امروز امروز : پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Thursday, May 09, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی


برای ریا هم که شده به داد ریه های مردم اراک برسید

برای ریا هم که شده به داد ریه های مردم اراک برسید

کد مطلب: 42959 | تاریخ ارسال: 21 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

استفاده نیروگاه از سوخت مازوت هیچ توجیه قانونی ندارد و سلامت هوای اراک و مردم را به خطر می اندازد / چرا و به چه دلیل وزارت نفت در تامین سوخت گاز این نیروگاه اهمال می ورزد ؟/ هر چند تا به حال مدیریت استان نتوانسته است طبق مصوبه دولت تیم نفت را منتقل نمایید اما شما را به خدا برای ریا هم که شده از انتقال آلودگی به ریه های مردم اراک جلوگیری نمایید .

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از مرکزی نیوز ، علی اکبر شعبانی فرد استاندار استان مرکزی ظهر روز یکشنبه ۲۱ خرداد ماه در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار داشته اند که : در صورت ادامه این روند – استفاده از سوخت مایع (مازوت) توسط نیروگاه حرارتی شازند –  دستور تعطیلی این نیروگاه را می دهیم ! چرا که در دولت مصوب شده است که این نیروگاه صد در صد از گاز استفاده کند.

ایشان در ادامه افزوده اند که : استفاده نیروگاه از سوخت مازوت هیچ توجیه قانونی ندارد و سلامت هوای اراک و مردم را به خطر می اندازد . الان فصل تابستان است و مشکلی برای استفاده از گاز وجود ندارد و قرار نیست مردم اراک پاسخ مسائل و مشکلات وزارت نفت را بدهند.

گر چه اجرایی نبودن این دستور از زوایای مختلفی مشهود است ، چرا که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تعطیلی و جلوگیری از فعالیت نیروگاهها در کشور ممنوع و بر خلاف مصالح ملی است.اما نکته حائز اهمیت آن است که روی سخن استاندار محترم مشخصاً با وزارت نفت و شرکت گاز استان است نه نیروگاه .

به بیان دیگر به در گفته اند که دیوار بشنود و به قول مثل معروف که : ایاک اعنی واسمعی یا جار (رویم به توست اما همسایه! تو بشنو)

حال با گذشت ۱۰ روز از تهدید استاندار محترم استان مرکزی و تاکید موکد ایشان به اینکه _ زیر بار اینکه نیروگاه شازند از مازوت استفاده کند، هرگز نمی روم _و با عنایت به عدم تغییر در نوع سوخت نیروگاه حرارتی  شازند ، سوال این است که بهتر نیست یک بار برای همیشه با اجماع همه مسئولان و دست اندرکاران کشوری و استانی ، چاره ای اندیشیده شود تا دیگر شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم .

چرا و به چه دلیل وزارت نفت در تامین سوخت گاز این نیروگاه اهمال می ورزد ؟

آری ، این ناهماهنگی ها و اعمال سلیقه ها برای قطع کردن گاز و ایجاد خلل در کاستن از بار آلودگی این واحد صنعتی خدماتی ، باعث شده که از نگاه مردم اراک اظهارات مسئولین در باب آلودگی هوا فرمایشی پنداشته شده و با بی نتیجه ماندن اقدامات ایشان ، این قبیل اظهارات را هر چند دلسوزانه و مشفقانه ، نردبانی برای ترقی و … وکلا و مسئولین این خطه بیانگارند.

از سویی دیگر هر از گاهی ، برخی تحرکات از طرف برخی مسئولین و منتخبین نیز موید این ادعا است ، فی المثل ژست صوری و مطبوعاتی تهدید به استعفای سال گذشته یکی از اعضای شورای شهر اراک در اعتراض ! به مازوت سوز شدن دوباره نیروگاه (که البته این استعفاء هیچ گاه صورت نگرفت ) و اقداماتی از این دست که تنها مصرف تبلیغاتی داشته نیز در دلسرد کردن و ناامید کردن مردم از اطمینان به پی گیری واقعی و دلسوزانه دیگر مسئولین بی تاثیر نبوده است .

در پایان باید به تمامی مسئولین و دلسوزان یادآوری نمود که نگذارند مصوبه های دولت در سفرهای استانی برای کاهش آلودگی هوای اراک به مانند مصوبه انتقال تیم نفت به اراک دچار تفسیر های نابجا و حاشیه نویسی های نامتعارف گردد .

هر چند تا به حال مدیریت استان نتوانسته است طبق مصوبه دولت تیم نفت را منتقل نمایید اما شما را به خدا برای ریا هم که شده از انتقال آلودگی به ریه های مردم اراک جلوگیری نمایید .

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.