امروز امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Sunday, May 19, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



عزیزی : انتقال دفاتر فروش كارخانه ها ازتهران به شهرهای استان مركزی

کد مطلب: 43732 | تاریخ ارسال: 8 جولای 2012 | چاپ صفحه

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال دفاتر فروش واحدهای صنعتی و كارخانه ها از تهران به شهرهای استان مركزی یك امر ضروری و از مطالبات جدی مردم است.

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘قاسم عزیزی’ روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استقرار دفاتر فروش كارخانه ها در شهرستان های استان مركزی موجب حضور مستمر مدیران و دسترسی آسان به آنان می شود.

وی تاكید كرد: تحقق این مهم موجب احساس تعلق و دلبستگی بیشتر مدیران شده و هزینه های سربار تولید را برای واحدهای صنعتی كاهش می دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: همه امور مدیریتی نیروگاه حرارتی و پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در سایت این واحدها در این شهرستان مستقر است اما در پتروشیمی این مهم توسط دفتر شركت در تهران انجام می شود و مدیرعامل آن بیشتر در دفتر تهران مستقر است.

عزیزی بیان كرد: اگر مدیران واحدهای صنعتی به خصوص صنایع مادر و بزرگ در شهرستان های محل استقرار واحدها حضور داشته باشند، داستان كنترل از راه دور منتفی شده و آثار اقتصادی این واحدها و انگیزه بیشتر برای كار و تلاش افزایش می یابد.

وی خاطر نشان كرد: انتقال واحدهای فروش و مدیریتی واحدهای صنعتی از تهران به استان مركزی از مصوبات هیات دولت بوده و باید اجرایی شود كه این موضوع در دستور كار مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس قرار دارد.

** ضرورت استفاده نیروگاه حرارتی شازند از گاز

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده نیروگاه حرارتی شازند از گاز به جای سوخت های فسیلی لازم است.

عزیزی افزود: استفاده از سوخت گاز در این نیروگاه از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به استان مركزی است و در كاهش آلودگی هوای شهرستان های شازند و اراك نقش بسزایی دارد.

وی بیان كرد: سوخت مازوت این نیروگاه به دلیل تولید گوگرد به كشاورزی و باغداری شازند ضربه زده و اثرات منفی و زیست محیطی زیانباری دارد.

وی یادآور شد: نخستین خواسته نماینده مردم شازند در آغاز نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطالبه تامین سوخت گاز نیروگاه شازند از وزارت نفت بود تا بتوان آلایندگی آن را برطرف كرد.

**لزوم جذب نیروهای بومی در واحدهای صنعتی استان مركزی و شازند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب نیروهای بیكار بومی در واحدهای صنعتی استان و شهرستان ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: جذب این نیروها به خصوص نخبگان، دانش آموختگان و كارگران ماهر بومی در واحد های صنعتی موجب ماندگاری در این عرصه می شود.

وی اضافه كرد: بسیاری از دانش آموختگان بومی بیكار برای فعالیت در عرصه های مختلف به نمایندگان مردم استان مركزی در مجلس شورای اسلامی مراجعه می كنند كه باید پاسخگوی آنان بود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: برخی خانواده ها یك و یا دو فرزند بیكار دارند كه این موضوع زیبنده استان مركزی نیست و باید برای اشتغال آنان برنامه ریزی و فعالیت كرد.

عزیزی خاطر نشان كرد: افراد جویای كار بومی انتظار دارند با وجود واحد های صنعتی مادر تخصصی و بزرگ مستقر در استان مركزی مشكل بیكاری آنان در زمان كمتری برطرف شود.

وی اظهار كرد: استان مركزی باید با همكاری و تعامل نزدیك مردم ، مسولان و نمایندگان مجلس به جایگاه واقعی و بالای خود در عرصه های مختلف به خصوص اقتصادی و اشتغال در كشور برسد.

**قطار شهری مهاجران و ساماندهی بخش درمان شازند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار شهری مهاجران، ساماندهی بخش درمان و تكمیل طرح های محورهای مواصلاتی از اولویت های مهم توسعه شازند است.

عزیزی افزود: بخش درمان نیاز به ساماندهی جدی در شهرستان شازند و مهاجران دارد و باید درمانگاه و بیمارستان 96 تختخوابی شهر شازند فعال تر شده و خدمات خود را به مردم به روز كند.

وی اضافه كرد: قطار شهری شازند و شهر مهاجران كه از مجلس هفتم پیگری شده از دیگر مطالبات جدی مردم این شهرستان است كه باید هرچه سریعتر عملیات ساخت آن آغاز شود.

وی یادآور شد: ساخت قطار شهری شازند، مهاجران به اراك در كاهش ترافیك سنگین محور ارتباطی این شهرها به مركز استان مركزی، كم شدن آلودگی هوا و تصادفات نقش به سزایی دارد.

عزیزی ادامه داد: ادامه بزرگراه سلفچگان – اراك – شازند و چالان چولان از دیگر اولویت های استان مركزی و شهرستان شازند است.

وی اضافه كرد: حدود 50 كیلومتر از محور اراك – شازند و چالان چولان به عنوان كمربندی شمال اراك و در سال های گذشته ابنیه ادامه این محور تا شازند ساخته شده است كه باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد زیرا استان مركزی از شاهراه های اصلی كشور است و نقش بسزایی در كاهش ترافیك و آلودگی هوا دارد.

** لزوم توجه به كشاورزی استان مركزی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مركزی قابلیت ها و ظرفیت های برزگی در كشاورزی دارد كه باید علاوه بر صنعت مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

عزیزی افزود: توسعه كشاورزی، دامداری و باغداری در شهرستان های مختلف استان مركزی نیاز به حمایت مسوولان دارد كه این مهم از اولویت های مجمع نمایندگان مردم این استان است.

وی اضافه كرد: همچنین شهرستان های استان مركزی در زمینه توسعه بخش صنعتی بر اساس ظرفیت ها باید برنامه ریزی كنند كه در این زمینه شهرستان شازند نیاز به صنایع پائین دستی نفت و پتروشیمی دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: تلاش مسوولان برای توسعه بخش كشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی این حوزه، زمینه را برای ورود بخش خصوصی در استان مركزی فراهم می كند.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.