امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



مردم اراک 27 روز در هوای آلوده نفس کشیدند

کد مطلب: 43569 | تاریخ ارسال: 4 جولای 2012 | چاپ صفحه

در سه ماهه نخست امسال، مردم اراک 27 روز در هوای آلوده نفس کشیدند.

به گزارش مرکزی دیلی،در همین ارتباط علیرضا محرابیان کارشناس آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 66 روز هوای اراک سالم بوده و 27 روز هم آلودگی و ناسالم بودن هوای این شهر به ثبت رسیده است.

وی گفت: در فروردین‌ماه امسال شاهد آلودگی سه روزه هوای اراک توسط ذرات معلق بودیم و 28 روز هم هوای این شهر سالم بود؛ در اردیبهشت‌ماه 21 روز آسمان اراک بدون آلودگی بود و 10 روز هم آلودگی با ذرات معلق به ثبت رسید و در خردادماه هم 17 روز هوای اراک سالم و 14 روز ناسالم بوده است که 11 روز آن مربوط به ذرات معلق بوده است.

کارشناس آلودگی هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی در پایان با اشاره به کاهش تعداد روزهای آلوده هوای اراک نسبت به سال گذشته به خبرنگار ایسنا گفت: سال گذشته در این مدت شاهد ثبت 60 روز هوای ناسالم در شهر اراک بودیم که امسال به 27 روز کاهش یافته است.

گفتنی است، در شهر اراک در 5 ایستگاه سنجش آلودگی هوا انجام و به طور کل شاخص استاندارد آلودگی هوا بر اساس PSI و با توجه به 5 عامل آلاینده مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، دی‌اکسید نیتروژن، اوزن و ذرات معلق محاسبه می‌شود. حد استاندارد میزان آلاینده‌ها در هوا 90 ميکروگرم بر مترمکعب است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.