امروز امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / Monday, Apr 29, 2024 آخرین بروز رسانی آخرین بروز رسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۳ [اخبار امروز: 0]
درباره ما تبلیغات در سایت ارتباط با ما فراخوان همکاری خروجی RSS

تبلیغات اینترنتی رایگان در استان مرکزی و اراک

بخش ویژه پایگاه های اینترنتی *** همه تبلیغات

تخفیف ویژه تبلیغات در پربازدیدترین سایت استان مرکزی

شرایط و تعرفه تبلیغات *** مشاهده آگهی ها و نیازمندیها

برای آنها که حرفه ای اخبار را دنبال می کنند

راهنمای استفاده از خبرخوان *** نسخه سریع مرکزی دیلی



برگزاری سلسله نشست‌های مهدويت با موضوع دشمن‌شناسی در اراك

کد مطلب: 42902 | تاریخ ارسال: 20 ژوئن 2012 | چاپ صفحه

با سخنرانی علی‌اكبر رائفی‌پور سلسله نشست‌های مهدويت 4 با موضوع دشمن شناسی و با محوريت صهيونيسم و آل سعود در مجتمع ستارگان اراك برگزار شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، علی‌اكبر رائفی‌پور، استاد دانشگاه تهران در اين مراسم كه شامگاه يكشنبه، 28 خردادماه در مجتمع ستارگان اراك برگزار شد با اشاره به شكل‌گيری حكومت آل‌سعود در دوران معاصر افزود: اين حكومت قدمتی بيش از 600 سال ندارد.

وی در ادامه ضمن تشريح تاريخچه شكل‌گيری وهابيت در عربستان گفت: جريان وهابيت برای اولين بار توسط ابن تيميه حرانی كه در سال‌های 661 هجری قمری تا 728 هجری قمری می‌زيست پايه‌گذاری شد.

رائفی‌پور با اشاره به پوچ و بی‌اساس بودن تفكرات ابن تيميه تصريح كرد: وی اولين بار تفكر جسمانی بودن خداوند را مطرح كرد و به خاطر همين تفكرات غلط و بی‌اساس بارها تبعيد و يا به زندان فرستاده شد.

وی افزود: 400 سال بعد از مرگ ابن تيميه فردی به نام محمد ابن عبدالوهاب تفكرات ابن تيميه از جمله قائل به جسمانی بودن خداوند را زنده كرد.

رائفی‌پور با بيان اينكه بعدها انگليس محمدابن عبوالوهاب را به محمد ابن سعود به‌منظور تشكيل حكومت در الدرغيه معرفی می‌كند، گفت: با اين شرط كه حكومت از محمد ابن سعود و ايده از محمد ابن عبوالوهاب باشد، حكومت آن‌ها تشكيل و انگليس هم از آنها حمايت مالی می‌كرد.

وی در ادامه با بيان اينكه در زمان دولت مسعود ابن سعيد و در سال 1165 هجری قمری مناظره بين وهابيون شكل گرفت گفت: اولين كسانی كه به مقابله با وهابيت پرداختند اهل سنت بودند.

رائفی‌پور با اشاره به اينكه وهابيت در طول تاريخ جنايات فراوانی را رقم زده‌اند گفت: به‌عنوان مثال عبدالعزيز فرزند محمد ابن عبدالوهاب به قصد جهاد به‌سوی سرزمين صادق حركت و آنجا را محاصره كرد و تمام مردم آن سرزمين را با اين توجيه كه مشرك هستند به قتل رسانيد.

وی با بيان اينكه وهابيون همچنين با حمله به شهرهای مختلف، هزاران نفر را به شكل وحشيانه‌ای كشته و اموال آنان را نيز به غارت می‌بردند افزود: در سال 1218 هجری قمری با حمله به مكه تمام بناهای يادبود دينی را ويران كردند.

رائفی‌پور در ادامه حمله به قبور اهل‌ بيت(ع) در سال 1344 هجری قمری، حمله به قبور ابراهيم(ع)، ام البنين(س)، فاطمه بنت اسد(س)، حمله به كتابخانه‌های عربستان و به آتش كشيدن 60 هزار عنوان كتاب بی‌نظير و كم‌نظير و 40 هزار نسخه خطی دوران‌های مختلف را از ديگر اقدامات وحشيانه وهابيون برشمرد و خاطرنشان كرد: اين اقدامات نشانگر جمود فكری آنان است.

وی در ادامه با اشاره به اينكه وهابيون قائل به محكمات هستند نه مستدلات افزود: از اين رو خدا را جسمانی تصور كرده و حتی به ترسيم خداوند در كتاب‌های خود می‌پرداختند.

وی با بيان اينكه وهابيت امروز با هزينه بسيار به دنبال افزايش طرفداران خود هستند گفت: عبدالعزيز وهابی در نخستين سخنرانی خود در جمع شيوخ قبايل گفت: ما بايد همه شهرها و آبادی‌ها را تصرف كرده و احكام و عقايد وهابيت را به آنها بياموزيم در اين راه ناچاريم علمای اهل سنت به‌ويژه علمای سرشناس كه سنت و شريعت محمد(ص) را اشاعه می‌دهند از بين ببريم.

رائفی‌پور در ادامه حرام كردن هرگونه رابطه تجاری با غير وهابيون، قتل عام حجاج يمنی در سال 1341 هجری قمری، قتل عام حجاج مصر در سال 1344 هجری قمری، قتل عام 500 نفر از حجاج ايرانی در سال 1366 شمسی و زخمی كردن 700 نفر، توزيع غذای مسموم در حرم حضرت امام موسی كاظم(ع) در سال 1426 هجری قمری و بمب‌گذاری در حرمين امامين عسگرين(ع) در سال 2006 ميلادی را نمونه‌های ديگری از اعمال وحشيانه وهابيون در طول تاريخ عنوان كرد.

اين استاد دانشگاه در پايان با اشاره به اينكه مشابه اعمال وحشيانه وهابيون، امروز توسط رژيم صهيونيسم در فلسطين انجام می‌شود خاطرنشان كرد: اتحاد جامعه مسلمين باعث نابودی رژيم صهيونيسم جنايتكار خواهد بود.

يادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های مهدويت به‌همت كانون تخصصی شهيد اشرفی اصفهانی (كانون مهدويت) در اراك برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب مسدود شده است.