امروز امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, May 20, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



پیام استاندار مرکزی به مناسبت روز اصناف

کد مطلب: 43038 | تاریخ ارسال: 24 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

استاندار مرکزی در پیامی فرا رسیدن روز اصناف را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی در این بیانیه آمده است: در آیین حیات بخش اسلام، كار، تلاش، كسب درآمد و روزی حلال یكی از پایه های جامعه فرهنگی و مكتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است. بر اساس آنچه در روایات اهل بیت(ع) مورد تأكید قرار گرفته كسب و كار حلال ریشه بسیاری از خلقیات و فرهنگ جامعه است. اهمیت فرهنگی کسب و کار حلال در اسلام تا جایی است که از روسل اعظم اسلام(ص) نقل شده که فرمودند عبادت هفتاد جزء است و بالاترین آن کسب روزی حلال است. روزی حلال نه تنها یك ویژگی اقتصادی جامعه اسلامی محسوب می‌شود بلكه به عنوان نماد دایمی پیوند اخلاق و اقتصاد همواره مطرح بوده است.

در طول تاریخ این مرز و بوم، قشر زحمتكش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی كارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت،انصاف و عدالت بوده‌اند. اصناف در ایران از اقشار مومن و متدینی هستند كه با نگاه دینی به مردم و جامعه خدمت كرده و وجود همین صفات و ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد آنان را از كسبه كشورهای دیگر متمایز و متفاوت ساخته است.

اصناف متعهد و خدوم كشورمان در كنار پرداختن به فعالیت‌های اقتصادی و كسب و كار همواره در مسایل روز كشور و تحولات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی كرده‌اند. اصناف و بازاریان از دیرباز با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی در تاریخ معاصر داشته‌اند. و در كوران مبارزات سیاسی با رژیم سفاك پهلوی نیز همراه با سایر قشرهای مردم، موجبات پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و برپایی حكومت الهی در كشورمان را فراهم آوردند. ورود به عرصه دفاع مقدس و تأمین امكانات مادی و پشتیبانی جنگ و دفاع جانانه از اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول سه دهه پس از انقلاب از مصادیق بارز در صحنه بودن این قشر ارزشمند جامعه است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: وجود بیش از دو میلیون صنف اقتصادی در كشور باعث شده كه كشور را مردم اداره كنند و نقش دولت فقط هدایت، پشتیبانی و نظارت باشد. در سطح استان مركزی نیز وجود حدود 50 هزار واحد صنفی در قالب دو بخش توزیعی و خدماتی فرصت مناسبی در اختیار برنامه‌ریزان این حوزه قرار می‌دهد كه در راستای اقتصادی شدن واحدهای صنفی، حل مشكلات موجود و در نهایت بالا بردن استانداردهای موجود گام‌های اساسی بردارند.

استاندار مرکزی در ادامه این پیام بر سه نکته تأکید کرده است:

زحمات، تلاش و همراهی خوب اصناف در اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها جای تقدیر و تشكر دارد و امیدواریم این رویه را تا موفقیت نهایی این قانون ادامه دهند.

با توجه به نزدیك شدن ماه مبارك رمضان اصناف باید با برگزاری نمایشگاه‌ها، ارزاق عمومی را با تخفیف ویژه به دست مردم استان برسانند.

با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، نقش و جایگاه اصناف و بازاریان در تبعیت از این فرمان و پیشرفت و توسعه ملی كشور بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.