امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



بيش از يك‌چهارم صنعت ايران در اين استان قرار دارد

کد مطلب: 43624 | تاریخ ارسال: 5 جولای 2012 | چاپ صفحه

استاندار مركزي در جشن ملي روز صنعت، معدن و تجارت در سالن كوه نور اراك گفت: در كنار تك تك صنعتگران استان خواهيم بود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه مركزي، علي‌اكبر شعباني‌فرد، استاندار در اين مراسم اظهار كرد: با همت بالاي صنعتگران، چرخ اتصال مملكت كه همان صنعت است به حركت در مي‌آيد و نقطه عطفي در تاريخ ايران اسلامي خواهد بود.

شعباني فرد با بيان اينكه بيش از 50 درصد اين سرمايه‌گذاري‌ها در استان مركزي اتفاق افتاده است، افزود: با عزت و افتخار اعلام مي‌كنم در شهرستان دليجان بوي سبقت را از آمريكايي‌ها و عربستان صعودي گرفتند.

استاندار مركزي خاطر نشان كرد: امروز روز استقلال ماست و اين تهديدها را به فرصت تبديل مي‌كنيم.

وي بيان كرد: در سال 87 صادرات غيرنفتي استان 70 ميليون دلار بود و در پايان سال 90 به يك ميليارد دلار رسيده و اين نشان از عزت ايران اسلامي و عزت استان مركزي است.

شعباني فرد ياد آورشد: در قبل از سال 88 بنزين را وارد مي‌كرديم، اما امروز مدعي هستيم بالاترين سطح تكنولوژي در احداث پالايشگاه در استان مركزي انجام مي‌شود.

استاندار مركزي با اشاره به تامين روزانه 16 ميليون ليتر بنزين در استان مركزي، گفت: بيش از 70 درصد از تجهيزاتي كه در پالايشگاه شازند نصب شد توسط متخصصين اين استان صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه دليجان امروز يكي از قطب‌هاي الياف در خاورميانه است، افزود: برليت آسيا را سال گذشته در منطقه ساوه افتتاح كرديم و امروز كالاي آن به آلمان و فرانسه و ايتاليايي كه صاحب تكنولوژي هستند صادر مي‌شود.

شعباني‌فرد بالابردن سطح كيفيت محصولات و در نظر گرفتن ذوق و سلايق مردم را در فرهنگ‌سازي به عنوان اصل اول در مصرف توليد داخل موثر دانست و گفت: بايد سطح كيفيت را به نحوي برسانيم كه ايراني از خريد كالاي ايراني افتخار كند.

استاندار مركزي با بيان اينكه بيش از يك‌چهارم صنعت ايران در اين استان وجود دارد، بيان كرد: مسوولين اين استان خالصانه كنار اين صنايع هستند و اولين استاني كه كنار صنعتگران نشست و به درد دل آنها گوش داد نيز استان مركزي بود.

وي عنوان كرد: اين استان داراي حساسيت امنيتي است و بيش از سه هزار و 500 متخصص خارجي در كنار متخصصين ايراني كار مي‌كنند.

شعباني‌فرد بيان كرد: بدترين تحريم را دشمنان بعد از جنگ جهاني دوم كه در دنيا بي‌سابقه است، امروز عليه ايران اسلامي به كار مي‌برند، بنابراين در شرايطي كه دشمن قصد دارد عرصه را برملت ما تنگ كند اميد است با مجاهدت صنعتگران بتوانيم راهكارهاي اساسي را در مقابله با دشمنان پيدا كنيم.

استاندار مركزي در پايان خاطر نشان كرد: بسياري از كالاهايي كه تا ديروز از خارج از كشور وارد مي‌شده است، امروز در همین استان و ساير استان‌هاي كشور توليد مي‌شود.

در پايان اين جشن از 15 واحد صنعتي نمونه، چهار طرح نمونه، 6 واحد معدني نمونه، هشت پيشكسوت عرصه صنعت و دو مكتشف استان مركزي تجليل به عمل آمد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.