معرفی شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.