امروز امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Saturday, May 18, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



وقوع 602 مورد فوت در تصادفات استان مرکزی

کد مطلب: 43028 | تاریخ ارسال: 24 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: 602 مورد فوت به علت تصادف دراستان به وقوع پیوسته که 44 درصد از این تعداد فوتی در اثر ضربه به سر بوده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سید جلیل منبتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: هفت هزار و 700 معاینه سرپایی در دو ماهه سال جاری در این مرکز انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 15.7 درصد افزایش دارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه در طی این دو ماه 164جسد به پزشکی قانونی استان مرکزی ارجاع شده است، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16.3 درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش 7.9 درصدی پرونده‌های نزاع، تصادف، حادثه کار، تعیین نقص عضو، معاینات تخصصی زنان و مردان و استعلاجی کارمندان ارجاعی به این مرکز اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده‌های ارجاعی سال گذشته با این موضوعات 43 هزار پرونده بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 129 پرونده مربوط به اجساد می‌باشد، تصریح کرد: 602 مورد از این پرونده‌ها فوت به علت تصادف بوده که 44 درصد از این تعداد فوتی در اثر ضربه به سر بوده است.

منبتی عدم رعایت نکات ایمنی مانند نداشتن کلاه ایمنی و عدم استفاده از کمربند ایمنی را عامل مهم مرگ ناشی از تصادفات اعلام کرد و گفت: رعایت نکات ایمنی توسط راکبین موتور و رانندگان خودرو سبب کاهش مرگ در هنگام تصادف می‌شود که باید به این مهم توجه جدی کرد.

وی به آغاز فصل گرما و میل و رغبت مردم برای آب تنی و شنا در مکان‌های حادثه‌خیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم در صورت اشتیاق و میل به شنا باید مناطق تعیین حریم شده حاشیه سدها و رودخانه‌ها را انتخاب کنند و از شنا کردن در نقاط خطر‌آفرین سدها به شدت پرهیز نمایند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مرکزی از کمبود نیروی انسانی و مشکلات آن در بخش‌های مختلف اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: اداره کل پزشکی قانونی استان مرکزی همگام با کشورهای اروپایی در مورد کارشناسی و تجهیزات، آخرین فناوری روز دنیا را در اختیار دارد و چنانچه کمبودی هم باشد با تعامل از استان‌های همجوار کمک می‌گیرد.

منبتی گفت: کارهای ساختمانی مرکز تشخیص آزمایشگاهی اراک صد درصد انجام شده و تنها تغییر افزایش وسعت این طرح از یک هزار به سه هزار متر مربع است که در صورت تصویب اجرا می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.