امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



900 طرح صنعتی و معدنی در استان مرکزی در دست اجراست

کد مطلب: 43393 | تاریخ ارسال: 1 جولای 2012 | چاپ صفحه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 900 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری 95 هزار میلیارد ریال در استان مرکزی در دست اجراست.

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا زاوشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تعداد طرح از یک تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند که 43 هزار و 890 فرصت شغلی با راه‌اندازی این واحدها در شهرهای مختلف استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این طرح‌ها به مناسبت هفته صنعت و معدن و با حضور قائم‌ مقام وزیر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به طرح آمایش صنعت استان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر 755 طرح در کمیسیون طرح آمایش صنعت تایید شده که از 319 طرح مصوب 254 طرح به بانک‌های عامل معرفی و 242 طرح موفق به دریافت یک هزار و 874 میلیارد ریال تسهیلات شدند.

* استان مرکزی سومین استان کشور از لحاظ سرمایه‌گذاری است

زاوشی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن گفت: استان مرکزی با 101 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن سومین استان کشور است.

وی ادامه داد: این استان همچنین از نظر اشتغال رتبه ششم و از نظر توسعه‌یافتگی بخش صنعت و معدن رتبه چهارم کشور است.

* صنایع معدنی بیشترین اشتغال و صادرات را دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر صنایع معدنی بیشترین اشتغال و صادرات استان را به خود اختصاص داده است که این مسئله حمایت بیشتر مسئولان از صنایع معدنی را ضروری می‌سازد.

زاوشی گفت: حمایت از صنایع معدنی پایه، به روز کردن صنایع معدنی و به کارگیری روش‌های نوین استخراج از برنامه‌های مهم این سازمان در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن است.

* معرفی 15 واحد صنعتی نمونه استان

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته صنعت و معدن اظهار کرد: همزمان با هفته صنعت و معدن، برنامه‌های ویژه متعددی در استان اجرا می‌شود که تجلیل از 15 صنعتگر نمونه، 14 طرح نمونه، 6 واحد معدنی نمونه، 2 مکتشف نمونه و 8 پیشکسوت نمونه از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی همچنین از برپایی نمایشگاه صنعت و معدن از 20 تا 23 تیر ماه در اراک خبر داد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.