امروز امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Wednesday, May 15, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


پیگیری موسسه کیمیای سبز در مورد گروکشی قضائی آلومینیوم سازی اراک

پیگیری موسسه کیمیای سبز در مورد گروکشی قضائی آلومینیوم سازی اراک

کد مطلب: 43197 | تاریخ ارسال: 26 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

سوال اساسی اینجاست که این اقدامات و گروکشی های قضائی توسط مدیران ایرالکو و استفاده نادرست از لوایح قانونی با کدام منظور و هدف صورت می گیرد؟ آیا سواستفاده از حکم شعبه 33 دیوان و ادامه فعالیت خطوط قدیمی و شدیدا آلاینده ایرالکو (که مدیریت ایرالکو در گذشته با بهانه آلودگی و عدم امکان اصلاح خطوط قدیم میلیاردها تومان از بیت المال این مردم را در قالب وام با شرایط عالی صرف راه اندازی خطوط جدید نمود)

حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و عرض ادب

     احتراما ضمن تقدیر از اقدامات و تلاشهای ارزشمند حضرتعالی از ابتدای تصدی خود بر مسند قوه قضائیه و همچنین تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیران و پرسنل زحمتکش دستگاه قضا به ویژه مدیرکل محترم دادگستری استان مرکزی (حجت الاسلام مظفری) و دادستان مردمی اراک (جناب آقای حسینی طاهری)، متاسفانه پس از حکم عجیب شعبه ۳۳ دیوان مبنی بر تبرئه کارخانه آلومینیوم سازی اراک (ایرالکو) از الایندگی در تمامی خطوط قدیم و جدید !! (بر خلاف تمامی مستندات علمی و کارشناسی موجود) شرکت آلومینیوم ایران اقدام به شکایت و اقدام قضائی علیه مدیر کل قبلی (آقای مهندس حمید جلالوندی) و مدیر کل فعلی اداره کل محیط زیست استان (آقای دکتر امیر انصاری) در دادگاه کارکنان دولت نموده است.

اما سوال اساسی اینجاست که این اقدامات و گروکشی های قضائی توسط مدیران ایرالکو و استفاده نادرست از لوایح قانونی با کدام منظور و هدف صورت می گیرد؟

آیا سواستفاده از حکم شعبه ۳۳ دیوان و ادامه فعالیت خطوط قدیمی و شدیدا آلاینده ایرالکو (که مدیریت ایرالکو در گذشته با بهانه آلودگی و عدم امکان اصلاح خطوط قدیم میلیاردها تومان از بیت المال این مردم را در قالب وام با شرایط عالی صرف راه اندازی خطوط جدید نمود) برای ادامه استنشاق روزانه بیش از ۸۰ تن گاز های شدیدا سمی  توسط کودکان و شهروندان اراکی کافی نبود؟! که امروز ناجوانمردانه مدیرانی که بر اساس وظیفه اداری و انسانی خود پیگیر حقوق حقه مردم شهر اراک بودند را در معرض تعلیق از شغل و برخورد قضایی قرار داده اند؟!

حضرت آیت اله آملی لاریجانی ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد قصد دفاع و حمایت از هیچ فرد یا جریان اداری را نداریم، ولی براستی بعد از این فضا سازی قضایی توسط مدیران ایرالکو و وکیلان زیر دست آنها علیه مدیران تنها دستگاه نظارتی در حوزه محیط زیست استان، شان، جایگاه و پشتوانه ای برای برخورد با صنایع خصوصی و آلاینده ای مثل ایرالکو که منافع اقتصادی خود را بالاتر از سلامت ۵۰۰ هزار شهروند اراکی می دانند باقی می گذارد؟

آیا می توان اجازه داد  با استفاده از اهرم های قضائی و خلا های قانونی دستاویز وکلای ایرالکو، جای شاکی و متشاکی عوض شود؟

آیا می توان با استدلال به سنجش ناصحیح و خارج از ضابطه یک آزمایشگاه معتمد خصوصی (که در معرض لغو مجوز تخصصی نیز قرار گرفته) مجموعه تلاش های دستگاه قضایی استان و اداره کل محیط زیست در طی ۲۰ سال گذشته را نادیده گرفت و با همین حکم علیه مدیران حافظ محیط زیست و سلامت مردم اقامه دعوا نمود؟

بدین منظور از حضرتعالی به عنوان ریاست دستگاه قضا درخواست دارد تا با استفاده از اختیارات خود دستور بازنگری و بررسی مجدد روند نا صحیح شکل گرفته را مبذول فرمائید. پیشاپیش از طرف نیم میلیون شهروند اراکی از حسن نظر و توجه حضرتعالی به این پرونده کمال تشکر را دارد.

موسسه کیمیای سبز

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.